یادداشت سیاسی؛
از چندماه پیش تاکنون بحث برکناری علی پوزش از سمت فرماندار کهگیلویه در رسانه های بومی و فضای مجازی و واقعی پیچیده و همچنان بر سر زبانهاست و همزمان با آن نام چند نفر به عنوان گزینه های جانشین مطرح شد که خود موافقان و مخالفانی را در پی داشته است.
کد خبر: ۶۱۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱ 05 June 2018

آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.

سناریوی برکناری فرماندار کهگیلویه/ از عدم انتخاب گزینه زن تا ابقای فرماندار فعلی

از چندماه پیش تاکنون بحث برکناری علی پوزش از سمت فرماندار کهگیلویه در رسانه های بومی و فضای مجازی و واقعی پیچیده و همچنان بر سر زبانهاست و همزمان با آن نام چند نفر به عنوان گزینه های جانشین مطرح شد که خود موافقان و مخالفانی را در پی داشته است.

بنظر میرسد برکناری علی پوزش به انتخابات پیش روی نمایندگی مجلس بی ارتباط نیست و گویا تنها چیزی که مهم مانده این است که موقع انتخابات مجلس ایشان فرماندار نباشد! چرا که موضوع علم شده برکناری ایشان و انتقال به استانداری از چند ماه پیش فروکش کرد و صدای این عزل و نصب، یکباره به خاموشی نشست.

اما در این میان آنچه بیشتر موضوع را حساس نموده مربوط به رقابت سناتور و سردار است؟ اینکه چه کسی بتواند در این برهه از زمان با رایزنی و لابی گری و ارتباط با دولت، مهره مورد تآیید خود را به کرسی فرمانداری بنشاند و این به نوعی از نگاه عامه مردم یعنی برنامه ریزی و بستر سازی برای مهندسی کردن این انتخابات تعصبی که همواره در کهگیلویه و بویراحمد بجای اصلاحات و اصول گرا رنگ و بوی ثلاث و بویراحمد را داشته است بحثی است که همواره در کهگیلویه قدرتمندتر از رقابت جناحی عمل کرده است.

اگر چه یکی از گزینه های مطروحه بازگرداندن رضایی فرماندار سابق است اما بنظر میرسد این روشی برای گمراه کردن عموم تا لحظه انتخاب مهره اصلی است و هرچه گزینه ای بیشتر شایعه شود یعنی انتخابش از احتمال کمتری برخوردار است ولی آنگونه که به نظر میرسد مهره انتخابی گزینه ای همسو با سیاستهای سردار است.

اینکه کدام یک از آقایان با رایزنی و سیاسی کاری بالاخره گزینه انتخابی خواهند بود یک مسئله است و اینکه چرا حتی بین گزینه هایی که از ابتدا فقط برای شایعه از نام آنها استفاده میشود ردی از زنان کهگیلویه نیست، یک مسئله مستقل دیگر است. در حالیکه آنچه سلامت انتخابات پیش رو را تضمین میکند حفظ قانون شایسته سالاری و باور لیاقتها و توانایی ها و انتخاب مهره ای ارزشمند و غیر قابل نفوذ است، مهره ای که در انتخاب آن فاکتور های مهم و ارزشی مد نظر است نه جنسیت افراد.

به یقین اگر در این عزل و نصب ها چنین قراری برقرار نباشد هر تدبیر دیگری خطاست ضمن اینکه خود را صاحب نظر نمیدانم اما بعنوان یک شهروند مسئول و به عنوان فعال مدنی سیاسی اجتماعی در بضاعت خویش و در کمال بی طرفی و غیر مغرضانه در این فقره چند راه حل پیشنهاد میدهم که هر کدام اگر به ترتیب اولویت مد نظر قرار گرفته شود نتیجه انتخابات آینده سالم تر و واقعی تر خواهد بود.

این وظیفه ماست که نسبت به آینده کهگیلویه حساس بوده و برای بسترسازی و تآمین سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی و بهبود وضعیت آینده فرزاندانمان اشکالات مرتبط با عزل و نصب ها و توانایی ها و ناتوانی ها را به مسئولین زیربط گوشزد کنیم.

و اما راه حل ها:

اولآ رعایت شایسته سالاری فارغ از نگاه جنسیتی به معنی انتخاب گزینه ای غیر قابل نفوذ و غیر وابسته به سناتور و سردار.

دومآ لزومآ انتخاب فرماندار زن.

و ضعیف ترین راه حل که در این زمان میتواند با سلامت نسبی انتخابات مجلس در ارتباط بماند حفظ وضعیت موجود است، یعنی علیرغم اینکه همواره علی پوزش را نقد کرده ام و از مخالفان ایشان بوده ام پیشنهاد میکنم چنانچه دو راه حل اول نادیده گرفته شده و از اولویت خارج شوند راه حل سوم در نظر گرفته شده و زمان برکناری ایشان به دو هفته بعد از انتخابات مجلس موکول شود.

ضمن اینکه تآکید اینجانب بر انتخاب گزینه فرماندار زن است.

والسلام

زینب زارع

دهدشت خرداد نود و هفت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار