مهمترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد
آنچه که در این بسته خبری خواهید خواند ، مهمترین اخبار در استان کهگیلویه و بویراحمد است که بیشترین انعکاس را در رسانه های این استان داشته است.در بخشی از این بسته خبری روایتی از احتمال یک کوچ بزرگ توسط تاجگردون و یا خبری از مقایسه عدل هاشمی از دو امام جمعه از حوزه انتخابیه اش را در جلسه شورای اداری خواهید خواند.
کد خبر: ۶۱۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 04 June 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سعی دارد مهمترین اخبار روز استان که در رسانه ها منتشر و بازتاب بیشتری درسطح جامعه دارند را در یک بسته خبری منتشر کند . آنچه که در این بسته خبری خواهید خواند ، مهمترین اخبار در استان کهگیلویه و بویراحمد است که بیشترین انعکاس را در رسانه های این استان داشته است.در بخشی از این بسته خبری روایتی از احتمال یک کوچ بزرگ توسط تاجگردون و یا خبری از مقایسه عدل هاشمی از دو امام جمعه از حوزه انتخابیه اش را در جلسه شورای اداری خواهید خواند. 
50 کیلوگرم مواد مخدر در دنا کشف شد
فرمانده انتظامی دنا گفت: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی حدود 50 کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد.
سرهنگ عبدالنبی میری سوق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر دنا حین انجام تور ایست و بازرسی در یاسوج به اصفهان به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شدند و برای بررسی دستور توقف صادر کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو موفق به کشف مقدار 49 کیلو و 900 گرم مواد مخدر از نوع تریاک شدند که به طور ماهرانه ای در این خودرو جاسازی شده بود.
میری سوق بیان کرد: در این راستا یک خودرو حمل مواد مخدر و یک وسیله نقلیه که خودروی مواد مخدر را اسکورت کرده بود شناسایی و توقیف شد.
وی عنوان کرد: رانندگان به مرجع قضایی تحویل و خودروها نیز به پارکینگ منتقل شدند.در سال 1396 چهار تن و 696 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد.چهارهزار و 71 کیلو گرم آن ماده مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هرویین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و 846 نفر دستگیر، 337 دستگاه خودرو توقیف و 68 باند منهدم شده‌اند.

میرشکار رونمایی شد!
در حاشیه برگزاری ضیافت افطاری گچسارانی‌ها و باشتی‌ها از آهنگ «میرشکار» رونمایی شد.در این آهنگ صدای غلامرضا تاجگردون هنگام استیضاح وزیر کار پخش و اشعاری در این خصوص با هنرمندی یکی از هنرمندان استان کهگیلویه و بویراحمد با آواز سروده می‌شود.
هیچ اثری از یک جانباخته دنا نیست
پس از گذشت بیش از ۳ ماه از سقوط پرواز  ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان از تهران به مقصد یاسوج در ۲۹ بهمن سال گذشته با وجود پیدا شدن پیکر ۶۵ جان باخته سانحه هوایی یاسوج هنوز اثری از یکى از مسافران نیست.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: تابستان امسال و در صورت رعایت نشدن الگوی مصرف برق توسط مشترکان این استان در ساعات اوج مصرف؛ 12 تا 15 عصر و 19 تا 23 شب طرح خاموشی اجرا می شود.
طرح خاموشی برق در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود
داوود راهزادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد برای پایداری برق و جبران میزان کاهش برق تولیدی در این استان 2 روش مدیریت مصرف و خاموشی با برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.
وی افزود: به منظور مدیریت هر چه بهتر الگوی مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد پس از انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی، کشاورزان، صنعتگران و بخش های تجاری و خانگی مقرر شد که در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پرمصرف استفاده نشود.راهزادی بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد که ماشین آلات واحدهای تولیدی، پمپاژهای چاه های کشاورزی و مجتمع های آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های آب آشامیدنی، آب کشاورزی و باغ ها نیز در ساعات اوج مصرف برق خاموش شوند.وی عنوان کرد: چند مشوق در بخش های خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برای افراد رعایت کننده الگوی مصرف برق در نظر گرفته شده است.راهزادی ابراز داشت: مشترکانی که در ساعات اوج مصرف افزایش مصرف داشته باشند جریمه می شوند و افراد دارای کاهش مصرف نیز مشمول پاداش هایی در محاسبات قبوض خود خواهند شد.
وی گفت: سال گذشته افزون بر 10 میلیارد ریال به منظور پرداخت پاداش و اعمال مشوق برای صنعتگران و کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد که الگوی مصرف برق را رعایت کرده بودند هزینه شد.
تاجگردون آماده برای یک کوچ تاریخی!
این روزها نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی باز هم به تیتر یک رسانه ها تبدیرل شده است! یکی از رسانه های محلی استان پس از مراسم افطاری باشتی های مقیم یاسوج در مطلبی نوشت : یازدهمین روز از اسفند ماه سال 96 جمله ای از نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تیتر یک بیشتر رسانه های محلی استان شد.غلامرضا تاجگردون در مراسمی تحت عنوان ارائه گزارش عملکرد خود سخنرانی می کرد در بخشی از صحبت هایش با اشاره به جایگاه خود در میان مردم بویراحمد گفت: اگر مردم گچساران اجازه بدهند، اگر نماینده خوب و محترم بویراحمد اجازه دهند دور بعد برای نمایندگی مجلس در بویراحمد ثبت‌نام کنم مردم بویراحمد حتما مرا انتخاب می‌کنند.پس از این صحبت ها بود که تحلیل های زیادی پیرامون این صحبت های غلامرضا تاجگردون مطرح شد و عده ای گفتند او در دور بعد برای نمایندگی حوزه بویراحمد ثبت نام خواهد کرد و عده ای دیگر این صحبت ها را جدی نگرفتند.تنها چند روز پس از این ماجرا نماینده گچساران و باشت با حضور در منزل یکی از مخالفان سرسخت خود در بویراحمد، با وی و جمعی از اهالی شهر یاسوج دیدار و گفت و گو کرد . یکی از نکات جالب توجه این دیدار، حضور جمع زیادی از بویراحمدی ها برای استقبال از سخنان نماینده گچساران و باشت بود.آن سخنان معنا دار تاجگردون و جلسه اخیر وی با سرسخت ترین مخالفش در بویراحمد این موضوع را که نماینده گچساران یکی از گزینه های جدی بویراحمد و دنا در انتخابات پیش رو باشد را بسیار جدی می کند.بنابراین حضور تاجگردون در منزل حمید طاهری بویراحمدی می تواند پیام های ویژه ای به خصوص برای زارعی و همچنین سایر سیاسیون بویراحمدی داشته باشد.حال پس از گذشت چند ماه غلامرضا تاجگردون به مناسبت ماه رمضان، گچسارانی ها و باشتی های مقیم یاسوج را دور هم جمع کرده است و در یک ضیافت افطاری دعوت کرده است و در آن جا از وحدت و همدلی برای توسعه استان نام می برد .به طور کلی می توان گفت حضور غلامرضا تاجگردون در ماه های اخیر در شهرستان بویراحمد و دیدار با چهره ها و گروه های مختلف در نوع خود جالب توجه و البته سوال برانگیز است که شاید نماینده گچساران و باشت در حال زمینه سازی برای کارهایی است که در سال های آینده انجام خواهد داد و از هم اکنون در حال آماده کردن زیرساخت های ان است.
روایت عریان از لغو کنسرت موسیقی و انتصابات
رئیس دانشگاه یاسوج در خصوص لغو کنسرت در این دانشگاه بیان کرد: طبق بخشنامه برگزاری کنسرت در دانشگاه ممنوع است، یکی از مدیران دانشگاه که در جریان این بخشنامه نبود، در این زمینه قول و قرارهایی گذاشتند که نهایتاً خودش پس از دیدن بخشنامه کنسرت را لغو کرد.
عریان که با ایسنا سخن می گفت ،در خصوص انتصابات در دانشگاه یاسوج گفت: از روزی که به‌عنوان مدیر دانشگاه یاسوج معرفی شدم (طی سه ماه) تنها 6 مدیر را تغییر داده‌ام، این دانشگاه 74 مدیر دارد که 68 مدیر هنوز مانده‌اند بنابراین برای تغییر و تحولات عجله‌ای نداشته‌ام چون باید شناخت پیدا کنم و برخی‌ها نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهند و نیازی به تعویض انها نیست. عریان بیان کرد: تخصصی بودن، پاکدستی در مسایل مالی، وقت گذاشتن برای امور دانشگاه، با برنامه حرکت کردن، در چارچوب برنامه‌های بالادستی کار کردن، خوشنام بودن، جسور بودن و خلاق بودن و در تیم کار کردن و کنارگذاشتن تفکرات سیاسی و قومی در کار مبنای انتخاب و انتصاب مدیران دانشگاه از سوی بنده است. وی افزود: هر کسی که این ویژگیها را دارد سعی کردم ازش استفاده کنم و هنر مدیر اینست که به دور از دسته بندیهای سیاسی از توان همه نیروها استفاده کند و این را افتخار می دانم که از همه سلایق استفاده کنم. از 6 مدیری که انتخاب کرده‌ام تا حالا ندیده‌ام که کسی از بیرون خط بگیرد بلکه شبانه روز در حال کار کردن هستند. رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: در انتخاب‌ها و انتصابات از جناح خاصی استفاده نمی‌کنم چراکه پیشینه من مشخص است اما اعتقاد ندارم که گرایش و گروه سیاسی را در دانشگاه همراه خود بکشانیم بلکه مدیریت‌ها به نحوی باشند که منجر به رشد و توسعه دانشگاه شود. این همه جنگ و دعوای زرگری که داشته‌ایم به کجا رسیده‌ایم اگر همه برای ساختن مملکت تلاش می‌کردیم قطعاً امروز جای بهتری بودیم. عریان اضافه کرد: در بیرون با همه دوست هستم اما از بیرون توصیه کسی را در انتخاب و انتصاب مدیران دانشگاه نمی‌شنوم. (ایسنا)
اعتراض در دفتر آیت الله ملک حسینی و توضیحات خادم
رحمان خادم مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با حضور «کارگران» این شرکت در دفتر آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه و در خواست مطالبه‌شان اینگونه توضیح می‌دهد که شرکت گاز هیچ گونه تصمیمی بر اخراج کسی ندارد، نه تنها اخراج نمی‌کند بلکه مدافع حقوق حقه کارگران است و تا جایی که لازم باشد از حقوق آنها دفاع می‌کند.خادم افزود: طبق قانون شرکت گاز (کارفرما) باید با پیمانکار قرارداد کار حجمی منعقد و پیمانکار با نیروهای کار قرارداد قانون کار منعقد کند و انعقاد این قرارداد یک پشتوانه قانونی برای موارد غیر پیش‌بینی شده از قبیل حادثه در هنگام کار و سایر موارد مختلف است.
وی تصریح کرد: این قرارداد دست نیروهای کار را باز می‌کند که در هنگام لازم از طریق مراجع ذی‌صلاح حق خود را مطالبه کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه انعقاد قرار داد نیروهای بدون قرارداد بخشنامه و قانون است، خاطرنشان کرد: مسوولان شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرعامل آن حسن نیت دارند و تاکنون نسبت به تلاش‌ها و خدمات همه مشتریان و نیروهای ذی‌نفع قدردانی و تشکر می‌کند و من بعد هم مسوولان این شرکت تلاش خواهند کرد که با ارائه بهترین خدمات قدردان مشتریان و نیروهای ذی نفع خود باشد.خادم ادامه داد: شایسته نیست با ذهنیات فرضی و برداشت‌های شخصی موارد خلاف واقع را در جامعه نشر داد. وی گفت: شرکت گاز استان از نیروهای پیمانکار حمایت می‌کند و با آنها تعامل دارد، اما به لحاظ قانونی این نیروها در اختیار پیمانکار می‌باشد و نباید مواردی مطرح شود که اذهان عمومی را خدشه‌دار کند.مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این شرکت در چارچوب مقررات و آئین‌های قانونی بالادستی گام بر می‌دارد و هیچ مورد غیرقانونی را انجام نخواهد داد.خادم تاکید کرد: به کارهای غیرقانونی و مخالفت با فرد و یا افرادی نه باور داریم و نه انجام می‌دهیم و البته فقط در مسیر قانون قدم بر می‌داریم.
مقایسه جالب عدل هاشمی از دو امام جمعه حوزه انتخابیه اش!
در جلسه شورای اداری چاروسا که گویا با حواشی زیادی هم همراه بوده است (اینجا )یکی از رسانه های محلی به انتشار مهمترین این حواشی پرداخته است که در یکی از آن ها عدل هاشمی مقایسه ای بین امام جمعه چرام و قلعه رئیسی انجام می دهد. ریواس جنوب در این زمینه نوشت : فرماندار کهگیلویه که هر چه از عمر مدیریتی او می گذرد شجاع تر می شود در اظهاراتی تند به صلواتی گفت که ما آمده ایم اینجا (شورای اداری)تا مشکلات را بررسی کنیم اما شما همه اش به حاشیه می روید و می گویید کدام مدیر کت شلواری است و کدام مدیر حامی فتنه!پوزش گفت که فتنه همان کسی بود که شماها مرتب از او دفاع می کردید و حامی او بودید که صلواتی در جوابش گفت که اتفاقا ما به او لعنت می فرستیم.عدل هاشمی پورکه هنگام صحبت های صلواتی با مکرر تکان دادن سر خود نشان داد که موافق اظهارات وی نیست وقتی تریبون به او رسید گفت: یکی از مشکلات ما این است که هیچکس سر جای خودش نیست و احساس میکنم اگر امام جمعه وارد مسایلی غیر از فرهنگ شود با شیب ملایم وظیفه اصلی خود را از دست می دهد.هاشمی با توصیه به صلواتی ادامه داد: من و شما و‌ظایفی جدا از مدیران داریم و اگر شما وارد جزییات حوزهای دیگر از جمله راه، برق ورزش شوید کار خوبی نیست.نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس خطاب به امام جمعه افزود: من همان کسی هستم که وقتی وارد مصلی شما شدم گفتم حاج اقا شما با این سرما و گرما نمی توانید مردم را دیندار کنید و با تلاشی که کردم ۲۳ میلیون وسایل گرمایشی و سرمایشی برای مصلی شما خریدم.وی با قیاس امام جمعه چرام و اهمیت پیگیری امورات سر جای خود افزود: ۹۰ درصد کارها با پیگیری حل می شود واین کار را امام جمعه چرام انجام دادند و من ۲۵۰ میلیون برای مصلی آنها گرفتم.هاشمی پور در بخش دیگری از اظهاراتش گفت:پروژه گازرسانی به چاروسا و دیشموک درسطح کشور بی نظیر است و در این پروژه ۱۰۰ میلیاردتومان هزینه می شود.وی افزود:درسطح شهرستان های کهگیلویه بزرگ بالغ بر ۱۱۵ میلیاردتومان پروژه گازرسانی در حال انجام است .وی گفت: تا زمانی که من هستم اجازه نمی دهم خودم و حوزه انتخابیه ام وارد حاشیه شود موضوعی که البته واقعیت ندارد و یکی از پر تنش ترین حوزه های انتخاباتی مربوط به وی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار