کد خبر: ۶۱۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ 24 May 2018
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان لنده نقش تغذیه به خصوص مصرف میوه ها و سبزیجات را در کنترل بیماری فشارخون بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان لنده؛ نوربخش عالیوند گفت: فشارخون بالا یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در سرخرگ ها بالا می رود.

وی با بیان اینکه نزدیک به نیمی از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود خبر ندارند، افزود: افراد بالای 30 سال باید به صورت دوره ای با مراجعه به مراکز درمانی فشارخون خود را کنترل کنند.

وی یکی از ساده ترین و مهم ترین راهکارها برای کنترل فشارخون را تغذیه سالم دانست و اظهار داشت: مصرف میوه و سبزیجات تازه نظیر اسفناج، گشنیز و برگ های شنبلیله به کاهش فشارخون کمک می کند.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: پیاز و سیر از لخته شدن خون جلوگیری کرده و رگ های خونی را محکم می کند و برای انسدادهای قلبی نیز مؤثر هستند.

عالیوند تأکید کرد: مصرف نان ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آرد های سفید و بدون سبوس را به حداقل برسانید و به جای آن از نان های سبوس دار به خصوص حاوی سبوس جو دو سر استفاده کنید.

وی ادامه داد: غذاهای پر نمک و پر ادویه یکی از عوامل اصلی فشارخون است و بهتر است مصرف نمک را به حداقل برسانید.

این کارشناس تغذیه استفاده از شیر بدون چربی در رژیم غذایی روزانه را نیز از عوامل کمک کننده به کنترل فشارخون عنوان کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انجام ورزش هایی مانند پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری 3 بار در هفته و هر بار 30 دقیقه در تنظیم و کنترل بیماری فشار خون بسیار موثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار