کد خبر: ۶۱۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 23 May 2018
رئیس اداره محیط زیست شهرستان گچساران گفت: در سال گذشته 35 متخلف در زمینه شکار و صید غیر قانونی در مناطق آزاد و حفاظت شده شهرستان گچساران دستگیر شدند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، " ولی رمضانی " در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: در شهرستان گچساران سه منطقه حفاظت شده کوه دیل، کوه خامی و کوه سرخ وجود دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته 35 متخلف در زمینه شکار و صید غیر قانونی در مناطق آزاد و حفاظت شده شهرستان گچساران دستگیر و سه قبضه سلاح شکاری غیر مجاز نیز کشف شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان گچساران تصریح کرد: در همین راستا نیز 35 پرونده تشکیل شد که از این تعداد 14 پرونده حکم محکومیت گرفته و ما بقی نیز در حال اقدام هستند.

رمضانی عنوان کرد: جریمه نقدی پرداخت شده این تعداد پرونده متخلفین به سازمان محیط زیست112 میلیون و 600 هزار ریال بوده است.

وی ادامه داد: از 35 پرونده متخلفین صید شکار یک پرونده متعلق به شکار یک قلاده روباه، یک پرونده متعلق به صید 20 قطعه ماهی و ما بقی نیز در خصوص شکار کبک، تیهو و کبوتر بوده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: یک پرونده  مربوط به شکار دو رأس بزکوهی در سال گذشته در این شهرستان وجود دارد و بیشتر این شکارها در مناطق آزاد و تعدادی نیز در مناطق حفاظت شده صورت گر فته است.

رمضانی بیان کرد: برای این پرونده حکم محکومیت صادر و برای آنها نیز از سوی محیط زیست 200 میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته شده که هنوز این میزان جریمه به این نهاد پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: محیط زیست شهرستان گچساران 15 پرسنل دارد که از این تعداد 10 نفر کار حفاظت 54 هزار هکتار از اراضی مناطق حفاظت شده را بر عهده دارند.

با توجه به مناطق وسیع حفاظت شده در گچساران محیط زیست این شهرستان از کمبود پرسنل جهت حفاظت این مناطق رنج می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار