جلسه انتخاب نماینده صنف کتابفروشان برای خرید و توزیع کتب درسی دوره های متوسطه اول و دوم یرگزار و با حضور اعضاء علی پویا به عنوان منتخب این صنف معرفی شد.
کد خبر: ۶۰۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 22 May 2018
آموزش و پرورش یکی از دستگاه هایی است که هر چند حدود 9 ماه سال آموزشی آن طول می کشد اما در واقع کل سال تحصیلی همواره با چالش هایی مواجه است که هیچکدام از این چالش ها را نمی توان نادیده گرفت و از کنار آن گذشت. یکی از چالش هایی که آموزش و پرورش با آن مواجه است بحث توزیع کتب درسی است که چند سالی است در برخی موارد از برنامه ریزی های اولیه تا تهیه و توزیع کتب ، مسئولین مرتبط را به شدت درگیر می کند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد هفته گذشته جلسه برنامه ریزی توزیع کتب درسی و انتخاب نماینده کتابفروشان شهرستان بویراحمد برای برنامه ریزی ، خرید و توزیع کتب درسی دوره های اول و دوم متوسطه برگزار شد.
 
انتخاباتی با یک کاندیدا! + تصاویر
 
در ابتدای این جلسه معاونت توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به بیان مهمترین نکات در توزیع کتب درسی پرداخت و گفت : چگونگی توزیع کتب درسی یکی از دغدغه های همیشگی ما بوده است و تلاش نموده ایم که کمترین اشکالات در نحوه توزیع وجود داشته باشد.
شاپور عباسی افزود : ما کتابفروشان را با دید حامیان آموزش و پرورش می نگریم و انتظار داریم در توزیع کتب درسی نهایت همکاری را داشته باشند و سعی نمایند در این امر مهم کمترین اشکالات وجود داشته باشد.
عباسی در ادامه به برخی انتظارات از نماینده منتخب کتابفروشان برای مدیرت توزیع اشاره کرد و گفت : برخی اعتراضات اولیاء دانش آموزان در سال های قبل وجود داشت که لازم است این موارد مرتفع گردد.
وی گفت : لازم است کتب درسی در موعد مقرر و بر اساس زمان اعلام شده به استناد بخشنامه وزارتی صورت گیرد تا دانش آموزان و اولیاء دغدغه ای نداشته باشند.
عباسی افزود : برخی اولیاء گلایه داشتند که کتابفروشان بدون از اجازه ما اقدام به منگنه یا سیمی نمودن کتب درسی می نمایند که از کتابفروشان می خواهیم این اقدام را در صورت درخواست اولیاء انجام دهند نه به صورت اجباری.
معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش گفت : مطمئنا در زمان توزیع کتب درسی ، خستگی زیاد است اما این دلیل نمی شود که با اولیاء دانش آموزان بدرفتاری شود و حتما باید تکریم اولیاء و دانش آموزان مد نظر باشد.
عباسی یکی دیگر ازمعظلات در زمینه توزیع کتب درسی را توجه به بحث توزیع منطقه جغرافیای دانست و افزود : متاسفانه اکثر عاملین توزیع کتب درسی در محدوده ای در مرکزشهر که از شلوغ ترین و پرتردد ترین مناطق شهر است جمع شده اند و این باعث ایجاد دردسرهای زیادی شده است و لازم است عاملین توزیع کتب بر اساس مناطق جغرافیایی توزیع گردند.
وی همچنین یکی از مشکلات را که گاها با گذشت ماه ها از سال تحصیلی وجود دارد کمبود کتب برای برخی از دانش آموزان دانست و گفت : لازم است نماینده کتاب فروشان در سریع ترین زمان ممکن کسری کتب را پیگری و تهیه نماید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آنگونه که از سخنان معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مشهود است ، این اشکالات می تواند تاثیر منفی بر روند آموزش گذاشته و حتما لازم است که همه کسانی که در این زمینه نقشی دارند فعالیت خود را با حساسیت و دقت انجام دهند. 
 
انتخاباتی با یک کاندیدا! + تصاویر
 
انتخاباتی با یک کاندیدا!
اما بخش دیگر موضوع توزیع کتب درسی ، تعیین نماینده کتاب فروشان برای تهیه کتب از مرکز و توزیع بین عاملین توزیع شهرستانی بود که خود حکایت جالبی داشت ! چرا که چندسالی است تنها یک نفر این مسئولیت را برعهده دارد و اتفاقا امسال هم تنها کاندیدا بود !
پس از سخنان معاون پشتیبانی ، جلسه به سمت بخش دوم برنامه ها پیشرفت و ابتدا از کسانی که تقاضای کاندیداتوری را داشتند خواسته شد اعلام کنند و البته کسی به جز نماینده ی همیشگی حاضر به ثبت نام نشد!
بالاخره طبق قوانین به علی پویا که تنها کاندیدا بود وقت داده شد سخنرانی کند اما وی وقت خود را به پاسخگویی سوالات عاملین توزیع شهرستان اختصاص داد و پاسخگوی برخی انتقادات صنفی هم بود.
 
انتخاباتی با یک کاندیدا! + تصاویر
 
در نهایت انتخابات برگزار شد و علی پویا از 37 رای ماخوذه 34 رای را کسب نمود .
پویا در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص چرایی این موضوع که تک کاندیدا بود گفت : کار خرید و توزیع کتب درسی بسیار سخت ، پر مشقت و نیازمند برنامه ریزی خاصی است که در این زمینه اگر اطلاعات کافی وجود نداشته باشد ، با توجه به قوانین خاص فروشندگان  کشوری کتاب احتمال ضرر وجود دارد بنابر این لازم است کسی که این مسئولیت را می پذیرد بسیار دقت نماید.
پویا از دیگر عوامل این موضوع را لزوم وجود سرمایه ی هنگفت دانست و افزود : کسانیکه می خواهند عاملیت اصلی کتاب برای خرید و توزیع بین عاملین شهرستانی را بر عهده بگیرد باید ضمن داشتن سرمایه هنگفت ریسک ضرر و زیان را هم بپذیرد. به همین دلیل معمولا در خصوص پذیرفتن این مسئولیت هر کسی حاضر به پا پیش گذشتن نمی شود.
 
انتخاباتی با یک کاندیدا! + تصاویر 
 
کارشناس مسئول دایره خدمات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در خصوص ضمانت اجرایی و چگونگی نظارت بر کار توزیع کتب درسب به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت : آنچه که از مجموع گفته های مسئولین ذیربط چه دولتی و چه بخش خصوصی در زمینه کتب درسی مشهود است این است که در وهله اول باید اولیاء دانش آموزان نسبت به اقدام به موقع در تهیه کتب درسی( زمان های اعلامی) جدیت داشته باشند چرا که در این زمینه اقدام به موقع می تواند بسیاری ازمشکلات توزیع را برطرف نماید.
اسلام هادیان افزود : در وهله دوم توزیع کنندگان کتب درسی نکات مطرح شده توسط مسئولین آموزش و پرورش را جدی بگیرند چرا که با توجه به مسئولیت نظارتی آموزش و پرورش در این زمینه مطمئنا گزارشات را رصد کرده و اقدامات قانونی را مد نظر خواهند داشت.
وی در پایان گفت : ما نحوه انتخاب نماینده کتابفروشان را هر سال بر همین اساس (انتخابات آزاد) برگزار می کنیم و در این روند دخالت نخواهیم کرد اما نماینده منتخب را ملزم به پاسخگویی به اولیاء ، دانش آموزان و مدیریت آموزش و پرورش می دانیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار