پس از این اعتراضات ، مسئولان اصفهانی دیگر اقدام به مصاحبه ننمودند و ماجرای ضد و نقیض گویی ها پایان یافت. اما اخیرا روابط عمومی هلال احمر لرستان گفتگویی از رئیس این جمعیت منتشر کرده است که در این گفتگو ادعای عجیبی شده است.
کد خبر: ۶۰۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 16 May 2018
حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج باعث ایجاد شرایط خاص در کهگیلویه و بویراحمد شد چرا که به واقع این اولین تجربه یکی از محرومترین استان های کشور در برخورد با چنین بحران هایی بود. از همان روزهای اول ، نامشخص بود منطقه سقوط و دست به دست شدن مدیریت بحران بین دو استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد ، باعث شد که برخی ناهماهنگی ها بوجود آید و در امر اطلاع رسانی ضد و نقیض های زیادی مخابره شود. در این مورد حتی کار به اعتراضات مسئولان کهگیلویه و بویراحمدی به مسئولان اصفهانی هم کشیده شد که پس از این اعتراضات ، مسئولان اصفهانی دیگر اقدام به مصاحبه ننمودند و ماجرای ضد و نقیض گویی ها پایان یافت. اما اخیرا روابط عمومی هلال احمر لرستان گفتگویی از رئیس این جمعیت منتشر کرده است که در این گفتگو ادعای عجیبی شده است.
 
آنگونه که روابط عمومی جمعیت هلال احمر لرستان نوشته است ، صارم رضایی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و جان باختگان تعدادی از هموطنان در این حادثه غم‌انگیز گفته است : نیروها و عوامل جمعیت هلال احمر لرستان تنها کسانی بودند که در ارتفاع 4200 متری کوه‌های دنا شب‌ها را سحر کردند و اولین عکس‌ها توسط این نیروها شناسایی شدند!
آنچه که در گفته های رئیس جمعیت هلال احمر گفته شده است ، بسیار عجیب و غیر باور می نماید چرا که خبرنگار تابناک اولین خبرنگاری بود که با اولین شخص حاضر شده بر صحنه سقوط هواپیما گفتگو نمود که وی هم یکی از کوهنوردان محلی شهر سیسخت بود . این کوهنورد محلی مشاهدات خود را هم اعلام نمود ضمن اینکه از حضور بالگردهای ارتش بر بالای قله و در نزدیکی لاشه هواپیما هم سخن می گفت.
 
ادعای عجیب هلال احمر لرستان در مورد حادثه دنا
 
از طرف دیگر این ادعای هلال احمر لرستان مبنی بر اینکه تنها کسانی که در ارتفاع بالای 4200 متر شب را سپری کرده اند آنقدر عجیب و غیر مستند هست که نیازی به پیگیری آن هم نیست اما در این خصوص برای شنیدن سخنان رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد که باید گفت وی و همکارانش ، این چند ماه و با توجه به پیدا نشدن بخشی از بقایای پیکر جانباختگان تاکنون روزهای سخت و پر کاری را می گذرانند موضوع این ادعا را با وی در میان گذاشتیم که وی هم این ادعا را تکذیب کرد و گفت : از همان ابتدای حادثه تاکنون تیم های زیادی از استان های مختلف ما را یاری کرده اند و همگی در کمپ مشخص شده در ارتفاعات دنا شب مانده اند.
امان الله جهانبین افزود : علاوه بر تیم های هلال احمر ، تیم های محلی استان هم همپای نیروهای هلال احمر در ارتفاعات حضور داشته اند و تلاش های آن ها بسیار با ارزش و تعیین کننده در پیدا نمودن و انتقال اجساد بوده است.
جهانبین گفت : از ابتدای حادثه تاکنون 233 تیم از استان های ، اصفهان ، چهار محال و بختیاری ، فارس ، لرستان ، مرکزی ، البرز ، آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، همدان ، زنجان ، اردبیل ، خوزستان ، ایلام ، گلستان ، مازندران ، سمنان ، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین نیروهای محلی به محل حادثه اعزام شده اند.
وی افزود : نیروهای عملیاتی اعزام شده در قالب 940 نیروی امداد کوهستان ، 705 نفر نیروی متخصص یخ و برف ، 60 نفر نیروهای محلی ، 4 بالگرد شامل 178 سورتی پرواز در قالب 135 ساعت انجام شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت ک هم اکنون هم تیم های امدادی استان های ایلام ، گلستان ، مازندران ، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد در حال جستجوی بقایای اجساد هستند که از دیروز به ارتفاعات اعزام شده اند و تا مساعد بودن شرایط ، کار را ادامه خواهند داد.
جهانبین در پایان بیان کرد : برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا عملیات جستجوی کامل بقایای اجساد ، به تشخیص ستاد مدیریت بحران ادامه داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار