تابناک گزارش می دهد؛
شهربازی دهدشت بعد از وقفه ای چند ساله توسط شورای شهر و شهردار جدید به بخش خصوصی واگذار شد و از ابتدای سال جاری با ساماندهی بسیار خوب و با مدیریت جدید اقدام به بازگشایی نموده است تا بار دیگر کابوس محرومیت کودکان و نوجوانان این شهر برای داشتن یک شهربازی به پایان برسد.
کد خبر: ۶۰۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹ 15 May 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، شهربازی ها از دریچه چشم کودکان همچون پلی است از جهان واقعیت تا مرز خیال، آنگاه که خود را رها در میان زمین و آسمان می بینند و برای بزرگترهای خسته از کار و دغدغه های اجتماعی و اقتصادی مکانی برای شادی و رهایی از جهان مادی است. 

با گرم شدن هوا و آغاز فصل تابستان روند استفاده از امکانات تفریحی و سرگرم کننده شهربازی ها افزایش می یابد و حتی در گوشه و کنار شهر هرجا که زمینی سبز دیده می شود، می توان خانواده هایی را که برای بازی و تفریح دل به طبیعت زده اند را مشاهده کرد. 

در این بین انتظار می رود همچون رسمی دیرین و نانوشته شهربازی ها نیز مملو از جمعیت مشتاقی باشد که با لبخندی بر لب، دست عزیزان خود را در دست گرفته و پا به این اماکن تفریحی گذاشته اند. 

شهربازی ها برای کودکان یک کلاس درس به حساب می آیند. کلاس‌هایی که اجتماعی شدن را به دانش‌آموزان آموزش می دهند و تاثیرگذارتر از آموزش‌های تئوری ظاهر می‌شوند. درست مانند ماکتی که قادر است کودکان را برای رویارویی با مسایل زندگی آماده کند. 

شهربازی دهدشت مکانی زیبا و شاد برای خانواده ها در شبی ماندگار

 

علاوه بر این ویژگی‌هایی در بازی‌های موجود در این فضاها وجود دارد که قدرت خلاقیت کودکان را تقویت می‌کند. مثلا در نظر گرفتن راه‌های مختلف برای رسیدن به وسایل بازی یا سوار شدن این وسایل به کودکان کمک می کند از میان چند راه موجود، بهترین راه را با کمک قدرت درک و خلاقیت خود انتخاب کنند. 

تجربه این شرایط به پرورش فکر و خلاقیت کودکان کمک خواهد کرد. دکتر لبیبی این وضعیت را به آموزش جالبی تشبیه می کند؛ شرایطی که در آن، اسباب بازی‌ها را در اختیار کودک قرار می‌دهیم تا آنها را با فکر خودش بسازد. از آنجا که شهربازی های کوچک بیشتر در نزدیکی محل های مسکونی تعبیه می شوند دسترسی به آنها برای کودکان راحت تر است. به همین خاطر شرایط بهتری برای کودکان ایجاد می کنند.

از طرفی شهربازی ها می‌توانند تا حدودی روی اختلافات طبقاتی مرهم بگذارند. کودکان در این فضاها در کنار یکدیگر بازی می کنند. این شرایط باعث می شود تا آنها احساس محرومیت را تجربه نکنند. وجود این فضاها در جنوبی‌ترین نقطه شهر این حس خوشایند را در کودکان ایجاد می کند که امکانات بازی در اختیار تمام کودکان با هر نوع زندگی قرار گرفته است.

یکی از مهمترین مزیت های شهربازی، قرار گرفتن اعضای خانواده در کنار هم و انتقال تجربیات آنها به هم است. طراحی چنین فضاهایی اغلب آنقدر جامع است که در کنار بازی برای کودکان تفریحاتی برای بزرگسالان و نرمش هایی برای کهنسالان نیز مهیا میکند.

شهربازی دهدشت مکانی زیبا و شاد برای خانواده ها در شبی ماندگار

 

با آنکه شهربازی ها محوطه هایی مختص کودکان به نظر می رسند اما در واقعیت امر، فضاهایی در اختیار خانواده ها قرار می دهند که قابلیت سرگرم کردن تمام اعضا و تخلیه انرژی‌شان را دارد. حضور جوانان در این فضاها پررنگ است اما کودکان هم بهانه‌ای هستند برای پیوستن بزرگسالان به جمع کسانی که عاشق بازی و سرگرمی هستند.

بر اساس گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت، شهربازی دهدشت بعد از وقفه ای چند ساله توسط شورای شهر و شهردار جدید به بخش خصوصی واگذار شد و از ابتدای سال جاری با ساماندهی بسیار خوب و با مدیریت جدید اقدام به بازگشایی نموده است تا بار دیگر کابوس محرومیت کودکان و نوجوانان این شهر برای داشتن یک شهربازی به پایان برسد.

عیسی آذرخش مدیر فنی شهربازی دهدشت به خبرنگار تابناک گفت: از ابتدای آبانماه سال گذشته که از طریق مناقصه شهربازی به ما واگذار شد از همان زمان در یک فرجه 4 ماهه شبانه روز تلاش نمودیم تا در ایام عید نوروز که پذیرای میهمانان نوروزی زیادی هستیم بتوانیم این مکان را بازگشایی کنیم.

شهربازی دهدشت مکانی زیبا و شاد برای خانواده ها در شبی ماندگار

 

وی افزود: من به همراه برادرانم در این مکان سرمایه گذاری کرده به امید اینکه بتوانم فضای شادی را برای همشهریانم مهیا کنم.

آذرخش با بیان سپاس و تشکر از مجموعه شهرداری بیان کرد: از اعضای شورای شهر و شهردار و مجموعه شهرداری دهدشت به دلیل همکاری و تعامل تشکر میکنم.

وی در پایان صحبت های خود گفت: با راه اندازی این شهربازی بصورت مستقیم برای 20 نفر ایجاد شغل کردیم و در بعضي مواقع این تعداد افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، هم اکنون شهربازی دهدشت با استاندار سازی دستگاهای بازی و اضافه نمودن دستگاهای جدید در محیطی امن و زیبا پذیرای همشهریان گرامی است.

این محیط در این ایام از سال علاوه بر مکانی امن برای سرگرمی و بازی کودکان و نوجوانان، فضایی باز و سرشار از آرامش برای خانواده ها و افراد بزرگسال است و شهروندان میتوانند با حضور در این مکان شبی زیبا را در کنار خانواده خود سپری کنند.

همکاری و تعامل شهرداری دهدشت با ساماندهی و راه اندازی مجدد این شهربازی بعد از وقفه ای چند ساله، گام مهمی در ایجاد روحیه نشاط در بین شهروندان است.

گزارش و عکس: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار