با توجه به سخنان رئیس جمهور در یاسوج و همچنین ذکر این نکته مهم که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روزهای نخست حضور خود در استان ، یک رویکرد توسعه ای روستا پایه را با توجه به لزوم تغییر جدی در وضعیت ، توسعه، اشتغال و مهاجرت این روستاها را در پیش گرفته است ، می توان گفت که احمدی از خبرهای تسهیلاتی معاون رئیس جمهور به شدت خوشحال شده است.
کد خبر: ۵۹۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ 17 April 2018
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور که در سفری دوره ای را به برخی استانهای کمتر برخوردار شروع کرده  است ساعاتی پیش وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد و در اولین لحظات حضور خود به محل برپایی دومین جشنواره توانمندی‌های روستاییان و عشایر استان رفت و در برنامه افتتاحیه شرکت نمود .
میزبانی خوب بویراحمدی ها از معاون رئیس جمهور
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مردم و برخی تولید کنندگان محصولات محلی که قرار است در نمایشگاهی سه روزه حضور داشته باشند ، در روز اول این نمایشگاه ، و همزمان با ارائه تولیدات خود ، میزبانی خوبی هم از معاون رئیس جمهور و دیگر همراهان نمودند.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ، گروه های نوازندگی و خوانندگی  محلی ، رقص های محلی ، سوارکاری مردان و بانوان و برخی برنامه های دیگر ، اقدام به اجرای برنامه نمودند. که این برنامه ها مورد توجه معاون رئیس جمهور قرار گرفت.
در آغاز رسمی برنامه افتتاحیه ، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد ، ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت : شهرستان بویراحمد ، بیش از 300 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود 140 هزار نفر روستائیان هستند ، ضمن اینکه در این شهرستان حدود 6 هزار خانوار عشیاری با جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر زندگی می کنند.
کناری در بخش دیگری از سخنان خود افزود : همانگونه که مشاهده می کنید ، این روستائیان به موضوع شعار سال عملا اقدام می کنند و بسیاری از مایحتاج خود و برخی کالاهای قابل عرضه به بازار را از تولیدات محلی ، استفاده می کنند. 
خبر خوشی که یکی از راهبردهای استاندار را تایید کرد
اما شاید یکی از خوشحالترین مسئولان در کنار خوشحالی روستائیان از سخنان سخنران دوم این برنامه که معاون رئیس جمهور بود ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد باشد که با خبرهای خوش معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در این مراسم خیالش از تامین منابع یکی از راهبردهایش در برنامه ی توسعه ای استان ، راحت شد.
ابوالفضل رضوی در بخشی از سخنان خود گفت : در استان کهگیلویه و بویراحمد هم سرمایه علمی و انسانی و هم فکری دارید گیاهان دارویی از سرمایه‌های بزرگ استان است که نمونه آن شرکت سینره است.
رضوی ادامه داد : گردشگری شما هم در استان چهارفصل بحثی مهم است که نباید آن را فراموش کرد چرا که اهمیت آن از پتروشیمی و پالایشگاه کمتر نیست و کشور فرانسه از گردشگری سالانه ۹۲ میلیارد دلار درآمد دارد در حالی که ما از این نفت و گاز چنین چیزی نداریم.
وی با بیان این که وام ۶ درصد می‌دهیم که از ۵ میلیون تومان تا ۶ میلیارد تومان وام می‌دهیم و استاندار خودش مختار در پرداخت است و سه سال تنفس دارد.
رضوی افزود: وثیقه هم این گونه است که بانک‌ها باید سند خانه و ملک افراد را به عنوان وثیقه قبول کنند و محل ساخت پروژه هم می‌تواند برای وثیقه در نظر گرفته شود.
وی گفت: دام‌های ژنتیکی یکی از راه‌های خوب برای سوددهی است همچنین در معادن و گردشگری و در صنایع دستی چنین وام‌هایی پرداخت می شود.
با توجه به سخنان رئیس جمهور در یاسوج و همچنین ذکر این نکته مهم که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از روزهای نخست حضور خود در استان ، یک رویکرد توسعه ای روستا پایه را با توجه به لزوم تغییر جدی در وضعیت ، توسعه، اشتغال و مهاجرت این روستاها را در پیش گرفته است ، می توان گفت که احمدی از خبرهای تسهیلاتی معاون رئیس جمهور به شدت خوشحال شده است.
از نکته های مهم وعده های معاون رئیس جمهور ، توجه ویژه به برخی مشاغل روستایی و ارائه برخی پیشنهادات در خصوص استفاده از امکانات به روز و اصلاح شده همراه با تامین اعتبار با حداقل 5 میلیون تومانی تا حداکثر 6 میلیارد تومانی است که در حوزه های گردشگری ، دامداری و صنایع دستی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
این اعتبارات اعلام شده از طرف دولت می تواند یکی از مهمترین موضوعات در راهبردهای توسعه ی روستایی احمدی در مبحث گردشگری که همان توجه ویژه به بوم گردی است را با قدرت بیشتری به جریان اندازد. ضمن اینکه با امضای یک تفاهم نامه که بر اساس آن نیمی از هزینه 720 میلیاردی 10 مصوبه برای توسعه منطقه زیلایی را هم دولت برعهده گرفته است ، بر پربار بودن این سفر تاکید کرده است.
شروط موفقیت برنامه های احمدی در روستاها
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، می توان گفت سفر معاون رئیس جمهور در توسعه روستایی و مناطق محروم به کهگیلویه و بویراحمد بسیار امیدوار کننده خصوصا در حوزه های روستایی بوده است اما نکته ای بسیار مهم در این خصوص وجود دارد و آن هم سابقه بالای این استان در انحراف تسهیلات در محل هزینه است که باید امیدوار بود استاندار در این خصوص از هم اکنون نظارت دقیقی را بر محل هزینه کرد این تسهیلات در صورت اجرایی شدن مصوبات امروز ، داشته باشد.
نکته مهم دیگر در خصوص تامین های خوب اعتباری وعده داده شده ی امروز ، ترغیب روستائیان به استقبال از این برنامه های توسعه ای و سعی در برنامه ریزی برای موفقیت در اجرای طرح ها در جهت رونق بخشیدن به فضای کسب و کار در استان خصوصا مناطق کمتر توسعه یافته روستایی است.
تصاویر تکمیلی
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار