با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آیین تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
کد خبر: ۵۹۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 17 April 2018
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی آیین تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کهگیلویه در این برنامه اظهار داشت: سپاه پاسدارن و به تبع آن سپاه نواحی بر اساس تنوع ماموریتی که دارند در حوزه های مختلف به انجام امور محوله می پردازند.
سرهنگ سعید برومند زاده افزود: در مدت 4 سال گذشته در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از یکصد یادواره شهدا را در سطح شهرها، بخش‌ها و روستاهای تابعه برگزار و بیش از یک هزار بازدید و سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران داشتیم.
وی گفت: افتخار میزبانی 6 شهید گمنام را در مدت 4 سال گذشته که  همراه با تشییع شهدا، برنامه‌های متنوع فرهنگی و معنوی در همین راستا پیش بینی و اجرا شد.
برومند زاده با بیان اینکه در حوزه‌های زیرساختی و مهندسی تعمیرات اساسی در اماکن و حوزه‌های سپاه کهگیلویه انجام شد، افزود: در مدت 4 سال گذشته نزدیک به 340 متر مربع احداث اماکن جدید شامل 17 پایگاه مقاومت، یک حوزه مقاومت، سالن چند منظوره، درمانگاه تخصصی، داروخانه، استخر سرپوشیده، نمازخانه و سالن جلسات احداث شد.
وی با اشاره به اهمیت اردوهای جهادی و بحث محرومیت زدایی، عنوان کرد: نزدیک به 5 میلیارد ریال در پایگاه‌های مقاومت از طرف خیرین جذب که برای محرومیت زدایی، تامین جهیزیه ایتام و مستمندان، برپایی موکب و کمک به زلزه زدگان کرمانشاه هزینه شد.برومندزاده با بیان اینکه بیش از 150 تیم تخصصی پزشکی با همکاری جامعه بسیج پزشکی، شبکه بهداشت و درمان به مناطق محروم شهرستان اعزام شد، گفت: سه بیمارستان بزرگ صحرایی هر کدام به مدت یک هفته با تیم های تخصصی پزشکی در دهستان های بزرگ شهرستان برپا شد.
وی به راه اندازی درمانگاه تخصصی شهدای شهرستان کهگیلویه اشاره کرد و افزود: این درمانگاه با تعرفه دولتی به عنوان یک مرکز تخصصی در حال خدمت رسانی به مردم شهرستان کهگیلویه است.
برومند زاده با بیان اینکه به بحث محرومیت زدایی در 4 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت  43 هزار و 226 نفر روز اردوی جهادی در مناطق محروم شهرستان و خارج از شهرستان بحث محرومیت زدایی را انجام دادند.
وی عنوان کرد: در حوزه آمادگی رزم تشکیل، سازماندهی و آمادگی گردان‌های بیت المقدس را داشتیم و رزمایش‌های متعددی در دو سال گذشته برگزار شد و این گردان‌ها را برای حوادث غیر مترقبه آماده کردیم.برومند زاده به برگزاری نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان اشاره کرد و افزود:  در حوزه اقتصاد مقاومتی بیش از 150 پروژه زود بازده را حمایت کردیم که بخش عمده‌ای از این ها در حال حاضر فعال هستند.
وی در ادامه گفت: برای نخستین بار بحث برپایی موکب را در استان خوزستان داشتیم که بیش از 2 میلیارد ریال نذورات مردمی را جمع آوری کردیم و بیش از 300 هزار نفر از زائرین پذیرایی شدند.
برومند زاده  به تشکیل صدها حلقه تربیتی شجره طبیه صالحی با موضوعات قرآنی اشاره کرد و افزود: بیش از 100 حافظ قرآن از یک جزء تا 15 جزء آموزش داده شد و این روند همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: در مدت 4 سال گذشته بیش از 20 هزار نفر در بحث اردویی به مناطق جنگی و مکان‌های زیارتی اعزام کردیم.
امام جمعه دهدشت گفت: دشمن ما دشمن بی‌منطقی است و براساس شهوت‌ها، زورگویی ها و مباحثی که در ذهن خودش وجود دارد تصمیم می‌گیرد.حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی افزود: امروز می‌بینیم که آمریکا و ایادی او به راحتی بدون اینکه مجوز قانونی و بین المللی داشته باشند سوریه را آماج حملات خودشان قرار دادند و این می‌طلبد که سپاه ما مثل گذشته با اقتدار بیشتر، مجهزتر و باصلابت تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.
وی ادامه داد: این دشمن زبان منطق را نمی‌فهمد و فقط زبان زور را متوجه می‌شود و مردم ما این را درک کردند.حسینی گفت: اینکه آمریکا، انگلیس و فرانسه بدون هیچ مجوز قانونی کشور مستقل و دولت قانونی سوریه را هدف موشک‌های خود قرار می‌دهند می‌خواهند بگویند که هر نقطه‌ای را بدون مجوز می‌کوبیم.
وی ادامه داد: این دشمنان خبیث، نادان و بی‌منطق را باید انسان‌های با صلابت و مقتدر مانند سپاه پاسداران در مقابلشان بایستد و بر دهن آنها بکوبد.    فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: سپاه پاسداران یک نهاد مقدس است و به همه مردم ایران تعلق دارد و به هیچ نهاد و یا گروه خاصی تعلق ندارد.
علی پوزش افزود: همکاری سرهنگ سعید برومندزاده در این مدت این را نشان داد که سپاه در همه فعالیت‌ها اعم از عمرانی، فرهنگی و جهادی یاری‌گر دولت‌هاست.
وی ادامه داد: سپاه به عنوان نهادی که امکانات و تجهیزات فراوانی دارد در مقاطع مختلف یاری‌گر دولت‌ها و مردم است و غیر از این هم انتظاری نداریم.پوزش تصریح کرد: چون سپاه متعلق به همه مردم است انتظار داریم که سپاه در همه صحنه‌ها در کنار دولت‌ها باشد و در این مدت احساس می‌کردم که سرهنگ برومندزاده به عنوان فرمانده سپاه کهگیلویه و یک نیروی جوان و فعال در کنار ما بود و هر کجا که ضرورت داشت با هم تعامل و همکاری داشتیم و امیدوارم این رویه ادامه داشته باشد.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سپاه ناحیه کهگیلویه بدون هیچ امکاناتی راه‌اندازی شد و در جنگ رشادت‌های بی‌نظیری را از خود به نمایش گذاشتند.
سردار بوعلی گفت: رسالت سپاه این است که هر کجا مردم عزیز نیاز به کمک داشته باشد سپاه در کنار ارگان و یا نهاد مربوطه حاضر و به آن کمک کند که به مردم خدمات مطلوبی ارائه شود.وی افزود: به همین دلیل فعالیت‌های سپاه را در عرصه‌های مختلف سازندگی، فرهنگی، کمک رسانی به مردم، امنیت، دفاع از مردم و در عرصه دفاع از مسلمین در خارج از کشور می‌بینیم و این یک باور و یک ایده انقلابی است که حضرت امام(ره) در ذهن ما به وجود آورد که شما به عنوان یک مسلمان شیعه نمی‌توانید نسبت به مشکلات مسلمین در سرتاسر عالم و کشور خودتان بی‌تفاوت باشید.
بر پایه این گزارش، در این برنامه سرهنگ دوم پاسدار سید حمزه محقق زاده به عنوان فرمانده سپاه شهرستان کهگیلویه معرفی و از زحمات سرهنگ پاسدار سعید برومند زاده فرمانده سابق سپاه این شهرستان تقدیر شد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار