نشست ستاد کوچ لنده
در نشست ستاد کوچ این شهرستان با نگاه به حفظ منابع طبیعی و همچنین به علت بحران کم آبی به اتفاق نظراعضای ستاد مقرر گردید ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز کوچ عشایر این شهرستان باشد.
کد خبر: ۵۹۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵ 13 April 2018

گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد از ستاد کوچ عشایر لنده....

نشست ستاد کوچ عشایر شهرستان لنده با حضور فرماندار، فرماندهی منطقه انتظامی" بخشدار بخش موگرمون" روسای ادارات <امور عشایری کهگیلویه ولنده"منابع طبیعی وآبخیزداری"جهادکشاورزی"هلالاحمر"راه وشهرسازی"بهداشت و درمان> در راستای تسهیل روند کوچ و همچنین تدابیر لازم جهت حفظ منابع طبیعی برگزار شد .

در نشست ستاد کوچ این شهرستان با نگاه به حفظ منابع طبیعی و همچنین به علت بحران کم آبی به اتفاق نظراعضای ستاد مقرر گردید ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز کوچ عشایر این شهرستان باشد.
فرماندار لنده دراین نشست بر هماهنگی و تعامل ادارات<نیروی انتظامی ،بهداشت ودرمان، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور عشایر، هلال احمر و راه و شهرسازی در راستای تسهیل کوچ عشایر تاکید کرد.

وی از عشایری که به مناطق عشایری شهرستان لنده کوچ میکنند خواست برای، حفظ منابع طبیعی، ایجاد امنیت بیشتر و ارائه هرگونه خدمات بهتر، کوچ خود را در زمان تعیین شده آغاز کنند تا متولیان امر مانع حرکت کوچ آنان نشوند.

دراین نشست رئیس اداره راه شهرستان لنده از آمادگی جهت ترمیم و بازگشائی جاده های مناطق عشایری کوه سیاه ، دلی خیار کار و دلی مهرجان با همکاری امور عشایری خبر داد .

ذبیح الله محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری لنده از استقرار اکیپ پیشگیری از کوچ زود هنگام در این شهرستان خبرداد و گفت: به منظور جلوگیری از کوچ زود هنگام و ریشه کنی گیاهان مرتعی اکیپ های پیشگیری از کوچ زود هنگام در مناطقی از شهرستان در روزهای آینده جانمایی خواهند شد.

وی افزود: کنترل و جلوگیری از تخریب گیاهان مرتعی  و دارویی از مهمترین سیاست های کاری اداره منابع طبیعی است و دراین راه هیچ گونه مماشاتی با تخریب کنندگان منابع طبیعی نخواهیم داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده تصریح کرد: متاسفانه بیشتر جاده های عشایری بدون گرفتن مجوز های لازم از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری احداث می شود که در صورت مشاهده تشکیل پرونده خواهد شد.
وی گفت: دراین زمینه از ادارات راه وامور عشایری می خواهیم پیش از بازگشائی این چنین جاده های در مناطق عشایری با اداره منابع طبیعی به عنوان دستگاه متولی هماهنگی های لازم را داشته باشند .

سرهنگ قرائتی فرماندهی منطقه انتظامی لنده با اشاره به مشکلات نیروی انتظامی شهرستان با توجه وسعت زیاد مناطق عشایری گفت : چندین منطقه عشایری با راه های ارتباطی صعب العبور کار ماموریت نیروهای ما در این مناطق را سخت میکند که عمده مشکلات کمبود خودرو و سوخت است .

سرهنگ قرائتی افزود: در راستای تامین امنیت و حفظ آرامش عشایر نیازمند همکاری سایر ادارات از جمله امور عشایری هستیم تا در نزدیکترین مکان به کوچ عشایر  پاسگاه سیار دایر شود.

فرماندهی منطقه انتظامی لنده ایجاد امنیت و حضور موثر تر نیروی انتظامی درمناطق عشایری را مستلزم استقرار پاسگاه سیار دانست و در این زمینه خواستار همکاری ستاد کوچ عشایر با نیروی انتظامی شد.

ایشان تامین چادر ،خودرو، سوخت و سایر ملزومات مورد نیاز را در راستای استقرار پاسگاه سیار ضروری دانست و خاطر نشان کرد تامین چنین پایگاهی از عهده نیروی انتظامی شهرستان به تنهای خارج است.

در نشست ستاد کوچ شهرستان لنده در راستای خدمات بهداشتی به عشایر نماینده حوزه بهداشت ودرمان اعلام کرد: بهداشت ودرمان شهرستان لنده هرماه اکیپ های متشکل ازپزشکان عمومی ، دندانپزشک.کارشناسان تغذیه و دیگر حوزه های بهداشت و سلامت به مناطق عشایری اعزام خواهند شد.

در ستاد کوچ لنده روسای ادارات جهاد کشاورزی و هلال احمر نیز اعلام آمادگی کردند آماده هر گونه همکاری با عشایر شهرستان هستند .

تهیه خبر"مجید مرادی 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
تتاا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
باب
اهالی ممبی بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
با سلام خدمت فرماندار محترم لنده خواهشمند است اگر اسمی از دلی مهره بهمئی و خیارکال بهمئی می برید ذکر بفرمایید که حدود دو ایل بزرگ طیبی و بهمئی کجاست؟ و شما طوری بیان می کنید که انگار تصمیم گیرنده برای بهمئی ها هم هستید این را بدان که بهمئی ها از اوایل اردی بهشت وارد مناطق استحفاضی خود در کوه سفید بهمئی و کوه سیاه بهمئی ودلی مهره بهمئی و خیارکال بهمئی می شوند و به همین زودی دو جاده از طریق ممبی توسط امور عشایر به کوه سفید و کوه سیاه و درغک و دیشموک و چاروسا کشیده می شود بنابراین اگر حدود را نمی دانی از بزرگان طیبی بپرس که زحمتت به هدر نرود در ضمن مزاحم مردم بهمئی هم نشوید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار