بسیاری از مردم ، نخبگان و ... واکنش های صریح و بی پرده ای نسبت به این موضوع گرفتند و پاسخ هایی هم داده شد ، اما بعد دیگری از واکنش های لازم که کمتر به آن پرداخته شد ، موضوع روحانی بودن این شخص است و اینکه یک روحانی چگونه باید در سطح جامعه عمل کند؟
کد خبر: ۵۸۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 24 March 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روزی است که فضای جامعه و مجازی ملتهب از توهین یکی از نمایندگان مجلس که متاسفانه لباس  روحانیت را هم بر تن دارد ، می باشد.
ماجرا ازاین قرار بود که نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان علاوه بر بیشعور خواندن یک خبرنگار، از پیشوندی استفاده کرد که مستقیماً به قوم عزیز و غیور لر که در طول سال های مبارزات انقلاب اسلامی و بویژه در طول ۸ سال دفاع مقدس خون های گرانبهایی را تقدیم این نظام و ولایت نموده اند نیز توهین کرد.

کلیپی در شبکه های اجتماعی  دست به دست می شود که در شرح آن نوشته شده است :در بهمن ماه ۱۳۹۶ در جلسه ای رسمی که با حضور اصحاب رسانه و نماینده مردم شریف رباط کریم و بهارستان برگزار شد، حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با “بیشعور” خطاب کردن یکی از فعالین و پیشکسوتان مطبوعات و رسانه، موجی از انتقادات ریز و درشت اصحاب رسانه ، سیاسون و نخبگان قوم لر و دیگر اقشار مردم را سبب شده است.
صفت زشتی که در شان یک طلبه نیست!
بسیاری از مردم ، نخبگان و ... واکنش های صریح و بی پرده ای نسبت به این موضوع گرفتند و پاسخ هایی هم داده شد ، اما بعد دیگری از واکنش های لازم که کمتر به آن پرداخته شد ، موضوع روحانی بودن این شخص است و اینکه یک روحانی چگونه باید در سطح جامعه عمل کند؟
یکی از نکات بسیار منفی در این کلیپ نوع سخن گفتن "نوروزی" است که متاسفانه نشان از رواج یک نوع "لودگی" در سخنان برخی افراد مسئول ،خصوصا برخی روحانیون که در واقع منبع اصلی برای معرفی اسلام هستند ، حکایت دارد.
مسخره کردن برای لذت بردن از هر مسئول یا هر فرد دیگری هر چند هم زشت و ناپسند باشداما به اندازه کسی که ملبس به لباس پیامبر باشد ، چندان بر جامعه تاثیر منفی ندارد.
جامعه اسلامی از روحانی نماها در طول تاریخ اسلام کم ضربه نخورده است . نکته دردناک خودزنی ها این است که بسیاری از این روحانیون با استفاده از نام اسلام و نرده بان مردمی به جایگاه هایی سیاسی رسیده اند و متاسفانه با استفاده از موقعیتی که شاید در حد واندزه آن نبوده اند ، به ریشه باورها و اعتقادات مردمی تیشه می زنند.
توهین به قوم لر و نکته های مغفول مانده از سخنان امام خمینی(ره)
به طور حتم مرجع دوران معاصر برای بررسی اسلام و خصوصیات یک مبلغ دینی (روحانیت) می تواند سخنان و مکتوبات امام خمینی (ره) باشد. اگر گریزی به سخنان امام خمینی در خصوص اینکه روحانیون چه خصوصیاتی داشته باشند بزنید با بیانات مهمی مواجه می شوید که کاملا مشهود است "نوروزی" نتوانسته است این صفات را حداقل در این موضوع از خود نشان دهد.
 
توهین به قوم لر و نکته های مغفول مانده از سخنان امام خمینی(ره)/ با این روحانی نما چه باید کرد؟ / صفت زشتی که در شان یک طلبه نیست!
 
در ادامه به برخی سخنان امام خمینی (ره) اشاره می کنیم که چندان با برخوردهای این روزهای برخی از روحانیون بی تشابه نیست:

یکی از مصیبت های اهل جهنم همین خصامی است که با هم دارند

برادری از اموری است که هم قرآن کریم فرموده است که [مؤمنان ] در این عالم برادرند و هم فرموده است که در بهشت برادر هستند و در سریرها در روبروی هم می نشینند و برادرند.2 من امیدوارم که این آثار حالا تحقق پیدا کند تا منعکس بشود در آنجا. و می دانیم که هر چه که در اینجا باشد، صورت غیبی اش در آنجا به ما می رسد. ما گرفتار اعمال خودمان هستیم در آن عالم، از خارج به ما چیزی نمی دهند. ما هستیم که بنا می کنیم اساس آن عالم را. این همه اعمال شماست که به شما رد می شود. انَّها هِی اعْمالُکُمْ تُرَدُّ الَیْکُمْ. فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقال ذَرّةٍ خیراً یَرَه. نه اینکه ثوابش را می برد، خودش را می بیند وَ مَنْ یَعمَلْ مِثْقَالَ ذَرّةٍ شَرّاً یَرَه.3 خود شرّ را می بیند، خود آن عمل را در آنجا می بیند. کارهای ما، عقاید ما، اخلاق ما؛ تمام اینها در آنجا منعکس است. و من امیدوارم که برادری را در اینجا مستحکم کنیم تا در آنجا منعکس بشود و برادر باشیم. مخاصمه مال اهل جهنم است. خصام اهل النار، یکی از مصیبتهایی که اهل جهنم مبتلا هستند همین خصامی است که با هم دارند، جنگ و نزاعی است که به هم دارند؛ به هم می پرند مثل سگ! و یکی از کرامتهایی که اهل بهشت دارند آن، برادری و دوستی و محبت است و این باید از اینجا تهیه بشود. چرا ما با برادرهای ایمانیمان، با برادرهایی که همه صالح اند، خوب اند، می خواهند خدمت بکنند، چرا مخالف باشیم؟ فرضاً رأی یک کسی با رأی دیگری در یک جهتی مخالف است، اختلاف آراء در بین فقها هم الی ما شاء الله است. و من امیدوارم که انعکاس این دولت و مجلس و قوای ثلاثه ای که هست و همه ارتشیها، انعکاس برادریشان در بهشت باشد و در بهشت، همه با هم برادر و در سریرها، روبروی یکدیگر نشسته باشند و خداوند توفیق بدهد به همه ما. (صحیفه امام، ج 16، ص: 141).

غرور انسان را به هلاکت ابد رساند

هان ای عزیز! از خواب گران برخیز! و از این غرور شیطانی بپرهیز که این غرور انسان را به هلاکت ابد رساند، و از قافله سالکان بازدارد، و از کسب معارف الهیّه- که قرّة العین اهل الله است- محروم کند. و بدان که با غرور، مواعظ الهیّه و دعوتهای انبیاء و موعظتهای اولیاء اثر نکند؛ زیرا که غرور ریشه همه را بنیان کَن کُند، و این از دامهای بزرگ و نقشه های دقیق ابلیس و نفس است که انسان را از فکر خود و فکر مرضهای خود ببرد، و موجب نسیان و غفلت شود، و اطبای نفوس از علاج او عاجز شوند، و یک وقت به خود آید که کار از اصلاح گذشته و راه چاره بکلی مسدود شده. قال [الله ]- تعالی: "وَ أَنْذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِیَ الْأَمْرُ وَ هُمْ فِی غَفْلَةٍ وَ هُمْ لا یُؤْمِنُونَ".1 (شرح حدیث جنود عقل و جهل، ص: 137).

 

نگرانی از اختلاف روحانیت و خروج از زی طلبگی/ مبادا اختلافات مردم را دو دسته کند؟!

من از این دو جهت نگران هستم. یک جهتی که قبلًا عرض کردم که زیِّ طلبگی در بین ما ضعیف بشود یا از بین برود. یک جهت دیگر هم اینکه مبادا خدای نخواسته، اختلاف پیدا بشود، که هر دوی اینها از باب اینکه شما در جایی واقع شدید که مردم به شما توجه دارند و شما ارشاد می خواهید بکنید مردم را، مبادا یک وقتی به واسطه خارج شدن ماها از زی طلبگی مردم را از ما منصرف کنند و انصراف از روحانیت منتهی می شود به انصراف از اسلام.

و مبادا به واسطه اختلافی که گاهی بین ماها فرض کنید پیدا می شود، اختلاف کشیده بشود به جاهای دیگر و موجب بشود به اینکه یک وقت ملت دو دسته بشوند. یک دسته این، هر شهری دو دسته بشوند، یک دسته طرفداران آن آقا، یک دسته طرفداران آن آقا، و فراموش بکنند- آن چیز را- خدای تبارک و تعالی را و فراموش بکنند انقلاب را. این دوتا مطلبی است که من نگرانش هستم و بسیار از اینها گاهی رنج می برم که می شنوم مثلًا در فلان جا بین فلان و فلان اختلاف هست. و بدانید که اختلاف، اختلاف سر اسلام نیست. اختلاف سر "من"هست، من اسلام را باید تقویت کنم، اسلامی که من تقویت کنم قبول دارم، اسلامی که رفیق من تقویت کند نه، او را من قبول ندارم. این در باطن ذات آدم هست و لو نگوید؛ نمی گوید البته اما در باطن ذات انسان این مسأله هست؛ مگر خدای تبارک و تعالی توفیق بدهد به انسان که خودش را مُهذَّب کند. (صحیفه امام، ج 18، ص: 19).

با این روحانی نما چه باید کرد؟

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این ماجرابه جاههایی رسیده است که وضعیت را بغرنج و احساسات بااصالت ترین قوم ایرانی را جریحه دار کرده است . هر چند  "نوروزی" در خصوص این سخنان خود ، واکنشی نشان نداده است اما حداقل انتظار از دادگاه ویژه روحانیت این است که این موضوع را مورد بررسی قرار دهد تا بیش از این بر التهاب جامعه افزوده نشود. توصیه می شود چنین موضوعاتی از طرف بازرسان ویژه روحانیت به فوریت بررسی و بدون از اغماض پیگیری و صدور رای شوند تا بیش از این از این لباس مقدس سوء استفاده نشود. و به احترام حفظ شأن و جایگاه روحانیت مبارز و متدین ، زین پس واژه «حجت الاسلام »را از کنار اسم آقای «نوروزی » حذف می کنیم تا اینکه دادگاه ویژه روحانیت تکلیف وی را برای عموم روشن سازد و اینکه رای بر تقصیر وی دهد یا اینکه رای بر برائت ایشان دهد که خدای ناکرده وجهه ی روحانیت در میان مردم معتقد به اسلام قوم لر خدشه‌دار نشود.

برخی عکس نوشته هایی از سخنان امام راحل در خصوص روحانیت:

توهین به قوم لر و نکته های مغفول مانده از سخنان امام خمینی(ره)/ با این روحانی نما چه باید کرد؟ / صفت زشتی که در شان یک طلبه نیست!

توهین به قوم لر و نکته های مغفول مانده از سخنان امام خمینی(ره)/ با این روحانی نما چه باید کرد؟ / صفت زشتی که در شان یک طلبه نیست!

توهین به قوم لر و نکته های مغفول مانده از سخنان امام خمینی(ره)/ با این روحانی نما چه باید کرد؟ / صفت زشتی که در شان یک طلبه نیست!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۶
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
هرکس که بدم گفت بدی سیرت اوست/هرکس که مراگفت نکو،خودنیکوست/حال متکلم ازکلامش پیداست/ازکوزه همان برون تراود،که دروست.نوروزی خودش رانمایان کرداگرشعورداشت هیچ کسی رابیشعورخطاب نمی کرد.عالم ناپرهیزگارکورمشعله دارست
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
هرکس که بدم گفت بدی سیرت اوست/هرکس که مراگفت نکو،خودنیکوست/حال متکلم ازکلامش پیداست/ازکوزه همان برون تراود،که دروست.نوروزی خودش رانمایان کرداگرشعورداشت هیچ کسی رابیشعورخطاب نمی کرد.عالم ناپرهیزگارکورمشعله دارست.ودرپایان :به یک ناتراشیده درمجلسی/دل هوشمندان برنجدبسی/وسعدی علیه الرحمه می فرماید:ازمن بگوحاجی مردم گزای را/کوآستین خلق به آزارمی درد/حاجی تونیستی شترست ازبرای آنک /بیچاره خارمی خوردوبارمی برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
اگر نمایندگان لر به صورت این ملعون سیلی نزدن از او کمترند و او راست می گوید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
دهنت راآب بکش
عمرعاص زمانه بااحترام‌ به قول لر تعظیم کن بیشعورتویی مردک که از لباس مقدس روحانیت‌سوءاستفاده میکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
مگه چه گفته
لر تبار تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
قاچاقی نفس میکشی...! بیشعوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
وقتی نفت وگاز و آب وسایر منابع خدادادی رو غارت میکنی قوم سرافراز و(سایر شعارها )) هستیم وقتی نظرمون رو میگیم هر چی لایق خودت و جدو آبادته رو میگی.لعنتی مزدور انگلیسی
امین لر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
افتخار میکنم لرم . فقط میتونم به این مزدور مفسد مفت خور بی سواد یه حرف بزنم اونم مطالعه تاریخ قوم لر هست گرچه میدونم اون سر گندت نصفش پارچه سفیده نصفشم گچ. بعد یه نگاهی هم به خودت کن ببین اصلا میدونی پدرت کیه از کجا میدونی .....لرا نباشی . من ک شک دارم به این موضوع
مهدی خرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
من که افتخار میکنم لرم بس..........
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
احمق ترین قوم ایران .....میگن خیلی ..... .واقعا عقل ندارن من با زیادیشون تو اجتماع بودم .منبع فحش و .... بازی
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
خفه شو ابلح
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
ببند دهنتو
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
رودرو جرأت ندارید حرف بزنیدبی وجود؛اینجا انتقاد میکنید!توهم عقده ای هستی درحدی نیستی که کسی رواحمق فرض کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
تو و اونو حتما از اون خفتها دادن خخخخخ حال برو گوارای وجودت،
هنوز انسانیت یاد نگرفته ای،بهتر است هر۲در حماقت معلق بمانید
هاشمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
بختیاری ها عالیند.استان ......... آبرو لر هارو برده بس که بی فرهنگند
هادی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
بعضیاشون بی شعور هستن
محمد صالح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
افتخار مونم لرم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۳
اگر یه جای درستی گیرت آوردم حالیت میکنم لر یعنی چی با اون دک و پوزت نکبت لر هر وقت بلند شد چهارستون ایرانتون لرزید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
ترسم بی بو ه و خواس بشینه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
غیرت را باید از زنان و مردان اصیل لر یاد گرفت درست زمانی که اکثریت مردان و زنان ایران بی عیرت شدن
رضامدحج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
من عربم وبه برادران لروبختیاری باغیرت افتخارمیکنم وبه هرکسی قصدتوهین به برادرانمون روداره به شدت برخورد میکنیم
کمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
لر نیستم ولی اگر هم بودم بهش افتخار میکردم عشق است لرستان و کل ایران
گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
لرهای ... بی فرهنگ
پاسخ ها
푸야
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
واقعا برات متاسفم
ادم از تو بی فرهنگ تر پیدا نمیشه
اگه همین لرها نبودن الان خوزستان و منابع نفتیش دست عراقی ها بود
در ضمن لرها اریایی هستند
رضا زرین جوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
سلام خدمت هم وطن عزیز...
اگر از لر ها به شما در جایی اهانتی شده من عذر خواهی میکنم...
اما به لر ها توهین میشه اون هم فقط از طرف یک عده خاص که کینه اصالت و غیرت لر ها رو در دل می پرورند... لر ها بهترین مردم دنیا هستن و تونستن ایران رو حفظ کنن و راز ماندگاری ایران هم لر ها هستن... از دامان مادران لر امام خمینی و آیت الله بروجردی و شهید بروجردی ، شهیدعبدالرسول زرین ، غلامرضا محمدی و در دل تاریخ آریوبرزن و سورنا و علی مردون خان و رییس علی دلواری و علی مردان خان بیرانوند و سردار پر افتخار ایران و اسلام و چهره محبوب جهانی حاج قاسم سلیمانی به دنیا آمده اند ... درس نیس در حق لر ها اینقدر بی انصافی کنید... البته ما ناراحت نمیشیم چون همه ایرانی ها برادران کوچک ما هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
بگو ملعون .... تو نگاه خوت کن اوسو حرف بزن من انجا بودم دست پاش میشکنادم که براش بشدی ی درس عبرت نامش سر زبونش بیومدی ترس چهار ستون بدنش بلرزون
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
برای لرها خیلی متاسفم، اگه تو سطح جامعه دید خوبی نسبت بهتون وجود نداره به خاطر همین تعصباتی هست که دارین و خودتون هم از لر بودن خودتون متاسف باشید، من تو جمع لرها زیاد بودم خدا نکنه دور هم جمع باشن خدا رو هم بنده نیستند لری حرف میزنند با هم و احترامی برای بقیه قایل نیستند حالا خوبه زبان رسمی کشور فارسی هست، اینقدر تحقیرشون میکنند و بازم پررو هستند اگه چیزیشون نگن فردا ادعای خودمختاری میکنند سر به شورش میذارن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
لرها خوبه بی کسو تحقیر میکنند شما .... تو ......یه قوم ریختید سر یازده تا کارگر دو سه تاشونو کشتید و انداختید پشت سد که پیدا هم نشن واقعا چجور روتون میشه میگین لر اینجور لر اونجور وقتی خودتون صدبرابرش بدترید یا اون تیم نوجوانان .....که رفت .....با تنفگ و زور اسلحه طرفداران به بچه های تیم حمله کردنو تا خوردن زدن و تهدید کردن که بازیو ببازید حالا میگی لر بده؟
دوستدار علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
اگه بد هستن چرا می ترسید جدا بشن؟ اگه بی فرهنگ وشیرین بیان که نباید حواستون مهم باشن؟چرا دست از سرشون بر نمیدارید بزارید پول منابعشون واسه خودشون خرج بشه...یا فکر میکنید فرهنگ به اینه که رودخانه هاشون و بدزدید ببرید کرمان و اصفهان و قم نفت و گاز منابعشون رو هم بفروشید ببرید بقیه شهرها..... خودشون رو هم توشهراتون توهین کنید واسم خودتون رو هم بزارید با فرهنگ .....حداقل در نبردهایی که شما توهین میکنید ما رو مقصر ندونید
فرشته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
..... تو باور کن نمیدونی پدر و مادرت کی هستن جرات داشتی همین کلمات رو همون موقع بین لر ها می گفتی ترسوووووو ....
شیردل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
من یک لرم افتخارم اینه که لرم یعنی هیچ لری نیست درکنارمادرش ایران نباشه ایران مادرمان است
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
این..... که با ...... و....توانسته نماینده مجلس بشه به قومی با پیشینه و اصالت قوم لر اهانت کرده .پیداش کنید و ازش اسم پدر بزرگش رو بپرسید اگه بلد بود . این افراد ..... همچون صدام با بقیه مردم رفتار میکنند . جمعیت قوم لر در ایران بیش از پانزده میلیون نفره که بسیاری از منابع خدادادی ایران از جمله آب و نفت و گاز و... در این سرزمین واقع شده .اگر میشه که این بی ..... که قوم لر توهین میکنند در آمد سرزمین لر را تحریم می کردند مردم ما خوشبخت ترین مردم جهان بودند وآیا قوم لر باید این سادگی و صفا را کنار گذارند و همچون بقیه اهل حساب و کتاب شوند .چرا آب لرستان بزرگ برای کویر برود چرا 120سال نفت و 100 سال گاز سرزمین ما برای دیگرانی باشد که بسیاری از آنها همچون این ...... نمک نشناسند سرزمین ما میتواند سالیان دراز نبرد چریکی موفق پهلوانان لر را به خود ببیند .قدر این مدارای قوم بزرگ لر را بدانند که همواره به ایران وفادار بوده .ولی مردم را همچون خودشان حساب نکنند و حق این سرزمین که پناه ایران در زمان مغول و اعراب و افغانها و. ..بوده و پایه ایران چه عیلام و چه هخامنشی و چه ساسانی بوده ادا کنند که تحدید برای ایران نیست بلکه فرصت است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
......
تو غربتی هستی باید گم شی بیرون از سرزمین آریایی
اینجا خاک کوروش است لطفا خفه شین
پاسخ ها
محمدحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
به خداقسم اونهای که خیلی ادعادارن بافرهنگ هستن بی فرهنگ ترین مردم دنیاهستن خیلی از قوم لر عقده و نفرت دارند کاملن میدونیم ماهم آنهارابه آدم حصاب نمیکنیم آنهارا جعزه هیوانات میدونیم اگر لرنبود ایران هم نبود اگر میخاهید قون لر را بشاسید باید نگاهی بتایخ لر بکنید هرچندهم که لرنیستم اما به تمام لرها باید افخار بکینم
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
همون کوروش وسه نسل قبلش در سرزمین لرها انشان حاکم شدند و بر ایلام کاخ سلسله هخامنشی را ساختند .باید با این آشغالهای ...... برخورد شدید شود تا عادلانه باشد .نفت و آب و گاز سرزمین ما براتون خوبه ولی توهین هم می کنید .لرها در این سرزمین هزاران سال زندگی کرده و مالک تمام منابع این سرزمین هستند لرها ایرانی هستند ولی چرا نباید با پول منابع خودمان خاک خودمان آباد نشود و چرا با آب شیرین کشاورزی نکنیم و هزار کیلومتر منتقل شود تا در یزد و. .کشاورزی و کارواش شود .چرا نباید سرزمین ما توسعه یابد تا این آشغال و مثل او از دهن گاله کیفشان حرف چرت نزنند
گیتی
|
Switzerland
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
من شنید مردم .....د خیلی ادما سطح پایین و بدجنسی هستن تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها من اینو از خیلیا شنیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
......
رژان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
بله شنیدی،تا به چشم خودت چیزی ندیدی نگو، من عربم با لرها پیمان برادری بستیم،اونقدر مهمان نواز و خوش بحث و مقتدر هستند که از هیبتشان دهان همه باز هست،خیلیا دوست دارن که بتوانند ریشه لر داشته باشند و مثل بعضیا از بوته به عمل نیومده باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
تادرموردقومی ومردمی شناخت نداری حق قضاوت وتوهین نداری آدم بااصل ونسب بافرهنگ وباشعوراست .زاده گان راشرف ازاجداداست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
در ایران از نظر نڙادی همه اقوام ایرانی مخلوط شده اند اما اصل ونسب

لرها دست نخورده است
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
لر ها وکرد ها برادرند وبرترین مردم ایران هستند این مرد خودش ......مرد ایرانه که با این لباس به مردم لر توهین میکنه اگه لر وکرد نباشه معلوم نیست چه به سر ایران میاد زنده باد لر با غیرت
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
مردم لر باید از هر آشغالی که اینگونه به آنها توهین کند انتقامی دردناک بکشند همانگونه که اگر کسی ملت ایران را تهدید کند پاسخ میبیند .اگر حکومت نمیتواند آنها را مجازات کند .قوم لر میلیونها انسان است که یک نفر برای نیست کردن چنین آشغالی کافیست. هرچند دولت غارتگر آب و نفت و گاز و منابع لر هاست و انگار دشمنی دیرینه ای با لرها دارد چرا؟
سهم لرها از خط آهن و راه با کیفیت .فرودگاه .صنایع بزرگ.پول منابع خودش .کشاورزی صنعتی .دامپروری صنعتی .شهرهایی بزرگ.و..... چیست .ما هزاره سال ایرانی بوده ایم و به آن میبالیم مسئولینی که ظالم هستند بیاورند شجره نامه شان را که چه قدر از لر ایرانی ترند که سهم آنها از ثروت و قدرت و سیاست و...چند برابر است .
لر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
کسی ک ب لر جماعت ناسزا بگه شرف نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
با سلام از من بپرس تا بگم قوم لر کیست هر چند که مسولین نمیخواهند دنیا بفهمه ایران اصل لر ها هستند تمام اقوام مهاجرند چون مردمان عیلامی هستند بدون تعصب بگم اریایها هم مهاجرن دوستان اشتباه نکنید لرستان بزگ از شیراز تا اصفهان از همدان تا خمین اراک از اهواز به این ور لرستان جنوبی است بنیان انسان او بشریت از این قوم بلند شده ولی متسفانه ادم های که اطلاعات ندارن حمانند الاغی هستند بی تفکر با بار سنگینی که از بی عقلی بی تجربگی که پدرانشان بهشان ارث دادن
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
حرفت کاملا درسته درود بر هر لر هست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
احسنت اصلا یک قوم پیشینه ای قبل لر را اثبات کنه حتی کورش هم از همین مناطق لر نشین و در بین این قوم سر برآورد پس بچه رویی از اصیل ترین قوم ایران و خاورمیانه لر ها بد میگویید . برای خودتان زشت است بد کردن لر یعنی زیر سوال بردن اصالت ایران . متاسفم برای برخی که خود را ایرانی میدانند. ولی به اصل و اصالت ایران و شناسنامه ایران که فقط از لر. و بعد کرد و مجموع لک ها ست کینه و کنایه دارند اینان ایرانی نیستند که لر و کرد که شناسنامه ایرانند را زیر سوال میبرند . واقعا. متاسفم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
(زنده باد بختیاری لر زنده باد ایران کوروش کبیر تمام )
رضا زرین جوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
از دامان زنان لر
امام خمینی ها ، آیت الله بروجردی ها، هاشمی رفسنجانی ،
شهید بروجردی ، شهید عبدالرسول زرین ، شهید خرازی ، شهید بختیاری ، شهید حججی ، دکتر هوشنگ اعظمی ، شهید رییس علی دلواری ، کریم خان زند ، سردار آریوبرزن ، سورنا ، اردشیر بابکان ، سردار علی مردون خان بختیاری ، سردار علی مردان خان بیرانوند ، و سردار پر افتخار ایران و اسلام و چهره محبوب جهانی حاج قاسم سلیمانی ... به دنیا امده اند ... به لر ها حرفی نزید که به خودتان توهین کرده اید... مایه ماندگاری ایران تا به حال لر ها بودند ... یادمان نرود که لر ها مردمی نجیب هستند که مهمان نوازی و خون گرمی و غیرت خاصی دارند . که به قول مقام معظم رهبری مردم لر جواهرند.
در ضمن خیلی ما ناراحت نشدیم چون این مردک منافق و بی همه چیز خودشو خراب کرد ما همه مردم ایران را برادران خود به حساب می آوریم.
پاسخ ها
دییدوو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
اینا که گفتی نصفشون لر نیستن،،،،،رییس علی دلواری اهل دشت مغان بود ،و اصالتن آذری ،،،لطفن ......،،،،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
شهید حججی اهل نجف آباد اصفهان بود ربطی به لرها نداشت
دلوار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
رئیس علی دلواری اسم شهرش آخر اسمش اومده . دشت مغان دلوار میدونی در حد شمال و جنوب خطا میزنی چی زدی عامو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
خدایی اسم لر و بختیاری رو با چسبوندن اسم بعضی از کسانی که نوشتی آلوده نکن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
ما لریم اریای هستیم مهمان نواز باغیرت با فرهنک با اصل ونسب وقتی ب کسی بگیم یا علی تا آ خرش هستیم .نامرد نیستیم ولی اگه کسی بخاد زور بگه یا بی احترامی کنه دمار از روز گارش در میاریم ...کرد و لر با هم برادرن وانشالله باهم ملت واحدی را ت شکیل میدهن بله لیاقتشو داریمو مااز قدیم ادعای خودمختاری کردیم
ااسنابختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
کشورلرستان ..
بختیاری
بویراحمد
لرستان
همدان
خوزستان
پاسخ ها
شیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
به امید روزی که ما کشور لرستان شدیم چون دیگه از غارت وبی غیرتی مسولان به ستوه امده ایم زمانی که تو چیزی گرون میشه شروع میکنی به احتکار ما لرها هوای همو داریم که کسی گرسنه نباشه چون به ما فرهنگ وبزرگ منشی اموخته اند به افتخار همه ی لرها برو بمیر که گرگی در لباس میش
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
دوست عزیز که می گویید رئیس علی دلواری لر نیست من خودم اهل گچساران هستم از نوادگان رئیس علی دلواری ولر هستم حتی نام پدرم را به احترام جدش رئیس علی گذاشته اند ، ما در سراسر ایران قوم رئیس داریم که در فضای مجازی پروفایل تمام گروها چهر ه رئیس علی دلواری است که اصالتا اهل استان کهگیلویه وبویر احمد است
شیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
با سلام خدمت ایران واریایی ولر هر کسی که به لر توهین کنه نامرده خجالت بکش اون وقتی که ما داشتیم از ناموس شما دفاع میکریم در برابر صدام شما چکار کردین ...اره اون موقع به فکر منافع خودتون بودید ولی ما لرها فرزندان کوروش هستیم ما به لر بودنمان افتخار میکنم چون تنها قومی هست که اصیل مانده شماهایی که توی لر نبودید بدونید با فرهنگ ترین مردمانند اکه همه با لر همراه شوند ریشه فساد را بر میکنیم تا مردمان ایران در رفاه کامل زندگی کنند ما به تاریخ شاهان بزرگ 2500سالمان افتخار میکنیم که همواره در سرزمین لرها برخواسته اند تویی که از لر انتقاد میکنی خجالت بکش هر جای دنیا که میری از بس کمبود داری با بی ججابی و....ابروی ایران را میبری ولی هر لر در هر کجای دنیا که باشد باعث افتخار ایران است چون به اصول اسلامی وبا فرهنگی پایبند است ما همچنان لر هستیم وبا افتخار میگیم که لر یم پیروز باد لرستان لکستان وکردستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
باافتخار لرم وبه لر ها افتخار میکنم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
اگه ازت پرسید ن بچه کجای بگو لرستان بچه نداره همه شیر مردن
دختر لر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
یه دفعه توی اینترنت با این مطلب روبرو شدم ...چرا ما لرهارو بی فرهنگ میدونید...ما یه قوم ساده و بی ریا هستیم واقعا قلبم درد گرفت حق نیستن این شعارا و حرفا در مورد قوم لر ...بس کنید تا حالا به کدوم قومیت توهین کردیم؟...
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
ما همونایی بودیم که پدرت و تو خمین کشتیم بعد بستیم به خر تا الیگودرز کشوندیمش .. آره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
لرها نه از نسل مغول هستند نه عرب لر وارد اصالت ایرانی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
من ی لر هستم چقدر بدم اومد از کامنتت. همه اقوام ایران بزرگوار هستن اصالت ربطی به مرزبندی کشورها نداره. میتونی بجای این حرف ها از پیشینه تاریخی بگی. مثلا از مفرغ لرستان یا موزه های پاریس که اشیای تاریخی لرستان ی بخش بزرگش هستن و... ولی لطفا به اقوام عزیز کشور چیزی نگو
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
لر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
لر ساده وپاک
یه نفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
خخخخخخخخخخخخخخخخخ یکم فکر کنید که اگر ما لرها نبودیم تیمورلنگ ایران را نابود میگرد نمادهای ایران قوم لر بختیاری هستن فکرکنیددددد ما لرها بیگانه نیستیم ترک ها از قفقاز وارد ایران شدن و عرب ها هم از سرزمین شام و زمان اعراب وارد شدن فقط لر و کورد و بلوچ اصالت دارن خلاصصصصصص
حیات کورا وند.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
ما همه با هم برادر هستیم ویک ملت هستیم کسانی که توهین می کنند نا راحتی روحی و روانی دارند باید آنها را درمان کنیم چون بیمار هستند از حرف افراد مریض نباید نا راحت شد هم میهن عزیز.
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
احسنت،آره بخداهمه باهم برادریم،کسی ک بقیه راکم میخواندبوالاه ک کمی ازخوداوست،لرکردترک بلوچ فارس و... همه ایرانیم وازیک ریشه ایم.
لر زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
خود امام خمینی هم لر بود لر خیمین اون وقت چرا باید به قوم خودش توهین کنه ؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
لر .....
علی بابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
ملت شریف ایران بدانند مابختیاری هایه قوم مستقل وبزرگیم
مالرنیستیم، ازقوم بختیاری هستیم وایرانی البته لرهاوکردها
همیشه درپی تجزیه طلبی بوده اند قوم بختیاری مثل کردهاولرهاتجزیه طلب نیست هیچ یک ازاقوام ایران درطول تاریخ به اندازه بختیاری هابرای یکپارچگی ایران تلاش نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
خدا قوت قهرمان! خسته نباشی دلاور!
لرها همیشه دنبال تجزیه ایران بودن!؟
فکر کنم آدرس را اشتباهی رفتی!
لرها، صددرصد شیعه و همیشه جانبرکف مقابله با دشمن بودند
ضمنا لرهای کهگیلویه و بویراحمد بیشترین درصد حضور در جنگ تحمیلی به نسبت جمعیت را دارند
کاکا، این رسم کاکاگری نبود!
ما گفتیم خود دانی!
هاشمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
بختیاری ها اصالت دارند من فارسم و بختیاری هارو دیدم واقعا فوق العاده با شعور با فرهنگ با اصالت ولی خدایی استان ..... آبرو لر هارو برده چند سال اون جا بودم کار کردم اصلا فرهنگ ندارن ادعای اصالتشونم گوش فلک رو کر کرده ولله هرروز دعوا فحش کاری ...
لر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
شما بختیاریا مرداتون تو خونه نشستن زناتون میرن کار خدا نکنه شما از ما باشید
باقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
باسلام.برادران عزیز خوبم مگرمیشه حداقل اگرلرهم نباشی.ولی پیشینه ی لروتاریخ لر را نشنیده باشی.مگرمیشه با یک لرهم کاسه بشی یا هم خانه بشی یا همکاربشی.یا همکلاس بشی یا هم خدمت بشی.وسنگ تمام صداقت رو برات نگذاره...اما خدا نکنه اون روی سکه رو براش بگذاری.یا بخوای نامردی بکنی؟؟!!!اونوقت دیگه باید .......حتی ازفولاد هم ساخته باشی........مجبوری خودت را به خواب بزنی.تا تلافی کارت رو پس بدی..!!پس با همین صداقت خودمان ومردانگی خودمان..بگذارید درکنارهم زندگی کنیم وبگذارید باهم مدارا کنیم .نمک به زخممان نپاشید...ماسالهاست زخم خورده ایم.ازبعضی از افراد مثل همین دلقک رو روحانی نما.....
پاسخ ها
هاشمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
والله حاجی من تو یاسوج چندین سال زندگی کردم لر ........ هستن پدر من رو در اوردن اخر فرار کردیم از اونجا خیلی هم اهل مسخره کردن بقیه استان ها هستن اهل دعوا فحش کاری و قانون و عدالتم براشون معنی نداره خدا به سر شاهده ولی بختیاری ها عالی هستن
باقر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
اولان انسانیت.درک ومرام وشعور اجتماعی کاری به لروترک عرب فارس وغیره نداره..درهرقومی هم نقطه نظرات منفی وجود داره وهم مثبت..اتفاقان نه اینکه خودم بختیاری باشم وبخام تعصب احساسی داشته باشم.نه..این حرف عقیده ی بیشتراندیشمندان خارجی وداخلی وانهاییکه واقعان اهل قلم واهل کتاب واهل فرهنگ هستند.شما هیچ قومی رادرطول تاریخ نمیشناسید که به اندازه ی قوم لر ازخودش شجاعت ومنش وبزرگی وخرد ورزی نشان داده باشد.وتاریخ این نظریه ها را ثبت کرده..الکی نیست.وطبیعی هست بعضی افراد نمیخاند گستره ی ای شجاعت ومردم داری ووطن پرستی قوم بزرگوارلر راببینند.وبا این قطره ی رنگ دریای زلال لرواقیانوس معرفت اقوام لررنگ واقعی خودش را نمی بازد چنانکه همیشه درادوارتاریخ ثابت کرده اند.این افرادیکه به اقوام لربه هردلیل توهین میکنند.بدون شک اگردقیق کالبدشکافی اخلاقی وشخصیتی بشوند.یک جایی مجبورش کردندتاخودش رو بخواب بزند.واین عقده درشخصیتش به رغم تلافی جویانه شکل گرفته...اما متاسفم دیگه دیرشده وباید بخودت بقبولانی که به لرباخته ایی...واین آب ریخته شده دیگرجمع نخواهد شد وراه برگشتی بجزتسلیم دربرابرسیل معرفت وشعور اقوام لر ندارید..
آریا کردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
بسیاری از دانشمندان استادان وعالمان ایران وجهان لر تبار هستند لروکرد از یک ریشه اند وایندو اصلی ترین قوم آریایی هستند.اما کلا قوم گرایی ،نژاد پرستی ،قبیله پرستی وپارتی بازی از شیطان استاو بود که نژاد خود را از آتش واز انسان برتر دانست ... واسلام دین علم واندیشه وایمان است ورنگ ونژاد در آن جای ندارد .حق با اسلام است وهمه ما برادریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
متاسفانه مناطق فارس نشین پارک نشین باحداقل منابع و معادن تولیدات بیشترین بودجه واشتغال مردم خودهستند....گاهی اوقات افرادی ازاین دوقوم درتلویزیون روزنامه ووووبه بقیه اقوام توهین میکنن ....بهتره خوددولت به این افرادقلاده های برنده وگرنه صبرمردم خصوصالرهاهم حدی داره وله ازای توهین کردن آنهایی که توهین کردن رامیشکنیم
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
ترک قوم بی هویت است
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
بي هويت اسمته
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
واقعا متاسفم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
دریا زه دیون سگو گند نبو جغله
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
واقعا متاسفم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
اگه ببینمش گردنش را روی سینش میزارم
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
سلام ب دوستان عزیزوهم میهنان خونگرم،واقعاجای تاسف داره ک همه ایرانی هستیم وداریم ب هم بی احترامی میکنیم،هیچ قومی ازقوم دیگرپاینترنیست،بااینکه بلوچ هرمزگانیم ولی بوالاه وبخداسوگند،افتخارمیکنم ب همه ایرانیان بخصوص !ترک،لر،کرد،فارس،و...همه هم میهنانم،دوستان رسول آذرین لربودبهترین تک تیران جهان با٣٧٠٠شلیک موفق،تو٨سال دفاع مقدس،حالاواقعابایدتوهین بکنیم ب هم،من رفیق دارم ترک بخداتومردانگی رقم ندارن،
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
من لر هستم معلم ام برادرم خلبانه پسرم نمایندگی ایران خودرو پسرم مکانیک است این قوم در نبرد با روم تا آخر مقاومت کرد در نهاوند مقابل اعراب جنگید و ادامه شو ..خیلی قدیمی هستند حیفه مخلص همه ی ایرانیان از کرمانشاه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
در ....رو بذار ...، تو و بقیه حقیر تر از اون هستید که اسم قوم بزرگ لر رو بیارید .....،
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
لریعنی .......به معنای واقعی کلمه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
....یعنی نامرد وبی غیرت کسانی که درمواقع سختی راحت پشتت را خالی میکنند حزب باد به معنای واقعی کلمه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
تونمیخاد سرشو توی سینش بزاری شما ....ا فقط توی تاریکی میرقصید بی فرهنگ با تفکرات بسته وکسانی که اصالتا گرجی هستند وبعدا میگویند آریایی اصیل هستیم . ببندید دهنتونو
هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
بخدا من بختیاری های خوزستان رو دیدم واقعا خوب هستن قوم بختیاری بسیار مهربان و سخاوتمندند ولی چند سال استان ........ بودم یعنی تا انتهای بی فرهنگی رو اونجا شاهد بودم هرروز دعوا فحش کاری با سنگ میزنند مثل انسان نخستین ...اینا آبروی لر ها رو بردن وگرنه بختیاری ها عالی فوق العاده باکلاسند
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
پدر ......... را لر کشت برای همین از لر ها بدشون میا.........
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
....بیفرهنگ بی تربیت کوته فکر خیلی فکرشون بسته است اصلا زبون آدمیزاد سرشون نمیشه زبون نفهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
درواقع توهین کردن شعور خودفرد واصل ونصب آن شخص رونشون میده....اصالت خریدنی نیست ....اصالت لررا تاریخ فریاد میزند....هر بی ریشه و تازه به دوران رسیده ای حق صحبت کردن در مورد آنرا ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
اصالت لررا تاریخ فریاد میزند که .........ومردانشان .......ودنبال .....دیگران زمان رضا شاه به چه دلیل ازاصفهان وتهران کوچانده شدند به جاهای سردسیرمثل شهرکرد چون هرجنایتی که بود ازلربود . آری اصالتتان را تاریخ فریاد میزند.
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
بله اصالت من رو تاریخ فریاد میزنه اصالت من لر رو کریم خان زند فریاد میزنه که هرگز تاج شاهی بر سر ننهاد و خودش رو وکیل الرعایا معرفی میکرد(یک مقدار تحقیق کنی میفهمی لر بود) اصالت من لر را سرداران فتح قلعه قندهار فریاد میزنند اصالت من را بی بی مریم و سردار اسد و علیمردان خان فاتحان تهران فریاد میزنند اصالت من را بی بی مریم نشان داد که به پاس شجاعتش پادشاه آلمان کمانی که نشانه پادشاهان المان بود رو بهش داد اصالت من رو تاریخ انشان میگه
دوم لر ها هرگز در تهران ساکن نبودن که بخوان بیرون بشن
سوم لرها هنوزم در اصفهان ساکن هستند
چهارم دلیل تنفر رضا شاه از لر و بختیاری مقاوت اونها دربرابر برخی زور گویی هاش بود طوری که موقعی که خواستن علیمردان خان رو اعدام کنن و خواستن کیسه رو بکشن روی سرش گفت نمیخواد این کار و کنید میخوام ببینم چطور شغال ها یک شیر رو از پا در میارن
خدایی تاریخ و با نمره چند پاس شدی که حتی اینا رو هم نمیدونی؟
من برای تمام حرفای که زدم دلیل و مدرک دارم و دلیل و مدرکم هم کتاب ها و عکسایی هست که از اون دوره به جا مونده میتونی با ی سرچ توی گوگل همه اینها رو بفهمی و از خواب جهالت بیدار بشی
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
......به تمام معنا کله شق سفیه با تعصبات کور که فقط به شکم بها میدهند وهمیشه بین آشپزخانه و توالت سرگردان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
هیچ کس در ای جهان باقی نمی ماندحرفی آخر که کوروش به خشایارشاه پسرش زد...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
بختیاری ها هم لر هستن زمانی که مغولان حمله کردن اگر لر نبود تمام ....... بر باد می‌رفت هرکس .......ر ندارد ب قوم لر توهین میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
رهبرم ترک زبان عشقه دلم
بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
.......همتون بیگانه هستین بعد به ما توهین میکننین اگر اون موقع که تهران فتح میکردیم میموندیم انجا الان داستان اینجوری نمیشد ما اصالت برامون مهمه نه پست مقام .
خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
بنازمم لر و کرد بقیه ....مقول و روم و انگلیسی هستن
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
سلام خدمت همه دوستان
من خودم سیستانی هستم،ولی اگه یکی بیاد ب قوم خودتون توهین کنه چه حالی میشین؟؟واقعا زشته یه مسئول بیاد همچین توهینی کنه همین لرها اگر نبودن زمان جنگ امثال این ..... بی شخصیت میخواستن از مملکت دفاع کنن؟؟خیلی زشته جای دفاع از هم بیام ب جون هم بیفتیم و توهین کنیم خیالتون راحت هر قوم و هر شهری هم خوب داره هم بد ولی دلیل نداره همه ب یک چشم دیده بشن من خودم کلی رفیق لر،کرد،لک دارم اتفاقا خیلی بافرهنگ و مهمان نواز هستن،زشته بیام ب هم نوع خودمون توهین کنیم واقعا خجالت آوره
حسن بیگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
انسانهایی به دور ازتمدن و فقط دنبال بهادادن به شکم
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
ما کارگر ........ اوردیم برای کار دزد ی کردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار