مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان ایستگاه های مشاوره نوروزی را در ورودی و خروجی های شهرستان های استان، مراکز تفریحی، گردشگری و تفرج گاه ها در ایام نوروز راه اندازی می کند.
کد خبر: ۵۸۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 20 March 2018

عطا اسلامی، کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان ، گفت: از امروز ۲۹ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه، ضمن برپایی ایستگاه های نوروزی، توزیع کتابچه، بروشور و کارت ویزیت، نصب بنرهای بهداشت روان در معابر با عناوین آگاهی ‌بخشی پیشگیرانه و موضوعات روانشناختی، خدمات مشاوره و مددکاری در مرکز مشاوره آرامش و دوایر مددکاری کلانتری ها نیز به صورت رایگان به شهروندان و مسافران نوروزی ارائه می شود.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله این مرکز افزود: تعداد مراجعان به مرکز مشاوره استان و دوایر مددکاری کلانتری ها در سال ۹۶، به منظور بهره مندی از خدمات مشاوره ای 7 هزار و 475 نفر بوده که ۷۳ درصد از پرونده ها مربوط به اختلافات خانوادگی، ۱۷ درصد نزاع و درگیری و ۱۰ درصد سایر موارد از جمله حقوقی، ازدواج، اجتماعی و روانی بوده است.

اسلامی تصریح کرد: حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به ویژه مرتبط با اختلافات خانوادگی به مصالحه انجامیده است.

وی بیشترین مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره را خانم ها عنوان کرد و یادآور شد: یکی از اصلی ترین دلایل اختلافات زناشویی، عدم آشنایی با مهارت های اساسی زندگی به ویژه مهارت های ارتباطی، مهارت حل مسئله و مدیریت هیجانات منفی است.

اسلامی، آسیب های مرتبط با فضای مجازی و اعتیاد اینترنتی، عدم آشنایی خانواده‌ها با سبک‌های فرزندپروری و شیوه‌های ارتباط با فرزندان به ویژه در سنین بلوغ و نوجوانی را از دیگر مشکلات مراجعه کنندگان برشمرد.

وی انجام تست های روانسنجی و آزمون های شخصیتی و هوشی، انجام مصاحبه بالینی و تشکیل پرونده شخصیتی برای متهمان دادسرا، بهره گیری از شیوه های نوین روان درمانی، خانواده درمانی، زوج درمانی، گروه درمانی، انجام مشاوره فعال در مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی اجتماعی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره فردی، انجام مصاحبه انگیزشی و ارجاع به کلینیک ترک مصرف مواد، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده ها، پیگیری وضعیت مراجعان و انجام اقدامات مددکاری، ، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی ویژه مشاوران و روانشناسان با همکاری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و اداره کل بهزیستی استان را ازدیگر اقدامات انجام شده در مرکز مشاوه آرامش ناجا طی سال 96 عنوان کرد.

اسلامی به اجرای رزمایش سلامت و بهداشت روان طی بهمن ماه سال96 در مناطق جنوب و شرق استان با هدف آموزش مهارتهای دهگانه اساسی زندگی، مدیریت هیجانات منفی و کنترل خشم اشاره کرد و آن را گامی موثر در جهت پیشگیری و کاهش جرائم خشن، افزایش احساس رضایت از زندگی و توسعه امنیت پایدار دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار