برای یافتن روستاهای محروم و کمتر برخوردار در کهگیلویه نیازی به نام بردن از محرومیت های رودسمه و مظلومیت مردم آجم و آخر دنیا بودن شرنگرنگ نیست بلکه اگر تنها 7 کیلومتر از قلعه رییسی مرکز بخش چاروسا بگذری به روستایی می رسی که محرومیت در نگاه مردمش هویداست.
کد خبر: ۵۸۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 19 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، برای یافتن روستاهای محروم و کمتر برخوردار در کهگیلویه نیازی به نام بردن از محرومیت های رودسمه و مظلومیت مردم آجم و آخر دنیا بودن شرنگرنگ نیست بلکه اگر تنها 7 کیلومتر از قلعه رییسی مرکز بخش چاروسا بگذری به روستایی می رسی که محرومیت در نگاه مردمش هویداست.
برای اینکه لبخند امید و نوع دوستی را در رخسار مردم روستای «لیلون»شکوفا کنیم با بیستمین کاروان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و با مدیریت رهبریان رییس دلسوز این اداره عازم روستا می شویم.

تا «لیلون» هرچند راهی نیست اما جاده ارتباطی همین مسیر کوتاه با وجود مناطق سرسبز و گردشگرپذیر و انبوه روستاهای منطقه وضعیت مناسبی ندارد.
با رسیدن به روستا مثل همه کاروان های قبلی مردم به استقبال ما می آیند گویی که ما آمده ایم درد کهنه محرومیت شان را درمان نماییم.
ساختمان های مخروبه و غیرقابل استفاده سرپناه مردم این دیار است .
سیدجلال بنی هاشمی عضو شورای اسلامی روستا جایگاه را برای ویزیت و توزیع داروی رایگان برای تیم پزشکی هلال احمر کهگیلویه آماده می کند و مردم حتی از روستاهای همجوار خود را به ما می رسانند.
دکتر مهمدی پزشک خیری که بیشتر کاروان ها را همراهی نموده معاینه بیماران را آغاز می کند و داروهای مورد نیاز بصورت رایگان به آنها تحویل داده می شود.
کار توزیع بسته های موادغذایی و البسه را دیگر امدادگران برعهده دارند.
در این میان وجود چندین خانواده یتیم و معلول سبب می شود که سیدعادل رهبریان به همراه سایر پرسنل هلال احمر و اعضای شورای بانوان کهگیلویه در منازل این افراد حضوریافته و با آنها درباره مشکلاتشان صحبت کنند.
از پیرمردی که سکته کرده و نمی تواند قدمی بردارد تا دختران نابینایی که مورد غضب بهزیستی قرار گرفته و به سختی زندگی می کنند چنان تیم هلال احمر را تحت تاثیر قرار می دهند که  پیگیری مجدانه مشکلات این خانوادها کمترین قولی است که می شنوند.
 بنی هاشمی عضو شورای اسلامی روستای لیلون می گوید: اولین نهادی که به روستا آمده هلال احمراست و چندین بار ازمجموعه قدردانی می کند.
وی نبود جاده ارتباطی مناسب، قطعی شبکه های تلویزیونی ،وجود ساختمان های فرسوده و فقر مردم را از جمله مشکلات بیان می کند.
عضو شورای اسلامی روستای لیلون ادامه داد: در طول دو ماه گذشته تنها یک ساعت آن هم در کل هفته آب به روستا می رسید اما متاسفانه هم اکنون هر10 روز یک ساعت جریان آب در لوله های منازل جاری است و مردم در بیشتر مواقع حتی آب برای شرب ندارند.
سیدجلال بنی هاشمی تاکید می کند پیگیری ما تاکنون نتیجه ای نداده و مسئولان همیشه و هر بار بهانه ای از جمله خرابی پمپ می آورند.
سوء تغذیه کودکان و بانوان نکته تلخ دیگری است که دکتر مهمدی آن را مورد تاکید قرار می دهد.
برای تکمیل گزارش با رییس جمعیت هلال احمرکهگیلویه به گفتگو می پردازم.

سیدعادل رهبریان باقدردانی از اصحاب رسانه اظهارکرد: نظر به درخواست های مختلف مسئولان پیرامون برگزاری کاروان سلامت و همچنین تاکید مدیر عامل جمعیت هلال احمر در برگزاری آن در روستاهای محروم و کمتر برخوردار اینبار در روستای محروم لیلون بیستمین سری کاروان سلامت را اجرا نمودیم.
رهبریان اظهارکرد: نزدیک به 70 بسته مواد غذایی، بهداشتی، و البسه میان اهالی توزیع و 110نفر نیز مورد درمان رایگان قرار گرفتند.
وی گفت: داروی رایگان نیز پس از ویزیت بیماران به ارزش 3 میلیون تومان توزیع شد.
رهبریان گفت:بررسی وضعیت ساختمان های مسکونی روستاییان در دستور کار قرار گرفت و صورتجلسه شد.

بر اساس این گزارش، قطار کاروان سلامت در روزهای پایانی سال 96 در ایستگاه بیستم متوقف شد و بنا به برآیند موجود و باز خوردهای مختلف و رضایت مسیولان شهرستانی و استانی و استقبال گسترده مردم، رهبریان و مجموعه هلال احمر نیز نمره 20گرفتند تا مردم همواره به وجود چنین مدیرانی برای کاهش آلام خویش بیش از پیش هوشیار باشند.
اینکه این کاروان ها درسال 1397 نیز ادامه یابد قطعا حمایت بیشتر مدیران شهرستان و استان از جمله مدیر عامل هلال احمر استان و هاشمی پورنماینده کهگیلویه در مجلس را می طلبد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار