در اظهارات شهردار سابق که در ادامه میخوانیم ایشان میزان بدهی به پیمانکاران کارخانه آسفالت و تولیدی های شن و ماسه و همچنین بدهی های اداری شهرداری را تائید ویا تکذیب نکرد و مطلب دفاعیه ایشان گزارش کاری از فعالیت های خود به عنوان شهردار لنده است که ثابت میکند اعضای شورا از مراحل واگذاری پروژه ها اطلاع داشتند.
کد خبر: ۵۸۰۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 18 March 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد؛این روزها از سوی منابعی از جمله یکی از اعضای سابق شورای شهر و شهردار فعلی انتقاداتی به مدیریت مالی شهردار سابق لنده در برخی از رسانه های استان شده بود که عمده این انتقادات برمیگردد به وضعیت مالی غیره شفاف کارخانه آسفالت ، طلبکاری بیش از یک ونیم میلیاردی پیمانکاران از شهرداری و برخی از قرار داد های شهرداری با پیمانکاران که در واکنش به این اظهارات محمد تقی تقی زاده شهردار سابق لنده سعی کرده است با ارسال توضیحاتی به برخی انتقادات مطرح شده پاسخ بدهد.

لازم به ذکر است در اظهارات شهردار سابق که در ادامه میخوانیم ایشان میزان بدهی به پیمانکاران کارخانه آسفالت و تولیدی های شن و ماسه و همچنین بدهی های اداری شهرداری را تائید ویا تکذیب نکرد و مطلب دفاعیه ایشان گزارش کاری از فعالیت های خود به عنوان شهردار لنده است که ثابت میکند اعضای شورا از مراحل واگذاری و پروژه ها اطلاع داشتند و همچنان باید منتظر باشیم این میزان بدهی شهرداری صحت آن تائید ویا تکذیب شود.


شهردار سابق لنده در این توضیحات آورده است:

 بسمه تعالی
«ویل لکل همزه لمزه»
با عرض سلام و عرض تبریک پیشاپیش عید باستانی نوروز خدمت هم میهنان عزیز خصوصاً همشهریان عزیز لنده ای، در پی انتشار خبری در خصوص صحبتهای شهردار محترم لنده در جمع نخبگان و دانشجویان و اخیراً صحبتهای عضو قدیم شورای شهر باستحضار می رساند ضمن تکذیب صحبتهای نامبردگان به شرح و تفصیل موضوع در ذیل می پردازم:

 البته لازم بذکر است طی تماس تلفنی شهردار لنده با اینجانب منکر گفتن این موضوعات شدند ولی جهت روشن شدن اذهان و افکار عمومی عرض می کنم که در دوره شهرداری قبل از بنده که آقای فاضلی فرمودند قرارداد با قیمت 44 میلیون منعقد شد از اساس کذب است چرا که در دوره شهرداری قبل از بنده کارخانه آسفالت کلا در ازای دریافت  7 تا 8 میلیون تومان در ماه   به پیمانکار تحویل داده شد و نه 44 میلیون ؛ یعنی شهرداری اگر آسفالت میخواست باید خرید می کرد از تحویل گیرنده کارخانه.

در جلساتی که در شورا داشتیم اولین کار برآورد هزینه بود که  با توجه به مشکلات و ایراداتی که کارخانه داشت مطابق مصوبه شورا که موجود می باشد شهرداری در اولین اقدام خود حدود 30 میلیون تومان خرج تعمیر کارخانه آسفالت نموده است.

در مرحله بعد در چند مرحله آگهی برای پیمانکار شخص حقیقی یا حقوقی جهت تحویل کارخانه با شرایط 1-تولید   2- نگهداری    3- تعمیرات در صورت لزوم در حین کار   4- تولید مطابق استاندارد راه و شهرسازی در صورت عدم استاندارد هزینه بعهده پیمانکار باشد صورت گرفته است۵-کلیه کارگران و اپراتور های لازم بعهده تحویل گیرنده باشد

بعد از طی مراحل قانونی وآگهی سه نوبت درفرصت معین هیچ کس مراجعه نکرد لذا از اول تصمیم بر آن بود کارخانه در اختیار شهرداری باشد تا از قبل آن در آمدزایی داشته باشیم نه اینکه فقط ماهیانه مبلغی ناچیز واریز گردد یا بصورت کلی اجاره داده شود.

 بعد از عدم مراجعه شخص حقیقی یا حقوقی مطابق قانون از کارخانه های اطراف استعلام قیمت جهت واگذاری با شرایط مذکور گرفتیم که همه مستندات آن موجود می باشد.

به این بسنده نشد از کارشناس رسمی دادگستری هم استعلام قانونی جهت واگذاری با شرایط مذکور بعمل آمد که مستندات موجود می باشد.

بعد از طی مراحل فوق با قیمتی خیلی پایین تر از ارقام بالا با شخصی حقیقی که با اجبار و اصرار فراوان و رایزنی حاضر به همکاری با شهرداری شد البته ایشان اذعان داشتند خاطره خوبی از همکاری با شهرداری ها ندارم اما در هر حال پذیرفت که همکاری نماید.

در خصوص عملکرد کارخانه  عرض کنم :ما طی نزدیک به سه سال فعالیت کارخانه موفق به تولید نزدیک به چهل هزار تن آسفالت شدیم که در تاریخ کارخانه آسفالت شهرداری از روز افتتاح تا کنون بی سابقه بوده و حتی صدا و سیما استان هم بعنوان کارخانه فعال و موفق در شرایط رکود ویژه برنامه ای از کارخانه تهیه و پخش نمودند.

اشاره شده که هیچ مبلغی به حساب شهرداری واریز نشده است در صورتیکه از اساس کذب محض است.

 برای نمونه یک نمونه از فرم واریزی پیمانکاران خرید آسفالت در اختیار سایت قرار می دهم که به تاریخ مشخص شده است چقدر واریزی داشتند در سرجمع نزدیک به پانصد میلیون تومان  بصورت نقدی به حساب شهرداری واریزی داشتیم که مستندات موجود می باشد.

لازم بذکر است زمانیکه بنده شهرداری را تحویل گرفتم شخص حقیقی(پیمانکار) نزدیک به سیصدمیلیون تومان برای شهرداری آسفالت انجام داده بود و طلبکار شهرداری بودند که ما با ایشان تهاترکرده و عوض طلبش به ایشان آسفالت تحویل دادیم . این نیز جزء عملکرد کارخانه بوده که مبلغ ذکر شده از همین طریق تسویه گردیده است.

چیزی نزدیک به هزارتن قیر از خریداران آسفالت (پیمانکاران) به مخازن کارخانه  شهرداری واریز شد که مستندات موجود می باشد که با احتساب قیمت متوسط قیر در آن زمان مبلغی نزدیک به یک میلیارد می شود که هم جزء درآمد کارخانه محسوب می شود که از قبل آن ،هم برای شهرداری و هم برای فروش به بقیه خریداران استفاده شده است.

لازم به ذکر است نزدیک به 4 هزار تن آسفالت جهت لکه گیری سطح شهرلنده تولید و استفاده شده است که اگر قرار بود این کار را مطابق فهرست بها و قرارداد عمرانی انجام دهیم هزینه ی نزدیک به 800 میلیون تومان برای شهرداری در بر داشت ولی ما با هزینه نزدیک به یک پنجم  مبلغ فوق بصورت امانی اینکار را انجام دادیم که سود زیادی برای شهرداری داشت.

در کل نزدیک به 12 هزار تن ما آسفالت برای شهر لنده؛ معابر اصلی و فرعی انجام دادیم.
 یکی از شهرهای مجاور ما که از کارخانه ما چهار هزار تن  آسفالت خریداری کرد با پیمانکار مطابق فهرست بها و قیمت رسمی سازمان مدیریت قراردادی نزدیک به 800 میلیون تومان منعقد کرد که با یک حساب کوچک ما برای شهرداری لنده؛ 3 برابر این مقدار آسفالت کردیم چنانچه بخواستیم مطابق فهرست بها و قیمت رسمی سازمان مدیریت پیمانکار بگیریم مبلغ نزدیک به دومیلیارد و چهارصدمیلیون تومان می شد که ما اینکار با کارخانه آسفالت با کمتر از یک پنجم مبلغ اشاره شد انجام دادیم. این هم از عملکرد و سود کارخانه و مدیریت صحیح ان بود.

 لازم بذکر است مبلغ نزدیک به 300 میلیون هم هنوز از بقیه خریداران آسفالت (پیمانکاران) طلبکار می باشیم.

با توضیحات ارائه شده هر عقل سلیم و وجدان آگاه در می یابد که ما کارخانه آسفالت را درآمدزا کردیم آنهم درآمد بی سابقه که  صرف عمران معابر شهری و آسفالت شهر شد.


اشاره شد که شهرداری بدهی بی سابقه دارد لذا در این خصوص لازم است اشاره شود هر دستگاه اجرایی برای ادامه کار خود میزانی بدهی یا مطالبه خواهد داشت و لازمه کار هر دستگاه اجرایی این می باشد لازم بذکر است که زمانیکه ما کار شهرداری را تحویل دادیم مطالبات زیر را داشتیم:

1-مبلغ نزدیک به یک میلیارد تومان اوراق و اسناد رسمی خزانه از محل طلب از ادارات از محل کمیسیون ماده 77 را تحویل دادیم که همه مبلغ فوق بصورت نقدی یکماه بعد از اتمام کار بنده تحویل شهرداری شد..

2-میزان 360میلیون تومان قیر از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها هم در اخر دوره بنده تحویل شهرداری شد که هم اکنون این میزان قیر موجود می باشد.

از محل بند (و) تبصره ماده 6 مبلغ 220 میلیون تومان با تعریف پروژه جداسازی آب شرب از فضای سبز نیز اعتباری از سازمان شهرداری ها گرفتیم که این مبلغ هم به حساب شهرداری واریز گردید با پیگیری همکاران شورا و بنده در آخر دوره

4-از محل قیر یارانه ای اداره کل راه و شهرسازی میزان 800 تن قیر با پی گیری دوساله توانستیم جذب کنیم که مدارک و مستندات در آخر دوره کار تحویل دادم و قرار بود با دادن سفته این قیر به شهرداری تحویل گردد که ارزش ریالی نزد 800 میلیون تومان خواهد داشت و می شود مشکل شهرکها را حل کرد با این اعتبار

5-نزدیک به سه هزارتن مصالح پای کار در کارخانه آسفالت تحویل دادیم.

6-مطلب مهم تر اینکه برای مطالبات از ادارات هم پرونده لازم تشکیل گردیده که مبلغی نزدیک به ۴/۵ میلیارد تومان می باشند که با پیگیری لازم ان شاء الله در این دوره می شود جذب شهرداری گردد.شاید بگویید کار نشدی هست ولی بنده در دونوبت این مطالبات را از بعضی آنها وصول کردم 

7-مبلغ 500 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به ایشان با پیگیری شورا و دقت شهرداری هم مقرر شد تحویل شهرداری دهند.

با یک حساب ساده و دقت در مطالب ارائه شده مشخص می شود که میزان مطالبات و جذب اعتبارات که در آخر دوره تحویل دادیم رقم چشمگیری می باشد و شهرداری که ما تحویل دادیم درصد مطالبات و اعتباراتی که تحویل دادیم بیشتر از بدیهامی باشد.

 از بدهی ها  نام می برند ولی از مطالبات و پروژه های عظیم و ماندگاری که انجام گرفت نام نمی برند از قبیل:

 1-ساخت ساختمان اداری که با ساخت آن مشکل فضای اداری حل شد و از لحاظ متراژ بزرگترین شهرداری استان می باشد لازم بذکر است با انتقال شهرداری به ساختمان جدید ، ساختمان قدیم ارزش افزوده چندین میلیارد برای شهرداری دارد که با فروش و بهینه سازی آن می شود درآمد نزدیک به ۴ میلیارد تومان عاید شهرداری گردد.

2-آسفالت نزدیک به 80 هزار تن متر مربع که بی سابقه بود.

3-ساخت پارک امید

۴- ۲۵ هزار متر مربع پیاده رو سازی در سطح شهر که در تاریخ شهرداری لنده بی سابقه بود قبل از اینکار با کوچکترین بادی زندگی مردم را گرد و غبار مختل می کرد

5-تعریض و زیرسازی وآسفالت ورودی لنده از سمت لیکک به میزان ۲/۵کیلومتر

6-تعریض و زیرسازی وآسفالت لنده به سراسیاب و تعریض جاده به میزان سه کیلومتر

7-جداسازی آب شرب از فضای سبز

۸-ساماندهی کلیه پارکهای موجود

۱۰-تکمیل و نوسازی پارک شهید فهمیده

۱۱-نصب المان در تمام میادین شهر

عضو قدیم شورا فرمودن بنده هیچ اطلاعی از جریان آسفالت ندارم دوتا فرم تحویل سایت دادم که امضا ایشان پای سند موجود می باشد بدلیل که اسناد اداری هست بعضی قسمتها را بلاک کردیم تا سو استفاده نگردد.



در پایان در خصوص صحبتها و تهمتهایی که به مجموعه شهرداری و شورا و اینجانب وارد شده ؛حق پی گیری قضایی را برای خود قائلیم چرا که باعث تشویش اذهان عمومی گردید و در این میان با آبروی افراد هم رفتار مناسبی صورت نگرفت.

و اما همواره اعتقاد داریم که مردم بهترین قضاوت را خواهند داشت و چه زیباست فرصت خدمتگزاری به مردم را با بهانه های مختلف از دست ندهیم .

درخانه اگر کس است یک حرف بس است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
لطفا منبع خبر شهردار سابق را بنویسید
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
از رایزنی ها برای ابقا معلوم بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار