کد خبر: ۵۸۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶ 17 March 2018

یکی از عواملی که می تواند به مشکلات یک شهر رسیدگی بیشتر و به مشکلات مردم توجه شود سفرهای است که مسئولان می توانند با مدیران، معاونان و نمایندگان در کشور باشد که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قلعه رئیسی در اولین سفر خود به تهران مشکلات حوزه شهر و بخش خود را به مسوولان مربوطه ارائه دادند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،شهردار و اعضای شورای شهر قلعه رئیسی در اولین نشست و دیدار خود با رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به مشکلات شهر خود پرداختند.

فیض الله آبرود در این نشست به مشکلات شهرداری قلعه رئیسی پرداخت و گفت: متاسفانه شهرداری قلعه رئیسی از وضعیت درآمدی بسیار ضعیف برخوردار است که شاید اگر بگویم درآمد خاصی ندارد گزاف نگفتیم که نیازمند حمایت است.

شهردار قلعه رئیسی تصریح کرد: در سال 96 خوشبختانه با حمایت و تلاش مسوولان عملیات گازرسانی به شهر قلعه رئیسی آغاز شد که با انجام این عملیات کندکاری زیادی در سطح شهر صورت گرفت که نیازمند روکش آسفالت کلی سطح شهر است که باید در سال 97این روکش صورت بگیرد.

سیدحسن آرمند هم در این نشست به ظرفیت های شهر قلعه رئیسی پرداخت و عنوان کرد: یکی از ظرفیت های بسیار بالایی که شهر قلعه رئیسی دارا می باشد حضور گردشگرانی است که از سراسر کشور به زیارت امامزاده سید محمود(ع) و آبشار کمردوغ می آیند و باید این گردشگران از شهر قلعه رئیسی عبور کنند که وضعیت شهر باید به نحوی باشد که بتوان گردشگران از خدمات آن استفاده کنند.

عضو شورای شهر قلعه رئیسی یادآور شد: نیمه کاره ماندن ساختمان شهرداری قلعه رئیسی از مشکلات این شهر است که متاسفانه کارکنان و کادر اداری شهرداری از نبود ساختنان اداری رنج می برند که مقداری از ساختمان که پیشرفت آن به 40درصد می رسد صورت گرفت که نیازمند حمایت و همکاری این سازمان در جهت تکمیل این ساختمان است.

وی همچنین به مشکلات روستاها و دهیاری های بزرگ بخش چاروسا اشاره و اضافه کرد: دهیاری های امامزاده سید محمود(ع)، شوتاور و جاورده از روستاهای بزرگ این بخش هستند که امیدواریم در اعتبارات سال 97 اعتباراتی را به این دهیارها اختصاص داده شود.

شیروان کریمی هم در این نشست به مشکلات نبود خودروی آتش نشانی در شهرداری قلعه رئیسی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 4آتش سوزی بزرگ در شهر قلعه رئیسی رخ داد که به دلیل نبود خودروی مناسب آتش نشانی خسارات بزرگی وارد شد.

عضو شورای شهر قلعه رئیسی به بدهکار بودن شهرداری اشاره و تاکید کرد: بدهکاری 300میلیون تومانی شهرداری از دیگر مشکلات این شهرداری است که نیازمند حمایت و همکاری این سازمان برای پیشرفت رونق پروژه های عمرانی است.

سید محمدعلی افشانی در پایان این نشست ضمن خیرمقدم خدمت در نظام جمهوری اسلامی را مایه افتخار دانست و گفت: شناخت بسیار خوبی از شهر قلعه رئیسی به دلیل اینکه از فرزندان آن منطقه هستم دارم که نیاز است حوزه استانداری و ما در سازمان شهرداری ها و دهیاری ها توجه بیشتری به آن شهر شود.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد که اعتباری را در جهت ساخت و تکمیل ساختمان شهرداری قلعه رئیسی به این شهرداری در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت 97 به حساب شهرداری واریز و برای روکش و آسفالت این شهر قیر یارانه که به 400تن خواهد رسید به این شهر اختصاص خواهیم یافت.

وی از اختصاص یک خودروی آتش نشانی به شهر قلعه رئیسی در آینده نزدیک خبر داد و به به مشکلات روستای امامزاده سید محمود(ع) پرداخت و افزود: مشکلات این روستا را در یک بند به سازمان ارسال شود تا بعضی از مشکلات آنهارا بررسی کنم.

در ادامه سفر دیدار یا مدیرعامل بانک ملی کشور از دیگر برنامه های این سفر بود که در این دیدار به مشکلات نبود بانک ملی در این شهر و وجود تمامی ظرفیت های بانک ملی ارائه شد که شهردار و اعضای شورای شهر به تمامی ظرفیت های وجود یک شعبه از بانک ملی در بخش چاروسا بیان شد.

دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ملی کشور راه اندازی  شعبه بانک ملی در کشور را بسیار سخت و نامحدود دانست و گفت: با وجود اینکه سخت است شعبه در شهر قلعه رئیسی راه اندازی کنیم ولی سعی می کنیم با هماهنگی بانک ملی استان یک باجه از این بانک در شهر قلعه رئیسی راه اندازی شود.

حضور در وزارت راه و شهرسازی از دیگر دیدارهای این سفر بود که در خصوص وضعیت محور قلعه رئیسی به دهدشت و تکمیل روکش آسفالت از قلعه رئیسی تا قلعه دختر راهکارها و مشکلات آن بیان شد که مهندس خادمی در تماس تلفنی با رئیس راهداری استان مشکلات محور بیان شد و قول دادند که تا پایان ماه روکش آسفالت را به پایان برسانند.

حضور در وزارت کشور و پیگیری مساله پرونده شهرستانی در تقسیمات کشوراز دیگر برنامه ها بود که به دلایلی از ارائه این مساله پرهیز می کنیم.

همچنین به دلیل امنیتی در بسیاری از وزارت خانه ها از تصویربرداری و عکس برداری خودداری می شد که به این دلیل تصویری گرفته نشد.

در این سفر کسانی بودند که واقعا همکاری و تلاش نمودند که از جمله سردار پیروز معاون پارلمانی سپاه پاسداران (از فرزندان خود قلعه رئیسی) ، مهندس نجات نیا دستیار ویژه وزارت ارتباطات، همچنین از نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی که به دلیل موضوع استیضاح نتوانستند همراهی کنند ولی تلفنی توانستند همکاری و تلاش  خوبی داشته باشند و همچنین از دیگر اعضای شورای شهر( خانم مهرجو، آقای شهید نیک و فروغی) که به دلیل مشغله کاری نتواستند همراهی کنند ولی توانستند همکاری و تلاش خوبی در بخش داشته باشند تقدیر و تشکر می کنیم.
امیدواریم این سفرها ادامه داشته باشد تا شاهد برطرف شدن مشکلات این منطقه محروم باشیم.
شهر قلعه رئیسی با 5هزار نفر در 70کیلومتری شهر دهدشت شهرستان کهگیلویه قرار دارد که از جمله شهرهای گردشگر پذیر استان کهگیلویه و بویراحمد است که هرساله گردشگرانی از سراسر کشور به خصوص ایام نوروز از آن بازدید می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار