گزارش احمدی از 6 ماهه گذشته و برنامه های آینده
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در سیمای دنا به بیان گزارش عملکرد 6 ماهه ی خود پرداخت تا از این طریق و به صورت مستقیم با مردم از مهمترین برنامه های خود برای توسعه استان پرده برداری نماید.
کد خبر: ۵۷۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 16 March 2018

استاندار کهگیلویه وبویراحمد شب گذشته با حضور در شبکه دنا به صورت زنده  پیرامون برنامه ها وعملکرد شش ماهه خود با مردم سخن استان گفت.

به گزارش تابناک کهیلویه و بویراحمد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد احمدی با بیان اینکه به خاطر خدمت گذاری به مردم شریف استان خداوند را شاکر هستم، گفت: بدون شک هر حرکت بنیادی و اصلاح مسیری باید با شناخت، اطلاعات و سعه صدر انجام گیرد.
باید پیش تر از این گزارش می دادم
وی با بیان اینکه، باید پیش تر از این برای گزارش عملکرد به مردم در این برنامه حضور می یافتم، افزود: ابتدا باید اطلاعات و شناخت کافی از استان پیدا می کردم و اگر خداوند توفیق خدمت گذاری بدهد به صورت مستمر به ارائه گزارش به مردم عزیز استان بپردازم.

احمدی با بیان اینکه، گزارش دادن و پاسخگویی یکی از برنامه های در دستور کار است، اظهار داشت: تمامی مسئولان دولت و خدمتگزاران نظام در فرصت هایی که پیش روی آنها است باید زمان خاصی را برای پاسخگویی به مردم اختصاص دهند.

استاندار خاطرنشان کرد: به طور قطع در ارائه این گزارش ها ما مسئولان علاوه بر ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه باید برنامه های خود را نیز اعلام کنیم.
تقارنی که فرصتی مناسب برای توسعه مهیا کرد
احمدی افزود: در طول 6 ماهه گذشت از پروژه های مختلف استان بازدید کرده و از نزدیک نقاط ضعف و قوت استان را ارزیابی و فرصت ها و تهدیدها را نیز شناسایی کردم.

وی گفت: علاوه بر شناخت ملی که از وضعیت کشور دارم با این بازدیدهای میدانی از مناطق مختلف استان و حتی دورافتاده ترین مناطق روستایی شناخت نسبی از وضعیت استان پیدا کردم که این شناخت به ما در برنامه ریزی کمک  کرده است.

احمدی با اشاره به ظرفیت های موجود و نیروی انسانی توانمند در استان، گفت: قطعا بدون برنامه نمی توان زمینه توسعه را فراهم کرد.

مقام عالی دولت در استان عنوان کرد: ابتدای کار اجرایی ما در استان با آغاز اجرای برنامه ششم توسعه کشور مصادف شد که این تقارن یک فرصت مناسبی بود تا برای افق فراروی، برنامه 5 ساله تا سال 1400 را تدوین کنیم.
رونمایی از استراتژی توسعه ای استان
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خواستار بازنگری نتایج مطالعات آمایش سرزمینی استان شدیم و این طرح تکمیل شد و اکنون یکی از استان هایی هستیم که اطلاعات آمایش ما در سازمان برنامه کشور مورد تایید قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برای برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت ما باید در کریدور ملی حرکت کنیم و در این راستا باید اسناد بالادستی، بخشی  و برش استانی نیز مدنظر قرار گیرد.

احمدی افزود: مجموعه این کارها را در چارچوب اقتصاد مقاومتی تلفیق کردیم  و دستگاه های اجرایی در راستای عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری اقداماتی را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه 5 ساله استان برای بخش های مختلف در مراحل نهایی تدوین شد.

احمدی با بیان اینکه درآغاز کار دشواری هایی برای مسئولان در این راستا وجود داشت، بیان کرد: اکنون خود مدیران پای کار آمدند و مقرر شد مسیر حرکت 5 ساله استان در برش های سالانه از ابتدای سال 97 آغاز شود.

استاندار با بیان اینکه هر استان و منطقه یک سری بخش های پیشران دارد، گفت: توجه به این برنامه های پیشران به معنای نادیده گرفتن سایر بخش ها نیست زیرا هر استانی یک سری مزیت های مطلق و نسبی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: موقعیت ویژه کهگیلویه و بویراحمد شامل سه بخش کلیدی و پیشران انرژی، گردشگری و کشاورزی است.
احمدی افزود: هر سه بخش جز بخش های هستند که قابلیت مدرن و عجین شدن با صنعت را دارند.
اولویت ها در زیرساخت ها متناسب با ظرفیت ها
وی عنوان کرد: باید از شرکت های دانش بنیان، ظرفیت های علمی و توانایی های تخصصی موجود در استان  برای تقویت این بخش ها استفاده کنیم.

استاندار گفت: بنابراین اگر قرار است زیرساخت ها تقویت شود در تقویت زیرساخت ها حتما باید این سه بخش مدنظر قراربگیرد  و به عنوان نمونه اگر قصد توسعه راه ها را داریم باید مبتنی بر مکان یابی ظرفیت های گردشگری باشد.

وی تصریح کرد: باید حتما راه های استان دسترسی به مناطق گردشگری را تسهیل کند.

احمدی ابراز کرد: بناداریم در این برنامه 5 ساله به شکل شبکه ای زیرساخت ها را آماده کنیم که این سه بخش پیشران حرکت بیشتری داشته باشند و در سایه اثر انتشار این 3 بخش سایر بخش ها هم رشد کنند.

وی بیان کرد: در سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
دلیل الزام حضور مدیران کل در جلسات
استاندار گفت: رویکرد جدید در ابتدای کار مشکل بود اما گام به گام این فرهنگ در استان نهادینه شد و وقتی شورای بالادستی داریم و قرار است بخشی از تصمیمات را در استان اجرا کنیم باید حتما مدیران کل در جلسات حضور داشته باشند و این حضور صرفا فیزیکی نیست.

احمدی با تاکیدی بر اینکه، مدیر باید حتما در حوزه تخصصی خودش دارای اطلاعات و تخصص لازم و مسئولیت پذیر باشد، گفت: معمولا تابع عادات و رفتارهای گذشته هستیم و تغییر این مسئله زمان بر است و بعضی اوقات معاون یا کارشناس به جای مدیر در جلسات حاضر می شد که برای یک مدیر مهم ترین مسئله ریل گذاری و برنامه ریزی برای مجموعه کاری خودش است.

وی افزود: یک مدیر توانمند باید مسائل اجرایی  را به کارکنان خود واگذار کند و خودش با شرکت در این نشست ها و کارگروه های تخصصی جهت تعامل با سایر دستگاه ها و استیفای حقوق مردم تلاش کند.

استاندار تصریح کرد: مدیر باید مسائل را در شورای بالا دستی پیگیری و از حقوق مردم در حوزه تخصصی در مرکز دفاع کند.
استانداری یک دستگاه اجرایی نیست
احمدی با بیان اینکه، اکنون این سازو کار مدیریتی در استان نهادینه شده است، اظهار داشت: براساس ارزیابی که از نگاه مردم، نخبگان و کارشناس انجام شده محتوای جلسات بهتر شده ولی تا مطلوبیت مدنظر ما فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه، استانداری یک دستگاه هماهنگ کننده است و اجرایی نیست، تاکید کرد: برای همین هماهنگی باید زمان لازم را برای پیگیری پروژه ها اختصاص داد.

استاندار با بیان اینکه، مدیران استان همگی انسان های شریف و زحمتکشی هستند، عنوان کرد: به طور قطع دلسوزی آنها برای استان کمتر از بنده نیست ولی باید همگی تلاش کنیم با یک فهم مشترک جهت رفع مشکلات مردم حرکت کرد.

احمدی در خصوص پروژه های راکد استان، گفت: این مسئله یک معضل ملی است و باید از ابتدا اولویت تامین منابع باشد و بعد پروژه جدیدی را تعریف کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار