مراسم یکمین سالگرد زنده یاد دکتر حمزه ولوی مدیرکل فقید استان فارس و چهره ماندگار فرهنگ و ادب استان برگزارشد.
کد خبر: ۵۷۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵ 16 March 2018

مراسم یکمین سالگرد زنده یاد دکتر حمزه ولوی مدیرکل فقید استان فارس و چهره ماندگار فرهنگ و ادب استان برگزارشد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد,عصرامروز مراسم یکمین سالگرد زنده یاد دکتر حمزه ولوی شاعر برجسته هم استانی و مدیرکل فقید محیط زیست استان فارس با حضور مدیران کل فارس و کهگیلویه و بویراحمد ,محیط بانان و همکاران و مدیران ارشاد کهگیلویه و هفتگل خوزستان ,شاعران و علاقه مندان وی در زادگاه وی و برآرامگاهش در روستای القچین سفلی چرام برگزارشد.

در این مراسم شاعران شهرستان های چرام و کهگیلویه و خوزستان اشعاری را قرائت کردند و دکتر سعید محمودی مدیرکل محیط زیست استان فارس به بیان ویژگی های علمی و شخصیتی وی پرداخت.
اما از نکات تاسف برانگیز این مراسم عدم حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است چرا که مرحوم ولوی از نظر قاطبه مردم پیش از آنکه یک مدیر اجرایی دولت باشد ، از چهره های سرشناس فرهنگ این دیار بود و انتظار می رفت ، اولین سالگرد وی با حضور مدیر کل همراه با ویژه برنامه هایی برای پایه گذاری یک یادواره سالانه باشد اما گویا از نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، قرار نیست که مرحوم ولوی به عنوان یک چهره شاخص فرهنگی در اذهان بماند بلکه در همان قامت مدیر اجرایی دولتی یادش گرامی داشته شود!
هر چند حضور مرد حامی فرهنگ کهگیلویه یعنی ایرج کاظمی جو به همراه تعدادی از شاعران هم استانی و خارج از استان ، نشان از اهمیت چهره ماندگار فرهنگ و ادب استان در میان فعالان فرهنگی دارد اما عدم حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس اداره فرهنگ شهرستان چرام در این مراسم ، چندان خوشایند نبود. ضمن اینکه عدم حضور دکتر دهبانی که معمولا در برپایی و حمایت از چنین برنامه هایی پیش قدم بود برای همه عجیب بود و شاید هم دلیلی قانع کننده باشد که دیگران از آن بی خبر هستند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار