با حضور مدیران استاتی وشهرستانی صورت گرفت؛
جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه کهگیلویه پس از سه روز اکران عمومی و با معرفی برترین های هر بخش به پایان رسید.
کد خبر: ۵۷۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۳ 14 March 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه منطقه‌ای کهگیلویه با حضور محمد مختاری کارگردان ملی، فیلم‌سازانی از ۶ استان کشور، فرمانداران شهرستان های کهگیلویه گچساران و بهمئی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود منطقیان، مردم و جمع کثیری از هنرمندان در سالن شهید آوینی دهدشت برگزار شد. ابتدای این مراسم با یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان سانحه هوایی تهران- یاسوج آغاز شد.
سید ایرج کاظمی‌جو در این جشنواره ضمن تشکر از فرماندار کهگیلویه اظهار داشت: قطعاً اگر نبود حمایت‌های فرماندار شهرستان، الان این همه جمعیت در این سالن حضور نداشتند.رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه هم‌چنین از متولی فرهنگ و هنر استان کهگیلویه وبویراحمد «رضا دهبانی‌پور» به خاطر نگاه ویژه به شهرستان کهگیلویه تقدیر و تشکر به عمل آورد.
وی با توجه به پتانسیل‌های فرهنگی و هنری این شهرستان، دفتر سینمای جوان در کهگیلویه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: امیدوارم در سال‌های آینده چنانچه بنده در این جایگاه حضور داشته باشم یا نباشم، جشنواره فیلم کوتاه با گستره ملی برگزار شود.
 
جشنواره فیلم کوتاه منطقه‌ای کهگیلویه با معرفی برندگان خود به پایان رسید

در ادامه این جشنواره علی پوزش از آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک معضل بزرگ در جامعه نام برد و بیان کرد: متأسفانه امروزه این آسیب‌ها باعث کج‌روی‌های زیادی در سطح جامعه شده است.
فرماندار کهگیلویه زبان هنر را موثر در کاهش معضلات اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه محدودیت‌های اعتباری، این جشنواره با تلاش‌های بی‌وقفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه با حداقل هزینه برگزار شد.
 
جشنواره فیلم کوتاه منطقه‌ای کهگیلویه با معرفی برندگان خود به پایان رسید

به گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت، در پایان این جشنواره به ۱۴ اثر برگزیده در دو بخش مستند و داستانی تجلیل به عمل آمد.
در حوزه داستانی کاندیدای بهترین فیلم‌نامه‌ها به فیلم‌های کوتاه باگ، صدای نرگس، شش خونه و صراحی تعلق گرفت که از بین این‌ها صدای نرگس بهترین فیلم‌نامه را کسب نمود.
بهترین کارگردانی در حوزه داستانی به فیلم کوتاه «باگ» تعلق گرفت.
«بادیه نشین» بهترین فیلم‌برداری در بخش داستانی را از آن خود نمود.
از بین کاندیدای بهترین صداگذاری در بخش داستانی، جایزه به فیلم کوتاه «دا» رسید.
 
جشنواره فیلم کوتاه منطقه‌ای کهگیلویه با معرفی برندگان خود به پایان رسید

جایزه بهترین تدوین‌گر بخش داستانی به فیلم «باران آهسته می‌بارد» رسید.«صدای نرگس» بهترین فیلم داستانی را کسب نمود.
هیئت داوران جایزه ویژه خود در بخش فیلم‌های داستانی جشنواره را به فیلم «معلم هم نمی‌دانست» اهدا نمود.مستند «دارالسلام» به عنوان بهترین پژوهش متن فیلم مستند جایزه فیلم کوتاه کهگیلویه را از آن خود نمود.کاندیدهای بهترین کارگردانی فیلم مستند به فیلم «عروس بلوط» رسید.فیلم «جوکر» به عنوان بهترین فیلم مستند جایزه ویژه را کسب نمود.
تقدیر ویژه هییت داوران به خاطر نگاه انسانی و پرداخت روان و ساده‌ای از زندگی سخت و در عین حال جالب روستایی که ظاهراً متعلق به جایی نیست اما سرشار از زندگی و احساس تعلق به خاک و موطن است به فیلم «برزخ نیلوفری» تعلق گرفت.
هم چنین از سه هنرمند بزرگ این شهرستان هادی محقق، محمد سلیمی‌راد و احسان گنجی تجلیل به عمل آمد.
 

گزارش تصویری اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه منطقه‌ای کهگیلویه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار