انشاء الله که با پیگیری پلیس فتا و دستگاه قضایی عوامل پشت پرده این کلیپ شناسایی تا حقایق برای مردم فهیم و قدرشناس بیشتر روشن شود و از افراد حقیقی و حقوقی که در این کلیپ موجب هتک حرمت قرار گرفته اند اعاده حیثیت شود.
کد خبر: ۵۷۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 12 March 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد ، با انتشار بیانیه ای اولین واکنش رسمی را نسبت به کلیپی که علیه آموزش و پرورش و خود وی منتشر شده است ، نشان داد.
در بیانیه رسمی مدیر کل آموزش و پرورش آمده است :
بسمه تعالی
اخلاق اکسیر اعظم
" ..... َلَايَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآن ُقَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُواهُوَأَقْرَبُ لِلتَّقْوَى" (قرآن کریم ، سوره مائده آیه 8)
و دشمنی با گروهی شمارا وادار نسازد که عدالت نورزید ، دادگری پیشه سازید که این به تقوا (پرواپیشگی) نزدیک تر است.
کاش در دهکده عشق فراوانی بود                        توی بازار صداقت، کمی ارزانی بود.
دین مبین اسلام از سه بخش اعتقادات ، عبادیات و اخلاقیات تشکیل شده است در این دین اخلاق ، فضایل و ملکات اخلاقی از جایگاه رفیع ، منیع و بالا و والایی برخوردار است ، در دین ما از اخلاق بعنوان فقه اکبر یاد شده و علمای علم اخلاق آنرا اکسیر اعظم نامیده اند ما مفتخریم که در مکتبی نشو ونما نموده ایم که کتاب آسمانیش در سوره حجرات که مفسرین آنرا به سوره اخلاق و آداب تعبیر نموده اند مارا به آموزه های بلند اخلاقی از جمله پرهیز از تمسخر دیگران ، اجتناب از غیبت ،خودداری از سوء ظن نسبت به دیگران ، دوری از تجسس و منهیات دیگری رهنمون می سازد. بنده باورم بر این است که اگر ما بتوانیم به دستورات خداوند در این سوره عمل نماییم آن اتوپیا ، آرمان شهر ، ناکجا آباد و مدینه فاضله ای که درآرزوهای خود بدنبال آن هستیم عملاً تحقق پیدا خواهد کرد. ما مباهات می کنیم که پیرو مکتبی هستیم که در آن حرمت مؤمن از کعبه بالاتر بوده و « عرضُ المٌؤمن کالدمه» می باشد و در روایات ما آمده است که «اٌلمؤمنُ مُلٌجَم»  بردهان مؤمن لجام زده شده است، و شخص با ایمان هر طور که خواست نمی تواند زبان خود را بچرخاند و سخن بگوید . ما افتخار می کنیم که پیرو دینی هستیم که بر تارک تعلیمات پیامبرش « انی بعثتُ لاتمم مکارم الاخلاق» می درخشد و پیامبر عظیم الشانش هدف از بعثت و برانگیختن خود را تکمیل و تممیم مکارم اخلاقی می داند و به زیور « انک لعی خُلق عظیم» متحلی وآراسته است. ما مفتخریم که در مکتبی پرورش یافته ایم که از جامعیت لازم برخوردار بوده و همه زمانی و همه مکانی است و برای همه زمانها و مکانها و اعصار و قرون برنامه دارد و حتی از پرداختن به « ارش الخدش» هم فروگذاری ننموده و به همه سؤالات مقدر نیز پاسخ داده است و امّا هم وطنان، هم استانی ها و مخاطبین عزیز در چند روز گذشته که در جلسه مدیران کل آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان بسر می بردم شاهد پخش و انتشار کلیپی در فضای مجازی بودیم که احساسات همه ماها بویژه فرهنگیان ، دانش آموزان و خانواده های آن را بشدت جریحه دار نمود و به جایگاه بلند و رفیع آموزش و پرورش شدیداً بی احترامی و هتک حرمت شد که توجه خوانندگان محترم این سطور را در خصوص این کلیپ به نکات و سؤالات ذیل معطوف می دارد.
با مصاحبه جناب آقای مهندس سجادی دبیر اجرایی گروه مردم نهاد زیست محیطی نهضت سبز زاگرس با سایت کبنانیوز(16/12/96) و خبرگزاری تسنیم و انتشار آن در تابناک کهگیلویه و بویراحمد و دیگر رسانه ها  مشخص شد که توزیع بسته ای از لباس های مختلف در یکی از مدارس منطقه محروم  سیلاب کلوار از بخش مارگون توسط این گروه صورت گرفته و هیچگونه ارتباطی با آموزش و پرورش و مدیر کل آن نداشته است.اگر چه از زحمات این تشکل و سایر گروههای خیریه درکمک به نیازمندان باید تشکر کرد .
این کلیپ در سطح بسیار وسیعی درفضای مجازی و درگروه های مختلف در داخل استان ، کشور و خارج ازکشور منتشر گردید و با آبروی آموزش و پرورش استان و نهایتاً نظام مقدس جمهوری اسلامی حتی در سطح دنیا بازی شد. 
این کلیپ ومحتویات آن ونوع معرکه گیری درآن بیانگر اوج بی اخلاقی ،نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و اضرار به افراد حقیقی و حقوقی بود.
توزیع بسته البسة مورد اشاره در این کلیپ مربوط به اسفند ماه سال 95 بوده و بر اساس اطلاعات بدست آمده این کلیپ در همان موقع تهیه شده اما چرا الان در فضای مجازی منتشر شده است؟
کارگردان و یاکارگردانان تهیه این کلیپ و آمرین و عاملین پخش آن دنبال چه چیزی بوده اند و چه اهدافی را دنبال می نمایند؟
در این چند روزه تعداد زیادی از فرهنگیان ، خانواده ها ، سایر اقشار مردم و رسانه ها خواهان پیگیری این موضوع از طریق پلیس فتا و محاکم و مراجع قضایی بوده و هستند که قطعاً توسط آموزش و پرورش این کار انجام خواهد شد.
باید آسیب شناسی شود که چرا کاربران فضای مجازی ما بدون بررسی و تحقیق و پالایش اخبار و اطلاعات و رسیدن به صحت و یا سقم یک موضوع علیرغم تأکیدات دینی ما که « و لا تقف ما لیسَ َلک به علمٌ» به سرعت نسبت به انتشار اینگونه کلیپ ها اقدام می نمایند و اصولاً چرا فضای مجازی ما باید به این صورت یله و رها باشد؟ ومتولی نظارت براین فضا و نحوه فعالیت در این فضا کیست؟
افرادی که در این فضا آسیب معنوی می بینند و به حیثیت و آبروی آنها به دروغ خدشه وارد می شود چگونه باید از آنها اعاده حیثیت شود؟
چرا برخی اینگونه در جامعه بی اخلاقی و بی تقوایی را ساری و جاری می کنند؟
آیا افراد مسلمان می تواننداز هر ابزاری برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند و آیا ماکیاولیزیم دینی در جامعه اسلامی ما پسندیده است و محلی از اعراب دارد؟
در پایان امیدوارم که همه ماها با زیست مؤمنانه و عمل به اوامر و نواهی الهی بتوانیم در تقیّد و التزام عملی به دستورات حضرت حق و اصلاح رفتارهای ناصواب خود بکوشیم بنده از همه سایت ها و رسانه هایی که اخلاق حرفه ای خود را رعایت نموده و دررد این حرکت ناشایست و غیر اخلاقی قلم زدند صمیمانه و صادقانه تقدیر و تشکر می نمایم.
اقوام روزگار به اخلاق زنده اند                     قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است
انشاء الله که با پیگیری پلیس فتا و دستگاه قضایی عوامل پشت پرده این کلیپ شناسایی تا حقایق برای مردم فهیم و قدرشناس بیشتر روشن شود و از افراد حقیقی و حقوقی که در این کلیپ موجب هتک حرمت قرار گرفته اند اعاده حیثیت شود.

هادی زارع پور
مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
19/12/96

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
سلام
اگرآقای زارع پور ازحقوق شخصی خود گذشت کنند،جامعه فرهنگی خواهان پیگیری وبرخوردبا دستهای پشت پرده ایست،که با سوءاستفاده ازنام وجایگاه فرهنگیان درپی اهدافی شوم بودند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
فضای مجازی و برخی کانال های تلگرامی بی درو پیکر شدند و هر چیزی را منتشر می کنند / اگه مماشات بشه وضعیت از این بدتر میشه
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
این بی اخلاقی حاصل 40 سال حکومت دینی و تاسی از رفتار ........ است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
آنچه بر خود میپسندی بر دیگران هم بپسند. مباهته اگه خوبه برا شما هم خوبه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار