حاشیه نگاری از راهپیمایی 22 بهمن
اما در این میان پلاکاردهایی حاوی جملات زشت و ناپسند نیز بیش از بقیه جلب توجه میکرد! جملاتی که به زبان لری نوشته شده بود جملاتی از این دست بیشتر از آنکه توهینی به شخصیت منفور رییس جمهور آمریکا باشد در واقع توهینی به فرهنگ بسیار اصیل لر میباشد!
کد خبر: ۵۶۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ 15 February 2018

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، همزمان با سی و نهمین بهار انقلاب خروش مردم انقلابی و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد حال و هوای این روزهای میهنمان در ۳۹ سال پیش را برای جوانان دیروز تداعی کرد.
افرادی که آن روزها با ایستادگی و مقاومت انقلابی را رقم زدند که امروز ثمره آن کشوری مقتدر و با عزت است که در سایه نظام مقدس ایران اسلامی امنیتی مثال زدنی دارد.
 مردم غیور کهگیلویه و بویراحمد با در دست داشتن پرچم مقدس کشورمان و پلاکاردهایی حاوی شعارهای انقلابی به حمایت از نظام و ولایت در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند.
اما در این میان پلاکاردهایی حاوی جملات زشت و ناپسند نیز بیش از بقیه جلب توجه میکرد! جملاتی که به زبان لری نوشته شده بود مانند؛ "تــــرامپ گوش وال بد ترکیب" یا "ترامپ فیر فراخ" یا " ترامپ ری دیت سه وابی" و جملاتی از این دست بیشتر از آنکه توهینی به شخصیت منفور رییس جمهور آمریکا باشد در واقع توهینی به فرهنگ بسیار اصیل لر میباشد!
پلاکاردهای طنز گونه و یا نمادین و حتی مترسک هایی دارای کلاه که بیشتر از پرچم اسراییل و آمریکا و انگلیس منقش بود تبحری بود که دانشجویان در سالهای اخیر از آن استفاده میکردند و هدفشان از انجام چنین حرکتی در مقابل لنز دوربین های خبرنگاران خارجی نشان دادن موج انزجار و نفرت میلیون ها ایرانی به سران کشورهای متجاوز و اشغالگر بوده است.
شاید به تعبیری دیگر به دست گرفتن چنین پلاکاردهایی در واقع تنفر مردم را نشان دهد اما در این دوره عصر تکنولوژی و فضای مجازی بیشتر نتیجه معکوس دارد.
فرهنگ لر را بازیچه نکنیم !
 

حرکت عجیب تر از نوشتن چنین پلاکاردهایی، همـراهی و انتشار چنین تصاویری از سوی برخی رسانه هاست! رسانه هایی که در واقع نماینده اقشار مختلف مردم در انتقال فرهنگ و آداب و رسوم یک قوم هستند. همراهی و همگامی رسانه ها و انتشار پیاپی این تصاویر نیز همان نتیجه عکس را دارد.
با کمی تفکر میتوان روش های بهتر و مفیدتری را برای نشان دادن موج تنفر و انزجار نشان داد و حتی میتوان زبان اصیل لری را به صورت خوشایندتری در این موج همراه کرد.
امیدواریم که در سالهای بعد شاهد انتشار چنین تصاویری نبوده و یا شاهد پلاکاردهایی باشیم که باعث رشد و کمک به توسعه فرهنگ و زبان لری باشد.

سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
سلام.کاش به جای این کارها ،کمی خود را تغییر میدادیم ،تا درخودمان تغییر ایجاد نکنیم درجامعه ما هم تغییری ایجاد نمی شود سعی کنیم ما ایرانیان همیشه گناه را گردن دیگران نندازیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
آفرین واقعاگل گفتی بعضیاواقعاعقب افتاده ان
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
توی این راهپیمائیها مثل آدم که رفتار نمیکنند. فقط کارناوال مسخره بازی و دلقک بازی راه می اندازند و بی احترامی به همه دنیا و پرچم آتش زدن را به کودکان و نوجوانان تعلیم میدهند. ضمنا فقط پرچم ایران حرمت و قداست داره؟ پرچم امریکا و انگلیس و اسرائیل و شوروی برای ملت خودشون قداست نداره که آتش میزنید یا روی زمین لگد مال میکنید؟ خجالت آوره که خودمان را متمدن هم میدانیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار