از ساعاتی پیش وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و هوای ابری فضای کهگیلویه و بویراحمد را در بر گرفته است به گونه ای که مسئولان محیط زیست استان این وضعیت را برای همه گروه های سنی ، در حد هشدار اعلام نموده اند.
کد خبر: ۵۶۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲ 14 February 2018

از ساعاتی پیش وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و هوای ابری فضای کهگیلویه و بویراحمد را در بر گرفته است به گونه ای که مسئولان محیط زیست استان این وضعیت را برای همه گروه های سنی ، در حد هشدار اعلام نموده اند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از چند هفته پیش ، کارشناسان هواشناسی اعلام امیدواری همراه با بیم می نمودند که روزهای پایانی بهمن استان تحت تاثیر بارش های بالاتر از نرمال قرار خواهد گرفت . اما هر روز با پایش مدل ها و نقشه های هواشناسی ، خبر از تغییرات احتمالی داده می شد که  کارشناسان را بیشتر از پیش با ابهام در گزارشات مواجه می کرد.
بنابر آخرین گزارش ها باید هوای استان ، امشب تا فردا تحت یک سیستم بارشی قرار می گرفت اما به ناگاه در آخرین خبر اعلام شد که وجود گرد و خاک امکان تحت تاثیر قرار دادن این سیستم را دارد و نهایتا امشب یاسوج تاکنون از بارش بی نصیب اما شاهد افزایش لحظه ای غلظت گرد و خاک است .
وضعیت هشدار در یاسوج
بنابر گزارش مسئولین محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ،شاخص کیفیت هوای شهر یاسوج تا ساعت ۲۲ به شش برابر حد مجاز رسید این در حالی است که آخرین آمار سنجش ها در ساعت۸ شب میزان سه برابر حد مجازرانشان می داد که جدیدترین خبرها و آمارهای اعلامی نشان از افزایش میزان غلظت ریزگردها در استان دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: غلظت ریزگردها در شهر یاسوج، به ۶ برابر حد مجاز رسیده است.

سید اسد الله هاشمی افزود: با سنجش و کنترل میزان ریزگردها در سطح شهر یاسوج تا ساعت ۲۲ امشب میزان غلظت ریزگردها به ۶ برابر حد مجاز رسیده است.
هاشمی با بیان اینکه ایستگاه های کنترل در شهرهای یاسوج و دوگنبدان فعال است، ابراز داشت: وضعیت میزان آلودگی هوا در شهرستان گچساران تا ساعت ۸ امشب عادی گزارش شده است.

هاشمی گفت: با توجه به اهمیت حفظ سلامت مردم، گزارشات پایش ها به ستاد مدیریت بحران استان ارائه می شود.

وی افزود: کاهش و یا افزایش میزان غلظت ریزگردها و وضعیت آلودگی هوا در ساعت مختلف مورد رصد قرار می گیرد.

ناپایدار هوای استان با ورود گرد و خاک / آخرین جزئیات از وضعیت تعطیلی مدارس / امیدواری به بارش باران

وضعیت گرد و خاک در یاسوج لحظاتی پیش

باران می بارد
اما در این بین یکی از کانال های هواشناسی استان در آخرین اطلاعیه خود ، خبر از بارش باران داده است .
در این کانال هواشناسی اینگونه آمده است ،جزئیات سیستم بارشی امشب : ساعت 12 امشب تا 9 صبح فردا چهارشنبه عمر این سامانه می باشد ، شرایط برای رعد برق های شدید و باران و تگرگ طی نیمه شب امشب تا سحرگاه برای برخی نقاط استان وجود دارد .
در ادامه این گزارش آمده است : با توجه به نفوذ گرد خاک به جو استان میزان بارش امشب در برخی نقاط تحت تاثیر این گرد و خاک قرار خواهد گرفت ، اگر گرد و خاک مانع نشود میشود حداقل به 20 میلیمتر بارش امیدوار بود .

آخرین اخبار در خصوص تعطیلی مدارس

با افزاش لحظه به لحظه گرد و خاک و بالا رفتن غلظت آن ، برخی شایعات در خصوص تعطیلی مدارس منتشر شد که تاکنون مسئولین آموزش و پرورش و ستاد بحران خبری مبنی بر تعطیلی مدارس اعلام نکرده اند.

محمدی زاده مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد لحظاتی پیش در گفتگو با تابناک از پیگیری لحظه ای وضعیت هوا توسط مسئولین بحران خبر داد و افزود : مسئولین روابط عمومی آموزش و پرورش هم به صورت لحظه ای با مسئولین بحران استانداری در تماس هستند و در صورت اعلام خبری جدید ، به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نظر می رسد امیدواری به بارش های امشب و کاهش آلایندگی مدیران بحران را به این نتیجه رسانده است که در اعلام تعطیلی مدارس عجله نکنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار