امروز اگر این بدسلیقگی موجبات دلگیری تعدادی از خانواده های شهدای لنده را بهمراه داشت، دراقدامی زیبا درآئین غبارروبی زانو زدن دارا کریمی نژاد فرماندار لنده در کنار مادر شهیدی که با فرزندش درد دل میکرد از زیبای های این مراسم بود.
کد خبر: ۵۶۳۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 09 February 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد یکی از آئین های نیک نهادینه شده که مسولین نهاد های مختلف در هر منطقه ای از آن استقابل آئین غبار روبی از گلزار شهدای هر منطقه است. آئینی که به مناسبت های مختلف در طول سال برگزار میشود.

بنابراین گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنده در راستای پاسداشت مقام شامخ شهدای این منطقه اقدام به برگزاری آئین غبار روبی گلزار شهدا مطهر شهدای این منطقه نمود.

مراسم با دعوت از مسولین و خانواده شهدا و تعدادی از دانش آموزان برگزار شد.

این مراسم دو حاشیه داشت! که حاشیه ی اول دلگیری خانواده شهدا را در پی داشت و حاشیه دوم باعث خوشحالی از تکریم خانواده شهدا شد!
حاشیه اول : روال برگزاری چنین آئین های عمدتا با عطر افشانی و گل ریزی بر مزار شهدا صورت میگیرد، برهمین اساس گلاب و گل از سوی برگزار کنندگان به دست چند تن از مسولین  داده شد در حالی که پدر و مادران شهدای دعوت شده هر کدام بر مزار شهید خود منتظر بودند آنان در کنار مسولان قبور فرزندان خویش را عطر افشانی و گل ریزی نمایند لکن در یک بد سلیقگی انجام شده حتی یک شاخه گل به دست پدر یا مادر شهیدی داده نشد و این بد سلیقگی موجب شد خانواده شهدا تا بیرون از گلزار گلایمند باشند و این باعث گردید امروزبجای آنکه موجبات دلگرمی خانواده شهدا را فراهم کنیم تا مادری که با پای پیاده چند کیلومتر را پیمود تا شاخه گلی بر مزار فرزندش بگذارد ، اما باعث دلگیری اوشدیم .

حاشیه دم : امروز اگر این بدسلیقگی موجبات دلگیری تعدادی از خانواده های شهدای لنده را بهمراه داشت، دراقدامی زیبا درآئین غبارروبی دارا کریمی نژاد فرماندار لنده در کنار مادر شهیدی که با فرزندش درد دل میکرد زانو زد و به صحبت با وی پرداخت تا حاشیه زیبای های این مراسم  را رقم زده باشد.
 
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار