استاندار فارس گفت: سالانه 60 تن گوشت و 200 کیلو خاویار در این استان تولید می شود که این میزان در سال آینده به 175 تن گوشت و 300 کیلو خاویار افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۵۵۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 18 January 2018

تابناک فارس به نقل از  اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس،:مهندس اسماعيل تبادار در حاشيه بازديد از مزرعه پرورش ماهي خاويار در شهرستان سپيدان با بيان اين كه با تلاش همه دست اندركاران بخش شيلات و توليد كنندگان بخش خصوصي، توليد لارو ماهي خاويار در استان فارس بايد آغاز شود، اظهار داشت: براي گسترش شيلات در فارس بايد از همه ظرفيت هاي استان و ظرفيت هاي ملي بهره بگيريم.

وي با اشاره به اين كه ايجاد مزارع پرورش ماهي و آبزيان، زمينه مناسبي براي رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال به شمار مي رود، ادامه داد: خوشبختانه دانش فني بالا و پشتوانه مالي قابل توجهي در بخش خصوصي فراهم شده است كه مي توان با اتكا به آن توسعه شيلات استان فارس را رقم زد.

استاندار فارس توسعه ارتباط و تعامل توليد كنندگان شيلات با متخصصان داخلي و خارجي را خواستار شد و تاكيد كرد: به منظور ايجاد بازار مصرف مناسب براي آبزيان استان فارس بايد برنامه ريزي كارشناسانه اي صورت گيرد و در اين راستا ضرورت دارد متولیان شيلات با کمک متخصصين بازاريابي و بهره گیری از سایر زمینه های بازاریابی، ایجاد بازار مصرف مناسب و گسترده تر برای پرورش دهندگان آبزیان را فراهم کنند.

نماينده عالي دولت در استان فارس با تاكيد بر اين كه تمامي ظرفيت هاي استان براي ايجاد اشتغال، مورد توجه مديريت ارشد استان قرار دارد، گفت: اختصاص تسهيلات مناسب به توليد كنندگان شيلات و تلاش براي ايجاد بازارچه هاي عرضه آبزيان مورد حمايت مديران استان فارس قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار