کد خبر: ۵۵۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ 10 January 2018
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید محمد کاظم نظری در اولین همایش استانی ستاد صبر در یاسوج اظهار داشت: در برخی مواقع نخبگان سیاسی و اجتماعی این استان خود به تعصبات قومی و قبیله‌ای دامن می‌زنند و حتی دنبال اثبات برتری ایل و طایفه خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید از پیامدهای مثبت قبیله‌گرایی در راستای وحدت بیشتر استفاده کنیم، افزود: تقویت پیامدهای منفی این مسئله خیانت به توسعه همه جانبه، وحدت و همگرای و عامل اختلاف افکنی در جامعه و در بین طوایف است.

نظری قبیله گرایی را از ویژگی‌های جوامع عقب‌مانده دانست و افزود: وجود فرهنگ احترام به بزرگان در مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت مناسبی برای کاهش اختلافات مختلف از جمله ملکی و خانوادگی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انتظار می‌رود ریش سفیدان و افراد صاحب نفوذ در زمینه صلح و سازش اختلافات ورود کنند، افزود: البته هم اکنون بسیاری از بزرگان مناطق مختلف در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و حل اختلافات نقش بسزایی دارند.

نظری بیان کرد: شورای تامین استان هماهنگ و همدل بوده و البته امیدواریم ریش سفیدان در زمینه کاهش نزاع‌های دسته جمعی و اصلاح بین خانواده‌ها، طوایف و مناطق از هیچ کوششی دریغ نکنند و در این زمینه فرمانداران و بخشداران ملزم به هرگونه همکاری هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار