کد خبر: ۵۵۰۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 10 January 2018
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مسموم شدن 5 نفر با گاز زغال در روستای امامزاده سید محمود کهگیلویه خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 کهگیلویه وبویراحمد؛ جلال پوران فرد با بیان اینکه این حادثه در بامداد روز چهارشنبه ( 20 دی ماه 96 ) رخ داد، گفت: به علت عدم رعایت اصول ایمنی، 5 نفر از اعضای یک خانواده در روستای امامزاده محمود کهگیلویه دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز CO شدند.

وی تصریح کرد: با گزارش این خبر به مرکز پیام اورژانس کهگیلویه مبنی بر وجود علائمی همچون سرگیجه، تهوع و استفراغ و ضعف و بیحالی بلافاصله تیم اورژانس قلعه رئیسی به محل مورد نظر اعزام شد.

پوران فرد، روشن کردن زغال به منظور افزایش دمای محیط را عامل مسمومیت این 5 نفر دانست و ادامه داد: با اعزام تیم اورژانس 115 و پس از انجام اقدامات درمانی، همه مسموم شدگان به مرکز درمانی این شهرستان انتقال داده شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اذعان کرد: اولین اقدام اورژانسی در مواجهه با افراد دچار مسمومیت با گاز CO، حفظ کامل خونسردی خود است.

وی خاطر نشان کرد: بازکردن در و پنجره، خارج کردن سریع فرد دچار مسمومیت به هوای آزاد، بازکردن یقه پیراهن و در آوردن لباس های تنگ برای تنفس بهتر بیمار، عدم استفاده از مواد غذایی و خوراکی، تماس با اورژانس115، ارائه آدرس دقیق و تعداد بیماران و نیز انجام توصیه های کارشناسان قبل از رسیدن پرسنل اورژانس 115 به محل حادثه از جمله اقداماتی است که در مواجه با افراد مسموم شده، حائز اهمیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار