بسته ویژه خبری تابناک کهگیلویه و بویراحمد
در این بسته برخی خبرهای مربوط به موضوع برخی تخلفات و عدم بازرسی ها در حوزه غذا و میوه و تره بار و همچنین خبری مربوط به مفقود شدن یک کهگیلویه و بویراحمدی در حادثه کشتی نفتکش ایرانی در سواحل کشور چین منتشر می شود.
کد خبر: ۵۴۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 07 January 2018

رصد‌خانه «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که یا غیررسمی هستند و یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. این خبرها در بسته ای خبری برای مخاطبان منتشر می شود.
در این بسته برخی خبرهای مربوط به موضوع برخی تخلفات و عدم بازرسی ها در حوزه غذا و میوه و تره بار و همچنین خبری مربوط به مفقود شدن یک کهگیلویه و بویراحمدی در حادثه کشتی نفتکش ایرانی در سواحل کشور چین منتشر می شود.
میوه یک کیفیت با سه قیمت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص قیمت میوه و تره‌بار در سطح شهر یاسوج گفت: 27 هزار و 300 مورد شکایت از قیمت میوه به تعزیرات حکومتی شده است و چون تامین میوه استان از شیراز انجام می‌شود و توزیع میوه هم آزاد است لذا قیمت‌ها در استان متفاوت است و محصولی مانند پرتقال با یک کیفیت سه قیمت دارد.

رضا زیرایی با اشاره به اینکه نبود میدان میوه و تره از مشکلات اصلی در خصوص قیمت میوه است، افزود: میدان میوه و تره‌بار در سطح استان ایجاد شده اما تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

فروش نان با آرد کپک زده!

این مسؤول با اشاره به کیفیت پایین نان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چندین مورد بازدید از نانوایی‌ها انجام شد و در نتیجه مشخص شد که کیفیت پایین نان به دلیل آرد است و چندین مورد توزیع آرد بی‌کیفیت و کپک زده توسط سازمان بازرسی گزارش شده و کارخانه آرد نیز تعطیل شده است.

زیرایی عنوان کرد: با همکاری صنعت و معدن و تجارت بازرسی از واحدهای نانوایی صورت گرفت که در همین راستا حکم تعطیلی 135 واحد نانوایی به دلیل تخلفات صادر شد.

اما سیدعلی‌صادق فروزنده مدیر شرکت غله کهگیلویه و بویراحمد گفت: گندم استان کیفیت لازم را دارد و حتی مورد تایید نیز است.

لبنیات غیره بهداشتی که به خورد یاسوجی ها داده می شود

عبدالله بهمنش در نشست کمیسیون تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هیچ عنوانی زیبنده‌تر از لبنیات غیربهداشتی به جای عرضه لبنیات سنتی در یاسوج و سایر شهرهای استان نیست زیرا میکروب شیر بعد از دو ساعت جوشیدن بالا می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه ایجاد عرضه لبنیات‌های سنتی داده می‌شد، عنوان کرد: بسیاری از مراکز عرضه لبنیات سنتی در سطح شهر یاسوج حتی فاقد پروانه کسب هستند که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

شیوه عجیب قاچاق سوخت در کهگیلویه و بویراحمد!

لطف الله مسعودی ظهر یکشنبه در جلسه تعزیرات حکومتی افزود: با بررسی های انجام گرفته مشخص شد که در برخی خانه های بهداشت گازرسانی شده شهرستان دنا، نسبت به دپو و فروش سهمیه سوخت اقدام می کنند.

مسعودی با بیان اینکه شبکه بهداشت برای خانه های بهداشتی این شهرستان حواله می گیرد، عنوان کرد: از یازده مرکز، تخلفاتی در حوزه سه مرکز گازرسانی شده این شهرستان دریافت شد که نسبت به برخورد قانونی در این حوزه اقدام می شود.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان با اشاره به اینکه نفت سفید و نفت گاز عمده سوخت هایی هستند که قاچاق می شوند، ابراز داشت: با توجه به سردسیری بودن، بیشترین تخلفات در شهرستان های بویراحمد و دنا انجام شده است.

وی افزود: نصب جی پی اس بر روی وانت های دوهزار لیتری به کاهش تخلفات کمک می کند.

ماجرای استخدام های طایفه ای در یاسوج!

نیروهای قراردادی و شرکتی یکی از دانشگاه های استان در یاسوج که در دوسال اخیر از کار بیکارشده اند و نیروهای جدیدی جایگزین آنها شده است اعتراض خود را نسبت به برخی استخدام های خاص در این دانشگاه اعلام و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

طبق برخی شنیده ها و اخباری که در سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده است در یکی دو سال گذشته بیش از 80 نیروی جدید در این دانشگاه در یاسوج به کار گرفته شده اند و بسیاری از نیروهای باسابقه نیز از کار برکنار شده اند که در میان آنها چندین نفر با سابقه بالای 15 سال نیز به چشم می خورد.

براساس این شنیده ها و اخبار منتشر شده گویا به کارگیری برخی نیروها همچنان آرام آرام و به دور از چشم دستگاه های نظارتی در این دانشگاه در یاسوج انجام می شود.

روز گذشته نیز جمعی از جوانان تحصیل کرده جویای کار در استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور نامه ای به آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی به موضوع استخدام های طایفه ای در این دانشگاه شدند.

یک کهگیلویه و بویراحمدی مفقود شده در سواحل چین

درحالی که از حادثه شب گذشته برای نفت‌کش ایرانی برخی رسانه‌ها اسامی خدمه ایرانی حاضر در این نفت‌کش را منتشر کرده بودند، شرکت ملی نفت‌کش دقایقی پیش رسما اسامی کامل خدمه حاضر در این کشتی را منتشر کرد که تاحدودی با لیست‌های منتشر شده تاکنون تفاوت می‌کند.

یک فروند کشتی فله بر چینی با یک فروند کشتی نفتکش سوئزمکس حامل میعانات گازی ساعت ۲۰ شب گذشته به وقت محلی در ۱۵۸ مایلی سواحل شرقی چین برخورد کرد که در اثر این حادثه نفت کش دچار حریق شد و آتش گرفت و ۳۲ خدمه آن مفقود شدند. در لیست اعلامی اسم ایوب مظفری آبدهگاه به عنوان مهماندار ثبت شده که بر اساس اعلام رسانه ها کهگیلویه و بویراحمدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار