خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
در خطبه های این هفته نماز جمعه مناطق مختلف استان ، موضوع اغتشاشات اخیر و واکنش های مردمی به آن در راس سخنان ائمه جمعه بود.
کد خبر: ۵۴۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 05 January 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در خطبه های این هفته نماز جمعه مناطق مختلف استان ، موضوع اغتشاشات اخیر و واکنش های مردمی به آن در راس سخنان ائمه جمعه بود.
آب پاکی که روی دست اغتشاشگران ریخته شد
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و با بیان این که در بسیاری از کشورهای دنیا مشکلات معیشتی و اقتصادی وجود دارد اظهار کرد: ایران از این قاعده مستثنی نیست.
وی بخشی از مشکلات را به دلیل تحریم‌های ظالمانه دانست و گفت: آمریکا بخشی از پول‌های کشور را بلوکه کرده است که نشان دهنده دشمنی با ملت ایران است.
امام جمعه یاسوج با تأکید بر این که مسؤولان نباید در برابر مشکلات غفلت داشته باشند افزود: باید مسؤولان مطالبات بر حق ملت را در دستور کار قرار دهند و برای این مشکلات چاره‌جویی داشته باشند.
وی با قدردانی از حضور بصیرت‌مندانه روز گذشته مردم استان در راهپیمایی ضد آشوبگران اظهار کرد: مردم با حضور حماسی خود آب پاکی روی دست اغتشاشگران ریختند.
می خواهند وضعیت ایران را بغرنج نشان دهند
حجت الاسلام ناصر مصباح نژاددر خطبه های نماز جمعه این هفته سی سخت ابراز کرد: ملت ایران امروز معادلات دشمن بخصوص آمریکاییها و اسرائیها را در جهان و منطقه بهم زده و دلیل دشمنی و عدوت آنها با ما قدرت هر روز ایران اسلامی در منطقه است و از هر دری می زنند تا با ایجاد فتنه و تفرقه نقشه های خود را در کشور عملی کنند.
مصباح نژاد ادامه داد:راهبر امروز آمریکاییها فتنه در کشور است و می کوشند که با ایجاد فتنه و رخنه در عوام جامعه نقشه های خود را عملی کنند.
وی ادامه داد:آمریکاییها امروز از قدرت رسانه ای و دروغ پردازی بنگاههای اطلاعتی خود می خواهند که وضعیت امروز کشور را به گونه نشان دهند که وضعیت در ایران بغرنج است و هر روز دم از آزادی بیان و حقوق بشر می زنند، ولی باید به آنها گفت، خودتان امروز بر هم زننده حقوق بشر در دنیا هستید.
مصباح نژاد ادامه داد: امروز راه انقلاب اسلامی الزامتی دارد که نباید در این مسیر خسته شویم و راه را گم کنیم و باید در این راه ثابت قدم باشیم و از خسته گی دوری کنیم.
خطیب جمعه مرکز شهرستان دنا ادامه داد:افراد بزدلی که امروز آمدند و به اموال عمومی مردم صدمه زدند به آرمانها ارزشها و حتی پرچم ایران اسلامی و شهداء توهین کردند، ایرانی نیستند بلکه پیاده نظام دشمن و نفوذی آنها هستند.
مصباح نژاد ادامه داد: امروز مردم ایران اسلامی به آمریکاییها و اسرائیلی ها می گویند که شما دشمنی خودتان را ثابت کردید و مردم ایران اسلامی در برابر این دشمنی ساکت نخواهد نشست و هرکجا منافع شما را در منطقه و جهان ببیند آنها را در معرض خطر قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: آمریکاییها باید بدانند که زمان قلدر منشی دیگر تمام شده است و قلدرتر از شما در طول تاریخ به زباله دان تاریخ پیوستند پس به آنها گوشزد می کنیم که بیایند و تسلیم اراده این مردم شوند./سفیر دنا

اعتراضات قبلا هم جلوی فرمانداری ها و استاندای ها بود

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده گفت: حوادث چند روز گذشته در کشور باعث شد تا بار دیگر دست های مخملی دشمنان در این حوادث برای ملت ایران ظاهر شد.

وی تاکیدکرد: هیچکس در کشور مخالف اعتراض مردم در خصوص مسائل مختلف نبوده و نیست کما اینکه در گذشته شاهد اعتراض مردم در جلو فرمانداری ها و استانداری ها بوده ایم ولی این اعتراض با اغتشاش به آتش کشیدن مساجد و حسینه ها و بانک ها فاصله داشته است.

محمودی اصل اظهارکرد: شعار های سازماندهی شده و به آتش کشیدن اموال عمومی مردم در این اغتشاشات نشان از برنامه چینی دشمنان برای حذف نظام بوده است.

خطیب جمعه این هفته لنده گفت: وقتی پرچم ایران، تصاویر شهدا و حسینه ها و مساجد به آتش کشیده می شود و کشورهای استعمارگر و منافقین حمایت می کنند باید فهمید که پشت پرده این حرکات افسارگسیخته همان کسانی هستند که به دنبال حذف نظام هستند.

وی تصریح کرد: ملت بصیر و هوشیار ایران با حضور به موقع و قاطع خود اقدامات چند روز گذشته کشور را محکوم و خواستار محاکمه این اغتشاشگران شدند.

امام جمعه لنده گفت: مطالبات به حق مردم و بهبود وضع معیشتی مردم از مواردی است که دولتمردان باید در جهت رفع تدریجی آنان همت کنند.

وی تاکیدکرد: تنها راه بهبود وضعیت موجود عمل به توصیه های مقام معظم رهبری و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

محمودی اصل خاطر نشان کرد: باید از نیروهای امنیتی و انتظامی به واسطه برقراری نظم و امنیت و ملت بصیر و هوشیار ایران قدردانی کرد.

انتقاد از مدیران پروازی شهرستان!

خطیب جمعه لنده گفت: گلایه شدید مردم از وضعیت قطعی آب به جایی رسیده است که باید مسئولان پاسخگوی آن باشند و نسبت به رفع این مشکل هرچه سریعتر عمل کنند.

وی تاکیدکرد: متاسفانه عدم اطلاع رسانی در خصوص وضعیت قطعی آب یکی دیگر از مشکلات اساسی ادارات خدمات رسان است.

محمودی اصل به پدیده مدیران پروازی شهرستان لنده نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه پدیده مدیران پروازی مناسب وضعیت موجود کشور و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان نیست.

وی تاکیدکرد: وقتی مدیران در بین مردم در طول24ساعت خدمتشان حضور داشته باشند بهتر می توانند مشکلات مردم را بررسی کنند./پایگاه خبری لنده

دشمن تلاش کرد فتنه 88 را تکمیل کند

حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت : ظرف این 40سال از عمر پربرکت انقلاب دشمن دسیسه ها و روش های مختلفی را علیه ملت به کار گرفت اما چون ملت، خدا را در نظر داشتند دشمنان همچنان ناامید و مایوس هستند.

خطیب جمعه گچساران افزود: دشمنان این حماقت را داشته و دارند که ملت بزرگ ایران را نمی شناسند ونمی دانند که ملت معیارش خداوند متعال است، گرچه تلاش دارند مردم و نسل جوان را از مسیرخداوند منحرف کنند، اما نمی توانند.

حجازی گفت:دشمنان هر روزی به نوعی فتنه می کنند و اخیرا هم تلاش کردند که فتنه 88را تکمیل کنند،سخنگوی احمق دولت آمریکا و برخی دولتمردان آمریکایی از دولت قبلشان نیز انتقاد کردند که چرا در حمایت از جریان فتنه 88کوتاهی شده است.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد:باید توجه داشت که دولت قبلی آمریکا در فتنه 88کوتاهی نکردند و تمام تلاش خود را بکار بستند تا ملت ایران را به زانو دربیاورند و گروه فعلی دولتمردان آمریکا هم کوتاهی نکرده اند و تمام توان خود را علیه نظام اسلامی به کار می برند،اما هردو گروه احمق و ضعیفند چون مامن و پناهگاه ملت ایران خداوند است.

حجازی تصریح کرد:لازم است درس دشمن را خوب خوب بلد باشیم و حواسمان جمع باشد و در زیرپرچم ولایت، متحد ،منسجم و یکپارچه با هم و بصیر و آگاه در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

حجازی اظهارکرد:مسئولان باید تلاش کنندو مشکلات کشور را حل کنند و منافذ را برای دشمنی دشمنان ببندند ،مخصوصا بحث بیکاری ،بحث گرانی و رسیدگی به امور محرومین و فقرا را به جد پیگیری کنند./آفتاب جنوب

برکات آشوب ها برای مردم و مسئولین

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های این هفته شهر باشت به ریشه یابی اغتشاشات و راهپیمایی اشاره و گفت: عده ای موضوع را پیچیده کرند.دلیل اعتراضات مردم ا برای مسائل معیشتی و موسسات مالی بود و گلایه های به حق و بجایی داشتند.

خطیب جمعه باشت عنوان کرد: در هر کشور فضا برای اعتراضات به مسائل معیشتی باید باز باشد که مردم بتوانند حرفشات را بزنند.

حجت الاسلام عبودی به برکات آشوب ها اشاره و گفت: در این مسئله هم مسئولین متوجه شدند که حرف مردم را بشنوند و اجازه بدهند مردم حرف بزنند و نقد کنند و از طرف دیگر مردم میتوانند مطالبات بحق داشته باشند.

شعار زجرآوری که در قم سر داده شد!

وی افزود: اشوبگران از این فضا استفاده کردند و علیه نظام،حکومت، قرآن شعار دادند.در شهر مقدس قم عده ای مفسد شعار دادند هم قرآن هم اسلام هر دو فدای ایران!!

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: این شعار های ساختار شکنانه و برای اسلام زجر اور است. مردم همه متوجه شدند که مسئله معیشتی دیگر در میان نیست و جو را وارانه کرده اند.مردم ما به موقع مسئله را متوجه شدند و صف خود را از فتنه گران جدا کردند.

 خطیب جمعه باشت به برنامه ریزی های در خارج از کشور برای اغتشالشات اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا از یک طرف و از طرفی نخست وزیر اسرائیل کلیپ فرستاد و محمد بن سلمان به صورت رسمی اعلام کرد ما جنگ را به داخل ایران خواهیم برد.

وی گفت : هیلاری کلینتون اعلام کرد ما 5 هزار نیرو را اموزش دادیم که در ایران آشوب به راه بیندازند و هم آشوبگرانی که دستگیر شدند اعلام کردند ما از خارج از کشور دستور میگرفتیم./باشت نیوز

 پیشنهاد اما جمعه برای جایگزین تلگرام

امام جمعه چرام در خطبه های این هفته چرام با اشاره  به وضعیت فضای مجازی در کشور عنوان کرد:فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام بیش از آنکه از فرصتهای آن استفاده کنیم،تبدیل به تهدید شده است که در این قضایای اخیر مشاهده شد تجمعات غیرقانونی و آشوب ها توسط این شبکه ها مدیریت می شد و باید شبکه‌های ارتباطی مثل سروش که ایرانی است،جایگزین تلگرام شود تا جلوی شبکه نفوذ دشمن گرفته شود.

وی افزود:همه اقوام و جریان‌های سیاسی گوناگون باید بدانیم اگر اتفاقی برای جمهوری اسلامی بیافتد،ناامنی و کشتار همه ایرانیان در دستور کار دشمن است و فاجعه‌ای بدتر از فتح اندلس به دست مسیحیان و کشتار حدود صد هزار نفری مسلمین صورت خواهد گرفت.

امام جمعه چرام در پایان گفت: اغتشاش ها با حضور صاحبان انقلاب یعنی مردم پایان یافت و باید مسئولان حول محور ولایت برای رفع مشکلات مردم تلاش مضاعفی انجام دهند تا دشمن فرصت سوء استفاده پیدا نکند./ پایگاه خبری چرام

 با فتنه حرامزادگان می خواهید با نظامیان قدرتمند ایران مبارزه کنید؟

خطیب نماز جمعه شهر چیتاب خطاب به غربزدگان بی بصیرت ادامه داد: نقشه یهود، با پایه‌ریزی انگلیس و حمایت ریال‌های آل‌سعود در خیال‌پردازی خامشان چنان آسوده خاطر در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شده بود که رژه همگانی ملت با اسلحه اتحاد و چاشنی بصیرت مسلح شد و قبله آمالشان را در حماسه ای دیگر در هم شکست و به جهانیان ثابت کرد ملتی که با اهدا خون و تکه تکه شدن گوشت فرزند و پدرانشان انقلاب کردند، در همه حال و شرایط پاسدار حریم ولایت و اصل نظامشان هستند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر  با قدردانی از هیبت عظیم ارتش و شجاعت بی‌نظیر نیروی انتظامی و قدرت بی‌بدیل سپاه قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در نابودی فتنه و هرگونه اخلال در نظام تصریح کرد: شماهایی که در براندازی دولت اسد در سوریه بافتنه حرام‌زادگان داعش و کمک‌های تسلیحاتی متعدد خود و آل سعود ناکام ماندید و هم اکنون به غلط کردن در باتلاق کشور فقیر و بی دفاع یمن افتاده‌اید چطور می‌خواهید با نظامیان قدرتمند و شجاع ایران مقابله کنید.

وحدانی‌فر خطاب به دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلام ایران گفت: مراقب کردارتان باشید و نگذارید بیان ولی فقیه که فرمود اگر غلطی از سردمداران رژیم صهیونیستی سربزند تل آویو و حیفا را باخاک یکسان می‌کنیم عملی شود که در این صورت برای ابد به زباله‌دان تاریخ خواهید پیوست.

 اگر مسئولان به هشدارها توجه می کردند این مشکلات پیش نمی آمد

امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: اصل مشکلات و مطالبات به حق مردم نباید نادیده گرفته شود یقینا اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد اگر مسؤولان به هشدارهای نائب امام زمان (عج) عمل می‌کردند و آمارهای غلط و وعده‌های بی‌اساس و امیدهای کاذب ایجاد نمی‌کردند و هشدارهای امام المسلمین مثل عدم اعتماد به شیطان بزرگ آمریکا و توجه به تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق و مبارزه با فساد و تبعیض کرامت در ابعاد مختلف آن و مراقبت از روزنه‌های نفوذ و حفظ روحیه انقلابی و تقویت عناصر انقلابی جامعه، اهمیت، رصد، کنترل بیشتر دنیای مجازی و مبارزه با آسیبها و آفت های دنیای مجازی مورد توجه بود امروز شاهد این مشکلات و معضلات نبودیم.

وی به علت‌های تجمع‌های مردمی در روزهای اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: علت و بستر تجمعات اعتراضی چند عامل بود یکی عوامل اقتصادی مثل گرانی، تورم، مسائل موسسات مالی و عوامل اجتماعی مثل بیکاری، فساد، احساس تبعیض و عوامل روانی ناشی از سیاه نمایی و لجن پراکنی رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب در راس آمدنیوز و بزرگنمایی مسائل و مشکلات کشور توسط برخی فعالان سیاسی داخلی در تسویه حساب‌های سیاسی با یکدیگر و انتشار ارقام بودجه پیشنهادی سال ۹۷ که افزایش ۵۰ درصدی بنزین و قطع یارانه ۳۰ میلیون نفر زمینه اعتراضات مردمی را فراهم کرد.

صلواتی خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک نشان می دهد اتاق فکر این آشوب‌ها در خارج از کشور و مثلث شوم آمریکا و اسرائیل و رژیم وهابی آل سعود و با مشورت پیر استعمار انگلیس خبیث بود.

امام جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: پشت صحنه اغتشاشات اخیر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنان همچون رژیم وهابی آل سعود و از همه پلیدتر و خبیث‌تر اقدامات انگلیس خبیث بود که همیشه پشت صحنه فتنه‌ها و توطئه‌ها و اغتشاشات از مشروطه تا به امروز بود و اظهار نظرها و حمایت این کشورها عقبه اصلی آشوبگران را معرفی می‌کند و اقدامات این مثلث شوم علیه این نظام و انقلاب بخاطر این است که آنها بازنده اصلی تحولات منطقه خاورمیانه هستند.

صلواتی گفت: عناصری که نخل امام حسین(ع) را در یزد به آتش می کشند به امام‌زاده‌ها حمله می کنند منبر و مسجد و قرآن را به آتش می‌کشند و به مال و ناموس مردم رحم نمی‌کنند و زندگی مردم را مختل می‌کنند از نیروهای امنیتی و انتظامی انتظار می رود با شدت و قاطعیت برخورد کنند و مردم امیدوار باشند به لطف خدا و عنایات اهل بیت(ع) و با دلسوزی نمایندگان مجلس و دولت محترم و تبعیت از ولایت فقیه و همت و تلاش مسئولان مشکلات حل می‌شود.

این خطیب جمعه گفت: لازم است از کلیه نیروهای صبور و مقاوم انتظامی که با خویشتن داری و مدارا و با تحمل صدمات و رنج‌ها و تلاش و مجاهدت کردند تقدیر و تشکر کنم؛ و همگان باید شاکر و سپاسگذار نعمت با عظمتی مثل مردمان باشیم که با ورود به موقع امنیت را به کشور بازگرداندند.

بخشی از اعتراضات طبیعی بود

امام جمعه دیشموک گفت: فتنه 88 در چنین مواقعی به وجود آمد و ضمن بهانه کردن تقلب انتخاباتی به کشور و ملت ضربه زده شد و هدف اصلی دشمن ضربه به نظام و اسلام بود و امروزه هم به بهانه مشکلات مردمی قصد ضربه به نظام را دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: اغتشاشگران مشکلات اقتصادی را بهانه کردند و اصل نظام را نشانه گرفتند پس ما باید به فرمان رهبر بیدار باشیم و از فرصت دادن به دشمن و رخنه کردن در کشور خودداری کنیم.

راوند گفت: اعتراض به مشکلات و بیکاری، گرانی و تورم و مؤسساتی که پول مردم را غارت کردند یک مسئله طبیعی است و حق قانونی مردم و ملت است ولی اعتراض همراه با کشت‌، کشتار و خونریزی و قتل عام مردم ضربه به اموال عمومی و توهین به مقدسات و حسینیه‌ها و آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست.

وی خاطرنشان کرد: پشت صحنه اغتشاشگران، آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم غاصب صهیونیسم هستند که به بهانه اعتراض به مشکلات مردمی قصد براندازی نظام را دارند.

راوند گفت: اگر آمریکا دلسوز مردم ایران بود پس چرا تحریم‌ها را روزبه‌روز افزایش می‌دهد و در پی اغتشاش 5 شرکت و 3 نفر از کشور ما را تحریم کرده است.

وی عنوان کرد: امریکا دلسوزی برای ملت ایران نیست چون تحریم‌های مواد غذایی و دارویی ملت ایران را در سر می‌پروراند و دنبال نابودی نظام اسلامی است.

خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: بصیرت و هوشیاری آحاد ملت ایران را می‌طلبد که با درایت و بصیرت لازم دست‌های مرموز پشت صحنه فتنه را ببندد و همچون گذشته دشمنان قسم خورده نظام اسلامی را مایوس و ناکام کنند.

وی با بیان اینکه ضرورت امروز جامعه ما با اتحاد و انسجام حول فرمایشات مقام معظم رهبری و توجه به مسائل و منافع ملی و ترجیح آنها بر منافع شخصی، جناحی و حزبی است عنوان کرد: اتحاد و انسجام و گوش به فرمان مقام معظم رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی ملت مردم باید دست‌دردست هم با تعامل با مسؤولین در رفع مشکلات مردم قدم برداریم.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
فقط میگویند مردم خفه بشوند ...........................................................ما .... دلمان بخواهد میکنیم ....................به مردم ربطی ندارد دیکتاتوری کامل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
حاج اقا تو پاکتت را بگیر و هر چه میخواهی بگو هر قدر هم که میخاهی فحش بده تشویق هم میشوی ولی مردم گرسنه اگر بگویند ما گرسنه ایم بردهانشان سرب داغ میریزند در زندان شکنجه اش میدهند وداغش را بدل مادرش میگذارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار