کد خبر: ۵۴۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 01 January 2018

شانزدهمین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه برای ویزیت و توزیع داروی رایگان بین ساکنان به روستای گوراب از توابع بخش چاروسا در این شهرستان سفر کرد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا، شانزدهمین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر در اواخر هفته گذشته مسیر پرپیچ و خم و چاله چوله ای دهدشت - چاروسا را پیمود .
کاروان سلامت بعد از عبور از چاله چوله های جاده ارتباطی دهدشت - چاروسا وارد مسیر خاکی منتهی به روستای گوراب شد.
با عبور از این مسیر ،رودخانه فصلی و پرآب و زمین های کشاورزی روستا در کنار رودخانه خودنمایی می کرد.
بر روی این رودخانه یک دهنه پل احداث شده است ولی بعداز عبور از رودخانه گویا بارندگی های اخیر مسیر خاکی جاده روستا را سنگلاخی و غیرقابل تردد کرده بود.
بعد از 20 دقیقه ماشین هلال احمر با عبور از این مسیر سخت گذر به روستای گوراب رسید.
زمین های کشاورزی پایین دست روستا و درختان تنومند بلوط در کوه پایه های اطراف بهاری زیبا در فصل زمستان روستا ایجاد کرده بود .
با وارد شدن کاروان سلامت به روستا استقبالی از کاروان نشد بعد از دقایقی پیاده روی در روستا پیرزن سالخورده ای از اعضای کاروان استقبال کرد.
با همکاری پیر زن، 25 خانوار روستای گوراب در حیاط خانه دهیار روستا برای خدمات رسانی و ویزیت رایگان جمعیت هلال احمر جمع شدند.
یکی از جوانان روستا عنایت نام داشت بود که اهالی روستا را برای ویزیت رایگان تشویق می کرد.
نازی حسینی پیرزن 75 ساله با اشاره به وضعیت نامناسب جاده ارتباطی روستا گفت: به دلیل سنگلاخی بودن جاده برای مراجعه به دکتر باید بیش از 300هزار ریال کرایه پرداخت کنیم .
وی از مسئولان شهرستان کهگیلویه خواست برای احداث جاده مناسب برای روستای گوراب اقدام کنند.
 
کاروان سلامت هلال احمر در روستای گوراب کهگیلویه

محمد عمران منش یکی دیگر از اهالی روستا که عصا به دست خود را به کاروان سلامت رساند از دیدن کاروان هلال احمر ذوق زده شده و گفت:برای نخستین بار است که یک گروه پزشکی برای کمک به سلامت ساکنان به روستای گوراب سفر می کند.
وی در عین حال از خبرنگاران خواست که مشکلات روستایش را به گوش مسئولان برسانند.
پزشک معتمد جمعیت هلال احمر اهالی روستا را یکی پس از دیگری ویزیت و تعدادی از آنها را برای تکمیل دوره درمان به پزشکان مرکز شهرستان کهگیلویه ارجاع داد.
مسعود پرواز عمده مشکلات اهالی روستای گوراب را فشارخون و دیابت ذکر کرد و گفت: به دلیل کمبود امکانات امکان بازدید مستمر از روستا وجود ندارد.

دهیار روستای 25 خانواری گوراب با اشاره به ظرفیت های خوب روستا از جمله زمین های کشاورزی پایین دست ،افزود: باید از ظرفیت رودخانه پایین دست باید برای توسعه کشاورزی روستا استفاده شود.
رسول فاطمی مقدم با اشاره به موقعیت مسکونی روستای گوراب و کوهپایه های اطراف آن گفت: باید زمینه لازم برای توسعه گردشگری در این روستا هم فراهم شود.
وی بیان کرد: به دلیل نبود جاده ارتباطی مناسب خانوارهای زیادی از این روستا به مرکز شهرستان و دیگر استانهای همجوار مهاجرت کردند.
 
کاروان سلامت هلال احمر در روستای گوراب کهگیلویه

فاطمی مقدم تصریح کرد: تعداد زیادی از گردشگران در تعطیلات نوروز این روستا را به عنوان مکان گردشگری انتخاب می کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه کاروان سلامت روستای گوراب را شانزدهمین کاروان جمعیت هلال احمر در سال جاری دانست و گفت: اولویت اعزام کاروان سلامت مناطق محروم خواهد بود.
سید عادل رهبریان تصریح کرد: در این سفر 100 نفر از اهالی روستای گوراب از سوی پزشک عمومی و ماما ویزیت رایگان شدند.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی هم قول داد برای برطرف شدن مشکلات روستای گوراب از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.
عدل هاشمی پور تصریح کرد: در هفته آینده از این روستا بازدید و راه ارتباطی این روستا با همکاری اداره راه وشهرسازی تعریض و ساماندهی خواهد شد.
وی از همکاری جمعیت هلال احمر در سرکشی از روستاهای محروم نیز تجلیل کرد.
روستای گوراب با بیش از 25 خانوار و 120 نفر جمعیت در فاصله 45 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه بیش از 360 روستا دارد که از این تعداد 170 روستا بالای 20 خانوار است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار