کد خبر: ۵۴۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 29 December 2017
سرپرست آموزش و پرورش بویراحمد از شناسایی بیش از 12 هزار بی‌سواد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید نظام مرادی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در محل مصلای امام خمینی این شهر با تبریک روز 7 دی به عنوان روز سوادآموزی این روز را یکی از میراث‌های جاویدان امام راحل و از ثمرات انقلاب اسلامی ذکر کرد.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: نهضت سوادآموزی دستاوردهای بزرگی برای ایران و مردم داشته به طوری که پس از راه‌اندازی این نهاد توسط امام راحل درصد بیسوادی به طور بسیار محسوسی کاهش یافت.

این مسؤول در ادامه با بیان برخی از آمار در خصوص نرخ سوادآموزی و همچنین تعداد بی‌سوادان در شهرستان بویراحمد افزود: نرخ باسوادی در شهرستان 93.8 درصد است که این نرخ در بین مردان 96.6 درصد و در بین زنان 90.8 درصد است.

مرادی با بیان برخی آمار دیگر در خصوص نرخ سواد و بی‌سوادی در شهرستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نرخ در بین جامعه شهری 96.7 درصد و در بین جامعه روستایی 93 درصد است که باید در روستاها تلاش بیشتری برای سوادآموزی صورت گیرد.

وی همچنین تعداد بی‌سوادان شناسایی شده در شهرستان بویراحمد را 12 هزار و 550 نفر ذکر کرد و گفت: این آمار نیاز به پالایش دارد.

سرپرست آموزش و پرورش بویراحمد با بیان اینکه بی‌سوادان این شهرستان در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند اظهار کرد: آن‌ها در سه دسته بی‌سواد، کم سواد و تحکیم سواد دسته‌بندی می‌شوند.

مرادی افزود: در حال حاضر تعداد 712 نفر در حال یادگیری سواد در شهرستان بویراحمد هستند که توسط 214 آموزشیار آموزش می‌بینند.

وی همچنین از نظارت‌ها بر کار سوادآموزی در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد 9 نفر از همکاران ما در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بر کار سوآموزی در شهرستان نظارت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار