کد خبر: ۵۴۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵ 27 December 2017

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قانون کار نیازمند بازنگری و اصلاح است.

به گزارش کبنانیوز از یاسوج، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی با تبریک حکم انتصاب «پروانه نیک‌مرام» و آرزوی موفقیت برای این بانوی ارزشمند، اظهار کرد: قانون کار نیازمند بازنگری و اصلاح است.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه وبویراحمد به مشکلات اساسی قانون کار و عدم تبیین درست حقوق کارگر و کارفرما اشاره کرد، و گفت: قانون کار در جایی که حقوق کارگر و کارفرما صریح و شفاف بیان‌نشده باید اصلاح شود.

آیت‌الله ملک حسینی مشکلات قراردادهای کوتاه‌مدت کارگری و کارفرمایی را یادآور شد، و افزود: این رویه ناشی از مفید و مقید نبودن قانون کار است.

وی مسئولان و کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مطالعه دقیق قانون کار و شناسایی بندها و موادی که به نحوی دارای انحراف، کاستی و تزلزل رابط کارگر کارفرمایی شوند، تأکید کرد.

وی با اشاره به لزوم تلاش مدیران برای تقویت فرهنگ «تعاون»، «کار» و «رفاه» اجتماعی، بیان کرد: رفاهی ارزشمند است که آحاد جامعه در فرایندی عدالت محور از آن منتفع باشد.

وی به مشکلات بیکاری در جامعه اشاره کرد، و گفت: هنوز فرهنگ کار در جامعه نهادینه نشده، و این امر ناشی از پایین بودن فرهنگ بهره‌وری و استفاده نشدن درست از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی است.

نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موفق نبودن فرهنگ تعاونی‌ها و تأسیس تعاونی‌ها، اظهار داشت: باید با آسیب‌شناسی ظرفیت‌های این بخش را برای رونق تولید و اشتغال بالفعل کرد.

وی عدم بهره‌وری از فرصت‌ها برای خدمت به مردم را بدترین ذلت برای یک مدیر دانست، و تصریح کرد: بسیاری از مشکلات امروز در برخی از بخش‌ها ناشی از درست عمل نکردن دیروز است، و باید مراقب بود که با مدیریت بهتر امروز، فردای بهتری را در سایه تلاش و برنامه‌ریزی رقم زد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در این دیدار ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله حائری شیرازی، صیانت از حقوق کارگران و کارفرمایان را رسالت مهم این اداره دانست، و گفت: پایداری اشتغال نیروی کار در مراکز اشتغال‌زا یک رسالت انکارناپذیر برای این اداره کل است.

پروانه نیک‌مرام ایجاد اشتغال را یک دغدغه مهم برای مسئولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست، و اظهار کرد: تحقق اشتغال به‌عنوان مهم‌ترین چالش اقتصادی و دغدغه عمومی جامعه، نیازمند همکاری بین بخشی دیگر دستگاه‌ها ‌است.

نیک‌مرام از حمایت و نصایح خیرخواهانه نماینده ولی‌فقیه در کمک به برنامه‌های بخش تعاون و اشتغال استان تقدیر کرد، و افزود: افزایش خدمت‌رسانی به این بخش موردتوجه این مجموعه است.

حجت‌الاسلام رهام سجادی مسئول امور فرهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: داشتن تخصص، تجربه، اخلاق‌مداری و اشراف بر قوانین کار به‌ویژه حوزه روابط کار ویژگی‌ها و توانایی‌های مدیرکل جدید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار