نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده در مجلس؛
با ادامه مشکلات زیر ساختی محرومیتها در شهرستانهای کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۵۳۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹ 15 December 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت،نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در نشست بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان با حضور دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: تا زمانی که بحث زیرساخت‌ها در شهرستانهای کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده درست نشود همچنان شاهد محرومیت‌ها در این منطقه هستیم.

مشکلات زیر ساختی عامل محرومیت کهگیلویه
عدل هاشمی‌پور افزود: در استان کهگیلویه وبویراحمد هشت شهرستان وجود دارد و از این تعداد چهار شهرستان در این حوزه است اما متاسفانه در توزیع امکانات بی عدالتی موج می‌زند و کهگیلویه همچنان محروم مانده است.
وی با بیان اینکه اولویت بندی ها باید بر اساس نیاز‌های هر شهرستان باشد اضافه کرد: اورژانس هوایی را به شهرستانی اختصاص دادند که آزاد‌ راه و فرودگاه دارد.
هاشمی پور به طرح های نیمه تمام و راکد حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اشاره کرد و افزود: این طرحها بیش از 50 درصد پیشرفت کاری دارند اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده‌اند.
وی گفت: دستگاه فیکو این شهرستان را به دلیل نبود تجهیزات به جای دیگری انتقال داده بودند و با پیگیری‌های انجام شده دستگاه در حال برگشت است اما چون تجهیزات نداریم باید همچنان در انبار بماند.
نماینده مردم کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده به اهمیت استفاده از ظرفیت خیرین اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون بیش از 10 میلیارد تومان توسط خیرین در حوزه انتخابیه کارهای آموزشی و درمانی صورت گرفته است.
هاشمی پور با بیان اینکه مجوز بیمارستان‌های لنده، چرام و بهمئی گرفته شده است، گفت: اگر این بیمارستان‌ها راه‌اندازی شوند حجم بسیار زیادی از مراجعان به بیمارستان دهدشت کاهش می‌یابد.
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور هم گفت: از وضعیت بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه تعجب کردم و اینکه شما بیمارستان‌هایی دارید که ساخت آنها متوقف شده برای من قابل تصور نیست.
دکتر حسینعلی شهریاری افزود: اینکه شما چشم پزشک دارید اما یک دستگاه "فیکو" که اولین وسیله‌ای است که پزشک با آن آب مروارید عمل می‌کند ندارید، وجود و حضور پزشک چقدر می‌تواند کمک کند به مردمی که در این شهرستان زندگی می‌کنند.

مشکلات زیر ساختی عامل محرومیت کهگیلویه
وی با اشاره به اینکه در سال‌های اول و دوم اجرای طرح تحول نظام سلامت منابع مالی خوبی تزریق شد گفت:طی این مدت بسیاری از بیمارستان‌های کشور نوسازی و بازسازی و تجهیزات زیادی برای آنها خریداری شد و در مجلس هر سال برای 1000 دستگاه آمبولانس منابع مالی تامین کردیم و خریداری شدند و 3000 دستگاه آمبولانس در این چندسال خریداری شد اما متاسفانه شما الان حتی در بسیاری از مراکز مشکل آمبولانس دارید.شهریاری با ابراز تاسف از توزیع ناعادلانه منابع و امکانات بهداشت و درمان افزود: هرکسی بیشتر پیگیری و چانه زنی کند امکانات بیشتری می‌برد و هنوز به درجه‌ای نرسیدیم که وقتی منابعی به کشور می‌آید عادلانه و براساس نیازهای واقعی توزیع کنیم.دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه خوب مدیریت نکردیم، اهل مشورت نبودیم و حرف‌های به حقی که زدیم گوش نکردند، افزود: نتیجه آن می‌شود که در کار ماندیم و بودجه‌ای که دولت به مجلس آورده برای حوزه سلامت بسیار نگران کننده است و چشم اندازی نیست که فکر کنیم با این بودجه وضعیت بهتر شود.
وی با بیان اینکه مجمع خیرین خدمتگذار خیرین هستند و ستادهای تهران و استانی ما منابع مالی در دست ندارند، عنوان کرد: در صورتی خیرین به ما مراجعه کنند به آنها مشاوره می‌دهیم که در فلان مناطق مشکلات وجود دارد اما در نهایت تصمیم با خود خیر است.شهریاری با ابراز تعجب از معطل ماندن طرح زایشگاه شهر دهدشت به خاطر 10 درصد منابع مالی اضافه کرد: در این چند سال به خاطر وضعیت خوب بودجه در بخش درمان می‌شد آن را به پایان رساند و نمی‌دانم چرا این کار انجام نشده است.
وی با بیان اینکه اگر خیری به ما مراجعه کند او را تشویق می‌کنم که به این منطقه مراجعه کند، گفت: در جلسه اختصاصی با دکتر هاشمی درد دل مردم این منطقه را منتقل می‌کنم و برای تکمیل اورژانس و زایشگاه شهرستان کهگیلویه که درصد کمی از آن مانده تلاش میکنم.
شهریاری ادامه داد: قول می‌دهم صحبت کنم که دستگاه فیکو و تجهیزات مناسب برای عمل چشم در اختیار شما قرار گیرد.
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه وضعیت شهرستان کهگیلویه به لحاظ شاخص تخت بیمارستانی خیلی پایین است، افزود: باید در چند سال گذشته زمانی که امکانات به حوزه بهداشت و درمان تزریق شد به این منطقه توجه بیشتری می‌شد.
وی گفت: در این استان بر اساس جمعیت توزیع تخت بیمارستانی عادلانه نبوده و به شهرستان کهگیلویه بزرگ توجه نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار