کد خبر: ۵۳۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 15 December 2017
نخستین مرکز یادگیری محلی سیار کشور در آیینی روز پنجشنبه با حضور معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور و مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در روستای موشمی سفلی منطقه زیلایی در 170 کیلومتری شهر یاسوج راه اندازی شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در حاشیه این آیین معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهار داشت: این مرکز با هدف آموزش مهارتهای زندگی، کارآفرینی، اشتغال و تولید، ارتقاء دانش و فرهنگ محیط زیست، کشاورزی، منابع طبیعی، آموزش حقوق اجتماعی و شهروندی و بهداشت راه اندازی شد.
محمدمهدی زاده گفت: با توجه به پراکندگی روستاها و مناطق عشایری این مرکز به‌صورت سیار و با حضور مدرسان و متخصصان، کلاس‌های مهارت آموزی را با محوریت چند منطقه پراکنده در یک روستا برگزار می‌کند.
وی افزود: با پیشنهاد و بررسی معاونت سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان، آموزش وپرورش عشایر سیار استان و مؤسسه مکتب القرآن ظرفیت‌های بومی منطقه شناسایی و آموزش‌های خاص مناطق ارائه می‌شود.
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در برخی بخش‌ها مانند آموزش‌های کشاورزی و فنی و حرفه‌ای براساس قرارداد انجام شده فعالیت می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین نیز گفت: هم اینک هفت مرکز یادگیری محلی در استان فعال هستند.
اردشیر یاری اظهار داشت: در کنار آموزش خواندن و نوشتن فراگیری مهارت‌های زندگی یک ضرورت است که در این مرکز محقق می‌شود.
وی بیان کرد: کارآفرینی، مدیریت اخلاقی در خانواده، مشاغل خانگی، صنایع دستی و آموزش سبک زندگی سالم از اولویت‌های این مرکز است.
یاری تصریح کرد: این مرکز توسط بخش غیردولتی و با استفاده از ظرفیت مدرسان و متخصصان استان فعالیت می‌کند.
براساس آخرین اطلاعات ارائه شده 375 بی سواد در روستاها و مناطق عشایری زیلایی با جمعیت 11 هزار نفر وجود داشته که هم‌اینک نام نویسی از آنها برای سوادآموزی و بهره‌مند شدن از این مرکز ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار