کد خبر: ۵۳۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 15 December 2017
در همایش زن سالم جامعه سالم بر تجهیز مراکز درمان ناباروری در بیمارستان‌های استان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اورنگ ایلامی ظهر امروز در همایش زن سالم جامعه سالم به آمار مبتلایان به ایدز در استان اشاره کرد و گفت: 208 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به بیماریHIV مبتلا هستند که از این تعداد 54 نفر زن هستند و زنان 26 درصد آمار مبتلایان به این بیماری را در استان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 25 درصد بانوان و 75 درصد آقایان به بیماری‌های B و C مبتلا هستند که در نتیجه اجرای طرح‌های نظام سلامت آمار ابتلا به هپاتیت نوع B در استان کمتر از کشور است.

این مسؤول تصریح کرد: متاسفانه شاهد ابتلا بانوان به بیماری سل هستیم که 70 درصد بانوان و 30 درصد مردان به این بیماری مبتلا هستند.

در ادامه این همایش فریبا رحمان‌پور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه 50.4 درصد از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهد، گفت: انتظار داریم دکتر شهریاری نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همکاری لازم برای تجهیز مرکز درمان ناباروری بیمارستان شهید بهشتی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: این مرکز هم‌اکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند تجهیزات است که از محل اعتبارات و تجهیزات در نظر گرفته شده برای مناطق محروم به استان کمک شود.

این مسؤول با اشاره به آمار بالای زوج‌های نابارور در استان، بیان کرد: زایشگاه بیمارستان امام خمینی(ره) نیازمند تجهیزات است و بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران علی‌رغم داشتن پزشکان متخصص نیازمند تجهیزات است.

رحمان‌پور خاطرنشان کرد: تسهیلات درمان برای بیماران صعب‌العلاج با اولویت زنان سرپرست خانوار به استان اختصاص داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار