کد خبر: ۵۳۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 14 December 2017
عضو هیئت مدیره و جانشین مدیرعامل بنیاد برکت کشور گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عضو هیئت مدیره و جانشین مدیرعامل بنیاد برکت کشور در جلسه بررسی تعهدات پارسال بنیاد برکت و استانداری برای سرمایه گذاری در بخش‌های زیربنایی و اقتصادی با اعلام این خبر گفت: براساس تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری و بانک پارسیان این اعتبار به منظور تامین تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از فرصت‌های شغلی و ایجاد مشاغل پایدار در مناطق روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است.

سعید جعفری نرخ تسهیلات پرداختی را ۸ درصد اعلام کرد و افزود: متوسط تسهیلات پرداختی به متقاضیان ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی گفت: به همین منظور تاکنون ۱۳ طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی و در مراحل اقدام است.
جعفری همچنین از سرمایه گذاری حدود ۳ هزار میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از طریق بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: از این میزان اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن در بخش اقتصادی و بقیه در حوزه عمرانی و زیربنایی است.

وی به ظرفیت‌های بالای استان بویژه در بخش‌های گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: این بنیاد آمادگی دارد تا با مشارکت استان در این زمینه‌ها سرمایه گذاری کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با تشکر از توجه و نگاه ویژه بنیاد برکت به مناطق محروم این استان برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی گفت: مسئولان استان به همراه بخش خصوصی آمادگی دارند برای تحقق این مهم بنیاد برکت را همراهی کنند.

احمدی با تاکید بر بازنگری مجدد تفاهم نامه پارسال بنیاد برکت با مجموعه استانداری و مسئولان استان افزود:باید در بازنگری این تفاهم نامه با مشارکت بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی استان توانمندی‌ها را شناسایی و متناسب با ظرفیت‌های خاص هر منطقه سرمایه گذاری در بخش‌هایی از جمله گیاهان دارویی، گردشگری، بوم گردی، کشاورزی، واحد‌های تولیدی راکد و مشکل دار برای رشد و توسعه استان در اولویت قرار گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار هم گفت: پارسال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر اساس تفاهم نامه‌ای که با استانداری کهگیلویه و بویراحمد انعقاد کرد متعهد شد ۷ طرح بزرگ اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال در مناطق محروم این استان اجرا کند.

محنایی افزود: از بین این ۷ طرح ۳ طرح آن با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال آن باید توسط بنیاد برکت اجرا می‌شد که تاکنون اجرایی نشدند.

وی گفت: اجرای دو طرح مشارکت و یا سرمایه گذاری در تولید صنایع دستی، ساخت مجتمع ۴۰۰ تنی پرورش ماهی با زنجیره کامل تولید، بسته بندی، سردخانه و صادرات در بخش دیشموک و نیز طرح توانمندسازی اقتصادی با مشارکت کارآفرینان در مناطق محروم چاروسا، دیشموک باشت، لوداب از جمله تعهدات پارسال بنیاد برکت در تفاهم نامه منعقد شده با استانداری بوده است.

در این جلسه مصوب شد تا تفاهم نامه منعقد پارسال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری کهگیلویه و بویراحمد دوباره بازنگری و متناسب با ظرفیت‌های خاص هر منطقه طرح‌هایی برای سرمایه گذاری و انعقاد تفاهم نامه جدید به بنیاد برکت پیشنهاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار