رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در یاسوج بیان کرد:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی : یک پیشنهاد از طرف دانشگاه علمی کاربردی به سردار باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارائه شد مبنی بر اینکه سربازانی که در خدمت هستند این دوره ِ یکسال و دوسال به آنها آموزش های مهارتی دهیم
کد خبر: ۵۳۸۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 14 December 2017
عصر روز گذشته رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور میهمان دانشگاه جامع علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد بود که در بخشی از برنامه های خود در نشست خبری با اصحاب رسانه به تبیین سیاست ها و اقدامات این دانشگاه پرداخت.
محمد حسین امید که مهمترین دلیل حضورش خود در دانشگاه علمی کاربردی را علیرغم امکان کار در دیگر مناصب ، اعتقاد ویژه به کارایی و کلید حل مشکلات بیکاری دانستن وضعیت موجود کشور توسط این دانشگاه می دانست ، وضعیت دانشگاه علمی کاربردی کهگیلویه و بویراحمد را خوب توصیف کرد اما معتقد بود جای کار بیشتر در این دانشگاه وجود دارد.
 
از سربازانی که در دوره خدمت دانشجو می شوند تا دانشجویان دانشگاه های نظری که آموزش مهارتی می بینند 
 
حرکت به سمت ماموریت گرایی
محمد حسین امید در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور دارای 80 مرکز فعال، 500 هزار دانشجو و 50 هزار مدرس است.
وی با اشاره به اینکه در مهرماه امسال در کل کشور ظرفیت پذیرش 550 هزار دانشجو داشتیم ولی تنها 150 هزار نفر ثبت نام کرد، عنوان کرد: این دانشگاه در 4 بخش مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کشاورزی و صنعت در 800 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو تربیت می‌کند.
امید مهمترین برنامه پیش بینی شده دانشگاه جامع علمی کاربردی را ارتقاء کیفیت و ماموریت گرایی عنوان کرد و افزود: این دانشگاه در گذشته به دلیل توسعه کمی از کیفیت غافل ماند که هم اکنون پیگیر اصلاح رویه غلط گذشته هستیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از ایجاد معاونت نظارت در این دانشگاه با هدف تحقق برنامه‌های پیش بینی شده خبر داد و گفت: در بحث ماموریت گرایی بنا داریم مراکز در زمینه‌های تخصصی مورد ماموریت خودشان فعالیت کنند و مراکز باید تنها در راستای ماموریت خود دانشجو پذیرش کنند.
 
از سربازانی که در دوره خدمت دانشجو می شوند تا دانشجویان دانشگاه های نظری که آموزش مهارتی می بینند 

ایجاد مراکز نواوری و رشد/وام های کوچک به دانش آموختگان برای تبدیل ایده خود به محصول داده می شود
امید با بیان اینکه ایجاد مراکز نوآوری و رشد در دستور کارمان است، ادامه داد: وزارت علوم در زمینه مجوز مراکز رشد و نوآوری به دانشگاه جامع علمی و کاربردی تفویض اختیار کرده و تاکنون 10 مجور در این زمینه صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه از هیچ کوششی برای هدایت دانش آموختگان به سمت شرکت‌های دانش بنیان با هدف تبدیل ایده به محصول دریغ نمی‌کنم، تاکید کرد: کمک می‌کنیم که دانشگاه‌ها در کنار خود مراکز نوآوری داشته باشند که به این دانشجوها وام های کوچک برای پرورش ایده ها و تبدیل آنها به محصول داده شود.
وی افزود : نیاز کشور هم اکنون آموزش‌های مهارتی بوده و در قانون برنامه ششم از جمعیت 4 میلیونی دانشجویان در سال 99 باید 30 درصد دانشجویان معادل یک میلیون و 200 هزار نفر مهارتی باشند.
امید تصریح کرد: تعمیم آموزش‌های مهارتی به حوزه علوم دینی دستور صریح و مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که انتظار می‌رود رسانه‌ها در ترویج مهارت آموزی و آموزش‌های مهارتی سنگ تمام بگذارند.
 
از سربازانی که در دوره خدمت دانشجو می شوند تا دانشجویان دانشگاه های نظری که آموزش مهارتی می بینند 

روند کاهشی کد رشته ها ادامه می یابد
وی با تاکید بر اینکه در راستای کیفی سازی فعالیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی روند کاهشی کد رشته‌های این دانشگاه ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: با وجود کاهش کد رشته‌ها ولی تعداد دانشجویان کاهش نداشته و در برخی مراکز نیز افزایش یافته است و تاکنون مرکزی نبوده که به دلیل نبود دانشجو تعطیل شود.
امید با بیان اینکه افزایش 10 درصدی شهریه دانشجویان به میزان تورم برای سال آینده پیش بینی شده است، بیان کرد: تاکنون یک میلیون و 500 هزار دانشجو دانشگاه علمی کاربردی فارغ التحصیل شده که این تعداد بیش از 80 درصد صاحب شغل هستند.
سربازانی که در دوره خدمت دانشجو می شوند/دانشجویان دانشگاه های نظری که آموزش مهارتی می بینند
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود : یک پیشنهاد از طرف دانشگاه علمی کاربردی به سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارائه شد مبنی بر اینکه سربازانی که در خدمت هستند این دوره ِ یکسال و دوسال به آنها آموزش های مهارتی دهیم که خوشبختانه با استقبال سردار باقری مواجه شد و این منجر به آن می شود که در ستاد یک قرارگاهی با عنوان "قرارگاه آموزش مهارتی" تشکیل می گردد که اگر این اتفاق رخ دهد ، همزمان با گذراندن دوران سربازی ، حرفه‌ای را با گذراندن ۳ تا ۴ پودمان آموزش می بینند و پس از پایان خدمت ،دو پودمان دیگر بگذرانند می توانند یک مدرک کامل دانشگاهی اخذ نمایند.
امید در ادامه به یکی دیگر از برنامه های این دانشگاه برای کمک به آموزش مهارت در سطح جامعه اشاره کرد و گفت : در برخی استانها دانشگاه های نظری با دانشگاه علمی کاربردی قرارداد و تفاهمنامه داشته اند و دانشجویان این دانشگاه های نظری در کلاس های دانشگاه علمی کاربردی ، آموزش‌های مهارتی می بینند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در پایان بیان کرد : آمار ارائه شده نشان دهنده این موضوع است که دانشگاه علمی کاربردی تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل داشته است که البته در میان فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی ۷۵ تا ۸۰ درصد شاغل هستند البته تعدادی از این افراد قبل از ورود به دانشگاه شاغل بودند که پس از اینکه فارغ التحصیل شدند ، توانستند در محل کار خود ، ارتقاء شغلی پیدا کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار