کد خبر: ۵۳۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 13 December 2017
معاون اقتصادی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی رتبه چهارم را در کشور داراست.
طاهر شریف پور روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از 98 فرصت سرمایه‌گذاری معرفی شده از سوی ستاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد 9 فرصت آن از سوی سازمان سرمایه‌گذاری کشور به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری خارجی و بین‌المللی تأیید شده است.
وی افزود: این 9 فرصت سرمایه‌گذاری در سامانه بین‌المللی سرمایه‌گذاری کشور به ثبت رسیده‌اند.
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان فعال بوده و هم‌اینک این مرکز تمام زیرساخت‌های لازم به لحاظ فیزیکی و امکانات را برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران داراست.
وی عنوان کرد: این مرکز از کارشناسان خبره در حوزه اقتصادی، مترجمی زبان خارجی و سرمایه‌گذاری بهره می‌برد.
شریف پور تصریح کرد: 9 فرصت سرمایه‌گذاری بین‌المللی کهگیلویه و بویراحمد به زبان های انگلیسی، فارسی و روسی به چاپ رسیده‌اند.
وی افزود: از جمله اقدامات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این استان تهیه کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری، نقشه راه سرمایه‌گذاری و راهبردهای سرمایه‌گذاری است.
حدود 100فرصت جدید سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، گیاهان دارویی، انرژی، نفت، پتروشیمی، صنعت و معدن در این استان شناسایی شده است.
کهگیلویه و بویراحمد قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در بخشهای نفت ،گاز و پتروشیمی ،گردشگری ، صنعت و معدن ،کشاورزی /گیاهان دارویی و باغ/ ،آب و منابع طبیعی دارد.
این استان با 713 هزار نفر جمعیت ، یک درصد وسعت و یک درصد جمعیت ایران را در اختیار دارد.
براساس شاخص های توسعه از جمله بر تولید ناخالص داخلی ،وضعیت بهداشت ،تولید دانش و استاندارد زندگی،این استان در زمره استانهای محروم و کمتر توسعه یافته ایران قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار