کد خبر: ۵۳۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸ 13 December 2017
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این گونه هدفمندی یارانه به لحاظ علمی و تجربه‌ای هدفمندی نیست بلکه پول پاشی بوده که به فقیر و غنی با هم ۴۵ هزار تومان پرداخت کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی‌محمد احمدی صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تمام دستگاه‌های استانی برنامه ۵ ساله خود را بر اساس اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه و دستورالعمل دستگاه‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی تدوین و تا ۲۶ اذر به استانداری تحویل دهد که این موضوع را به جد پیگیری و دنبال می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بودجه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: دولت در ۴ سال اول خدمت خود با وجود تحریم‌ها، محدودیت منابع و کاهش قیمت نفت هیچ گاه در مسیر بودجه تنگنا ایجاد نکرد.

وی در ادامه سخنان خود بر واقعی شدن اعتبارات پروژه‌ها تاکید و گفت : با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی‌شود، اینکه عدد بزرگی اختصاص دهیم بعد رقم ناچیزی تخصیص دهیم این نوع سیستم برنامه‌ریزی مورد اعتراض مردم خواهد بود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: رویکرد دولت واقعی سازی بودجه است اینکه ۵۰ میلیارد تومان اختصاص دهیم و ۳۰ میلیارد تخصیص پیدا کند با ۱۱۰ میلیارد تومان اختصاص دهیم اما ۳۰ میلیارد تخصیص دهیم تفاوت بسیاری است.

احمدی اضافه کرد: ترکیب منابع دولت همواره بر استفاده نفت و منابع صندوق توسعه ملی بوده اما در سال‌های اخیر پروژه دولت به دولت به سمت مشارکت بخش خصوصی رفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دوم سخنان خود در خصوص هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و آن را یک موضوع ملی دانست و گفت: در این خصوص استان‌هایی که جمعیت بیشتری تحت پوشش نهادهای دارند و از زیرساخت ضعیفی برخودار هستند دغدغه دارند.

وی تصریح کرد: این گونه هدفمندی یارانه به لحاظ علمی و تجربه‌ای هدفمندی نیست بلکه پول پاشی بوده که به فقیر و غنی با هم ۴۵ هزار تومان پرداخت کردیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دولت در ابتدای سال ۹۷ قصد دارد هدفمندی یارانه‌ها را اصلاح کند و اولویت پرداخت با افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و افراد آسیب‌پذیر را نیز به شیوه‌ای درمانی و رایگان دریافت کردن برخی خدمات پزشکی و ... مورد حمایت قرار می‌دهد.

احمدی با تاکید بر شفافیت و‌ تمرکز زدایی در بودجه سال ۹۷خاطرنشان کرد: در توزیع اعتبارات نفت تابع قانون هستیم و رعایت عدالت در توزیع این اعتبارات مد نظر است.

وی در خصوص افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: امور و ساختار مالیاتی در استان باید تقویت شود تا از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار