در حاشیه افتتاح دومین دفتر ارایه خدمات الکترونیک قضایی در یاسوج بیان شد:
حجت الاسلام مزارعی از هم استانیها در سطح استان درخواست کرد که در سامانه ثنا ثبت نام و دستگاه قضایی را نسبت به رسالت بزرگی که بر عهده دارد یاری داده که به نفع جامعه خواهد بود.
کد خبر: ۵۳۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 13 December 2017
به منظور رفاه حال مردم و خدمات رسانی بهتر به شهروندان در مراسمی با حضور مسئولان ارشد قضایی استان دومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر یاسوج افتتاح شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کهگیلویه وبویراحمد حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در حاشیه ی این افتتاح در سخنانی به حرکت خوب و ارزشمند دستگاه قضایی برای رفاه حال مراجعین اشاره و اظهار کرد: یکی از نوآوری های بسیار خوب و کار بسیار شایسته ای که برای جلوگیری از اطاله دادرسی و حفظ هویت اشخاص و احترام به شخصیت آنان که به دستگاه قضایی مراجعه می کنند انجام گرفت ، راه اندازی سامانه ی ثنا و مجموعه ابلاغ الکترونیک و دادرسی الکترونیک است.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه افزود: از عموم هم استانیهای عزیز و همه مسئولین استانی خواهش می کنم که مردم را نسبت به ثبت نام در سامانه ثنا که مربوط به حوزه معاونت فناوری دادگستری استان که زیر مجموعه معاونت فناوری قوه قضائیه است ترغیب، تا ثبت نام کنند چون کمک شایانی به دستگاه قضایی است.
 
درخواست رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برای ثبت نام در سامانه  

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه به مزیت های داشتن حساب کاربری قضایی سامانه ثنا اشاره کرد و بیان داشت: از جهات بسیار مثبت دفتر ابلاغ الکترونیک و سامانه ابلاغ الکترونیک و دادرسی الکترونیک کاهش اطاله دادرسی است و متقن بودن ابلاغ اوراق قضایی است که مشخصاً به همان آدرسی که طرف دعوای پرونده در سامانه ثنا ثبت نام کرده و شماره تلفنی که انعکاس داده از طریق الکترونیک بر همان شماره تلفن اعلامی با ارسال پیامک انعکاس داده می شود و کس دیگری غیر از همان شخص طرف دعوا ، از هیچ یک از اوراق پرونده و محتویات پرونده و اطلاعاتی که موجود در پرونده است، اطلاع نخواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان با اعلام به اینکه هم اکنون 2 دفتر خدمات قضایی در مرکز استان به بهره برداری رسیده اظهار کرد: دفاتر خدمات قضایی در شهرستانهای کهگیلویه و گچساران به زودی افتتاح خواهد شد. وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری مسئولین و مردم استان در ارایه این خدمات بتوانیم در استان رتبه اول کشور را کسب نماییم.
در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم محرومیت های موجود ، استان رتبه سوم کشور را در زمینه ابلاغ الکترونیک قضایی به خود اختصاص داده و این به فعالیت دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و همکاری همه مسئولین استانی ، اعم از سازمانهای تابعه و دستگاههای اجرایی برمی گردد و اگر همراهی کنند هم مشکلات مردم و مجموعه دستگاه های مرتبط با دستگاه قضایی و هم کسانی که به گونه ای با دستگاه قضایی در ارتباطند کمتر خواهد شد و هم اینکه دادگستری در کاهش اطاله دادرسی برای رسیدگی به امور مردم وقت بیشتری داشته باشد، توفیق بیشتری خواهیم داشت.

درخواست رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برای ثبت نام در سامانه

رییس کل دادگستری استان در پاسخ به سؤالی مبنی بر مزیت امنیت ابلاغ الکترونیک نسبت به سیستم ابلاغ سنتی چه می باشد جواب داد:در ارتباط با امنیت ابلاغ الکترونیک و دادرسی الکترونیک قطعاً یک مسئله محرز و مسلمی است که سامانه به صورت هر 24 ساعت این اختیار را به کاربر می دهد و یا کسی که به گونه ای به دستگاه قضایی بناست مراجعه کند بتواند رمز حساب کاربری قضایی یا شناسه قضایی خودش را تغییر دهد تا هیچ فردی نتواند به اطلاعات آن شخص دسترسی داشته باشد. از دیگر مزیت های این سامانه می توان به رعایت حفظ حریم خصوصی افراد ، کاهش سوءاستفاده های احتمالی ، تسریع در روند رسیدگی ، کاهش هزینه ها و دریافت ابلاغیه های مربوطه از طریق شناسه قضایی اختصاصی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسناد و اطلاعات محرمانه افراد که در پرونده مضبوط است فقط خود فرد توانایی دسترسی به آن را دارد در خصوص مفاسدی که بر ابلاغ به صورت فیزیکی استوار بود گفت: در ابلاغ فیزیکی به سبک سنتی گاهی اوقات اوراق به نحو صحیح ابلاغ می شد و یا اصلاً ابلاغ نمی شد اما اکنون با توجه به شماره تلفن شخص طرف دعوا که برای احقاق حقش به دستگاه قضایی مراجعه کرده و ارایه میدهد، اطلاعات فقط برای خود شخص ارسال می شود.

حجت الاسلام مزارعی ، در پایان از هم استانیها در سطح استان درخواست کرد که در سامانه ثنا ثبت نام و دستگاه قضایی را نسبت به رسالت بزرگی که بر عهده دارد یاری داده که به نفع جامعه خواهد بود.
 
درخواست رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برای ثبت نام در سامانه  

مهندس بهزاد صادقی معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد نیز به تلاش های قوه قضائیه در جهت راه اندازی سامانه الکترونیک ارائه خدمات قضائی اشاره نمود و گفت: حقیقتاً دستگاه قضا در سالیان اخیر به خصوص از سال 92 تاکنون پیشتاز استفاده از کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت ارایه خدمات الکترونیک قضایی به شهروندان عزیز می باشد و نگاه دستگاه قضا به این مهم، یک دستگاه عمقی و تخصصی می باشد، بطوریکه در همین راستا تا کنون بیش از 50 پروژه تحت عنوان طرح ملی عدالت الکترونیکی تصویب شده است که تعداد زیادی از این پروژه ها به مرحله اجرایی رسیده است.
 
 درخواست رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برای ثبت نام در سامانه

وی در ادامه افزود: یکی از این پروژه ها مجوز تأسیس و راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی توسط بخش خصوصی و با نظارت دادگستری استان می باشد. بطوریکه امروز شاهد راه اندازی و آغاز به کار دومین دفتر در یاسوج، مرکز استان می باشیم. و در حال حاضر خدماتی مانند ثبت تمامی دادخواست های دادگاههای حقوقی، خانواده، تجدیدنظرخواهی حقوقی و کیفری، اظهار نامه و ثبت نام ثنا در این دفاتر انجام می گردد. و ان شاالله در آینده ای نزدیک خدمات دیگری مانند ثبت واخواهی، کلیه شکوائیه ها و دادخواست های شورای حل اختلاف نیز انجام خواهد شد.

معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان ارایه خدمات با کیفیت بهتر، سریع تر و دقیق تر و همچنین شفاف سازی فرآیندهای رسیدگی، صرفه جویی در وقت و هزینه های مالی، در راستای افزایش رضایت مندی شهروندان عزیز را از مزایای مهم این دفاتر می توان عنوان نمود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سام نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
باسلام بااین همه فرمایش ادرس ثنای جدیدوهم مینوشتید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار