کد خبر: ۵۱۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 22 October 2017
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که پرداخت سود سهام عدالت در شرایط کنونی که کشور دچار تنگناهای اقتصادی و سرمایه گذاری است به صلاح نیست و اتلاف منابع عمومی را به دنبال دارد.

غلامرضا تاجگردون روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برآوردی که دولت انجام داده افزون بر 40 هزار میلیارد ریال منابع ناشی از سود سهام عدالت باید توزیع شود.
وی تصریح کرد: این میزان منابع به صورت پراکنده و گسترده به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی مختلف پرداخت می شود ولی کمکی به خرج زندگی و معیشت مردم نمی کند.
نماینده مردم شهرستان های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به دنبال روش های جایگزین و مناسب دیگری در این زمینه باشد و انتظار این است که رئیس جمهوری و تیم اقتصادی دولت این مهم را عملیاتی نکنند.
تاجگردون یادآور شد: دولت می تواند به‌جای تقسیم و توزیع منابع، بدون اثرگذاری در اقتصاد و معیشت مردم آن را به صورت تجمیع شده برای افزایش بهره‌وری در اقتصاد ، اشتغال و سرمایه گذاری اختصاص دهد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پرداخت سود سهام عدالت به صورت نقدی را ادامه مسیر اشتباه و تجربه تلخ همچون پرداخت یارانه نقدی دانست.

تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارتخانه مغایر با قانون اساسی است
تاجگردون همچنین با اشاره به موضوع تبدیل سازمان برنامه وبودجه به وزارتخانه نیز گفت: این طرح در کمیسیون های مختلف مورد بررسی دقیق و کارشناشی قرار گرفت.
وی افزود: طرح تبدیل برنامه و بودجه به وزارتخانه از نظر کمیسیون های مختلف مغایر با قانون اساسی تشخیص داده شد.
وی یادآور شد: از آنجا که بر اساس قانون اساسی مسایل بودجه و اداره استخدامی از وظایف مستقیم رئیس‌جمهور محسوب می شود، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با قاطعیت نسبت به رد آن اقدام کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار