اختصـــــــــاصی تابناک/تابناک گزارش می دهد؛
جلسه ستاد تنظیم سوخت به ریاست فرماندار کهگیلویه صبح امروز در محل فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 21 October 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد،فرماندار کهگیلویه در این جلسه گفت : با توجه به پشت سرگذاشتن فصل گرما و وجود بخش های چاروسا و دیشموک،باید قبل از شروع فصل بارندگی در خصوص بحث سوخت این مناطق تدابیر لازم اندیشیده شود.
علی پوزش افزود: همچنین اداراتی از قبیله جهاد کشاورزی و اداره راه قطعأ نیاز به تأمین و ذخیره سازی سوخت دارند که باید هر چه زودتر در این زمینه اقدام کنند.
فرماندار کهگیلویه ابراز امیدواری کرد که با گاز رسانی بخش های چاروسا و دیشموک تا پایان سال ۹۶ در سالهای آینده مردم عزیز این مناطق دیگر مشکلات تأمین سوخت را نداشته باشند.
بخشدار مرکزی کهگیلویه مهمترین مشکل فعلی بخش مرکزی را تأمین کپسول گاز دانست و عنوان کرد در چند روز گذشته بخش مرکزی با مشکل کمبود کپسول گاز مواجه بود.
حسینی پرور گفت: در بیشتر موارد ادارات با تعاون روستایی همکاری نمی کنند و حل مشکلات موجود را به بخشداری واگذار می کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه تعاون روستایی در بیشتر موارد از انجام مسئولیت خود شانه خالی می کند گفت از تعاون روستایی خواهشمندیم همکاری بیشتری با بخشداری داشته باشد.
حسینی پرور در پایان صحبت های خود گفت : مشکل کمبود کپسول گاز بخش مرکزی در چند روز اخیر از طریق شهرستان چرام حل شده است اما نیازمند همکاری بهتر و بیشتر اداره امور عشایری در این مورد هستیم.
بخشدار دیشموک مشکل اصلی اهالی بخش دیشموک به ویژه روستاهای بخش را ثبت نام کالا برگ سوخت عنوان کرده است و با توجه به شرایط خاص آب و هوایی در این بخش تقاضای همکاری بیشتری در این مورد نموده است.
امیریان گفت: ثبت نام کالابرگ نفت بصورت اینترنتی است و بحث اینترنت در این مناطق همیشه با مشکل مواجه است.
امیریان در ادامه افزود: با توجه به شرایط فصل بارش و نامناسب بودن جاده های ارتباطی در بخش دیشموک،بحث ذخیره سازی و تأمین سوخت اهالی بخصوص مدارس و ادارات از مهمترین موارد است و نیازمند آن هستیم که مبحث ذخیره سازی هر چه زودتر انجام شود.
بخشدار چاروسا نیز مهمترین مشکل اهالی چاروسا را تأمین کالا برگ سوخت و تأمین کپسول گاز عنوان کرد.
رییس امور عشایری شهرستان کهگیلویه ثبت نام کالا برگ سوخت را یکی از مهمترین مشکلات عنوان کرد و افزود : در بحث تأمین سیلندر گاز تا امروز مشکل حل نشده است و حوزه راه اکنون ۶روز است که هیچگونه کپسول گازی به امور عشایری تحویل نداده است.
نیکویی معاونت جهاد کشاورزی گفت : در حال حاضر تعداد ۳۷۶ دستگاه تراکتور آماده داریم که با شروع فصل کاشت فعالیت خود را آغاز کرده و در بحث سوخت هم بحمدلله مشکل خاصی نداریم و تدابیر لازم اندیشیده شده است.
بعد از صحبت های مسئولان و بخشداران،رییس فراورده های سوختی شهرستان کهگیلویه گفت: در بحث ثبت نام کالا برگ برگ نفت سفید تنها استانی هستیم که در کل کشور دوبار نوبت ثبت نام را تمدید کردیم و از سال ۹۵ ثهبت نام کالابرگ شوخت را به کلیه بخشداری ها اطلاع دادیم اما متأسفانه هیچگونه اقدام مؤثری صورت نگرفته است.
سبزی پور گفت : تا کنون در شهر قلعه رئیسی ۱۴۱۳،در بخش دیشموک ۲۵۰ مورد و در روستاها ۴۵۰ مورد توزیع کالابرگ داشتیم.
وی گفت: در نظر داریم تا پایان هفته جاری در شهر قلعه رئیسی توزیع کالابرگ را انجام دهیم حتی در ستاد توزیع کالابرگ نیز سیستمی راه اندازی نموده و مردم شریف را ثبت نام خواهیم کرد.

سبزی پور در ادامه گفت: در شهر قلعه رئیسی ۸۲هزار لیتر نفت سفید،در دیشموک ۶۰هزار لیتر،در حوزه مرکزی کهگیلویه ۶۰هزار لیتر و در حوزه عشایر ۷۲ هزار لیتر نفت سفید تاکنون توزیع کردیم.
رییس فرآورده های نفتی کهگیلویه با بیان اینکه امروز سوخت سیلندر گاز حوزه مرکزی تأمین میشود افزود: برای ارسال نفت سفید به مناطق هیچگونه مشکلی نداریم و به محض درخواست تعاون روستایی مبنی بر سوخت آمادگی کامل داریم که در کمتر از ۲۴ ساعت به دورترین نقطه استان نفت سفید ارسال کنیم.
سبزی پور در پایان گفت : برای تأمین سوخت مدارس حواله صادر می کنیم ضمن اینکه سوخت گازوییل نیز به تمامی بخشها از جمله بخش دیشموک نیز صادر کردیم.


عکس و گزارش : سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار