کد خبر: ۵۱۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 21 October 2017
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: طی چهارسال قبل در حوزه کشاورزی، ۳۵۰۰ هکتار باغ در شهرستان دنا زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلام محمد زارعی ظهر شنبه در شورای اداری شهرستان دنا افزود: با پوشش ۳۵۰۰ هکتار دیگر در این شهرستان، شاهد توسعه و رتبه برتر این شهرستان در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

زارعی گفت: بیش از ۱۰ پمپاژ اب کشاورزی در چهار سال اخیر فعال شدند و ۵ پمپاژ با ۴۰ میلیارد تومان در دست اقدام است و همچنین بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی به مزارع آبی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۴۰ کیلومتر بهسازی کانال های کشاورزی داشتیم.

نماینده بویراحمد و دنا گفت: در۷۰۰۰ هکتار باغ شهرستان دنا، ۱۴۰هزار تن تولید محصول محقق شد و ۸۰۰۰ هکتار باغ جدید خواهیم داشت که تولید را به ۳۰۰ هزار تن برسانیم و باید سردخانه و زیرساخت نیز عملیاتی شود.

زارعی تصریح کرد: شهرستان دنا قابلیت های بسیار خوبی ‌دارد و نوید می دهم که با برنامه ریزی ها تا پایان برنامه ششم، به یک شهرستان کاملا توسعه یافته تبدیل خواهد شد.

زارعی خاطرنشان کرد: با قابلیت های طبیعی شهرستان دنا، ۷۰ درصد جمعیت در روستاها و ۳۰صد در شهرها است و حفظ این شرایط برای ما مهم است و باید مردم را با عزت، سربلندی و معاش خوب در روستاها نگه داریم و اگر این امر را محقق نکنیم تبدیل به حاشیه نشینی می شود.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، آب، کشاورزی، شیلات و گردشگری مهمترین عناصر در توسعه شهرستان دنا است و تمرکز روی آن انجام گرفت و زیرساخت هایی نیز نیاز بود.

زارعی گفت: در شهرستان دنا که ۱۲۰ روستای بزرگ وجود دارد، ۵۰۰ هزار متر مربع در دو سال گذشته بهسازی و آسفالت انجام دادیم و طرح هادی در همه روستاها انجام شد.

وی اظهار کرد: در بخش شیلات به عنوان ظرفیت خوب، در حال حاضر ۷۰۰۰ تن تولید شیلات داریم و ظرفیت افزایش به ۱۰۰۰۰ تن در فاز اول را داریم و اشتغال خوبی خواهیم داشت.

زارعی گفت: در حوزه گردشگری که به عنوان مهمترین رکن اقتصادی و اشتغال زایی است، از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت، ۸ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: همچنین ایجاد و تحقق طرح ویژه منطقه اقتصادی و گردشگری می تواند تلفیقی باشد، و ما دنبال ایجاد مناطق ویژه اقتصادی گردشگری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار