افزایش بدهی های چند میلیاردی بیمارستان ها ی استان به شرکت های پخش دارویی و شرکت های تجهیزات پزشکی، بطوری که بسیاری از این شرکت ها که بعضا دارای محصولات انحصاری می باشند ،از ادامه همکاری با بیمارستان ها سر باز می زنند.
کد خبر: ۵۱۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 17 October 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
بنام خدا
در همه جوامع تامین ،حفظ و ارتقاء سلامت مردم از مهمترین امور و اولی ترین هدف دولت هاست ،بطوری که در ممالک پیشرفته و توسعه یافته برنامه ای که احزاب و کاندیداهای آنها برای ارتقاء خدمات سلامت تدوین و ارائه می دهند مبنای اقبال یا عدم اقبال آرای مردم به آنان خواهد شد.
در کشور ما هم بویژه در دولت تدبیر و امید نگاه دولت به حوزه سلامت قابل توجه بوده بطوریکه خدمات ارائه شده به مردم در بخش سلامت و در قالب طرح تحول سلامت ( با وجود نقد های زیادی که به این طرح وارد بوده) چشمگیر و ملموس بوده است.
دولت جهت اجرای این طرح و ارائه ی بسته های خدمتی آن،اعتبار ات و بودجه های کلانی را به وزارت بهداشت سرازیر نمود ، و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی استان ما نیز از اردیبهشت ماه سال 1393 و همزمان با شروع و اجرای طرح تحول از این خوان بی نصیب نماند! و همگام با،سراسر کشور اقدام به اجرای طرح و ارائه بسته های خدمتی نمود .
با توجه به ماهیت این طرح عظیم و اجرای تمام بسته های خدمتی در مدت زمانی کوتاه ،قطعا دشواریها و کم و کاستی های وجود داشت و به قولی دست و پا شکسته داشت طی طریق می نمود.

مدیریت کنونی و یا جدید دانشگاه علوم پزشکی استان یعنی آقای دکتر ایلامی و مدیران منتصب که باید به مانند جانی تازه در کالبد نیمه جان می بودند تا با برنامه های علمی عملی موثر و کارامد و همچنین همت مضاعف سعی در رفع مشکلات و معضلات طرح تحول و ارتقای شاخص های سلامت استان نمایند ....اما متاسفانه اینطور نشد مستأصل ،ضعیف ،بی رمق ،مبهوت و ناکارامد ظاهر گشتند.
ایشان نه تنها هیچ برنامه ای نو و عملی برای وضعیت بی رمق و سیمای زرد سلامت استان نداشت بلکه همین طور که به صورت مستدل و مختصر و بر اساس آمار و شواهد اشاره خواهد شد ،رکود کاری و در بعضی بخش ها و شاخص ها پسرفت قابل توجهی داشتیم که در چند بخش و ذیل یک مطلب به آن پرداخته خواهد شد:
1-افزایش بدهی های چند میلیاردی بیمارستان ها ی استان به شرکت های پخش دارویی و شرکت های تجهیزات پزشکی، بطوری که بسیاری از این شرکت ها که بعضا دارای محصولات انحصاری می باشند ،از ادامه همکاری با بیمارستان ها سر باز می زنند.

2-بطور میانگین حدود 13 ماه کارانه پزشکان متخصص در بیمارستان ها پرداخت نگردیده.
حدود 14 ماه کارانه کادر درمان(پرستار،ماما و...) و سایر پرسنل بیمارستان ها بر اساس مدل عملکردی (قاصدک )پرداخت نشده است که مجموع این معوقات باعث ایجاد نارضایتی در کادر ارائه خدمت در بیمارستان شده است.

3-جذب متخصصین لازم و کافی و رفع کمبود پزشکان متخصص علی رغم فارغ التحصیل های زیاد ، برای شهرستان ها نه‌تنها بخوبی انجام نگرفته است بلکه متخصصین موجود قبلی نبز کاهش چشمگیر داشته بطوریکه در بعضی شهرستان ها به مانند چرام ،باشت و بهمئی که قبلا حداقل سهمیه یک نفر متخصص داخلی تمام وقت داشتند همین هم به دلیل خروج و پایان طرح نامبردگان ،پزشکان جدید بجای ایشان جایگزین و جذب نگردید.
و در مواردی مثلا در تنها بیمارستان کهگیلویه بزرگ هم فقط یک متخصص گوش،حلق و بینی و جراح مغز و اعصاب بدون جایگزین فعالیت دارند.
در بعضی از شهرستان ها نظیر کهگیلویه و گچساران کمبود پزشکان متخصص مثل زنان و زایمان ،گوش و حلق و بینی و غیره با مراجعه به کلینیک های تخصصی و صف انتظار ها به راحتی مشهود هست که با توجه به حجم زیاد مراجعین به یک پزشک در یک روز،باعث افت قابل توجه کیفیت در ارائه خدمت خواهد شد بطوریکه استاندارد میانگین زمان معاینه و ویزیت متخصص برای یک بیمار حدود 40 دقیقه است اما با این حجم از بیماران ویزیت شده در یک تایم کاری (بیش از صد نفر ) در مواردی این میانگین به کمتر از اختصاص 3دقیقه زمان برای هر بیمار می رسد .آیا با این شرایط می توان انتظار تشخیص، درمان صحیح و کیفیت کار خوب داشت؟
4-بعضی از شبکه های بهداشت ودرمان شهرستان ها ی استان بویژه بیمارستان دهدشت از کمبود بعضی نیروهای خدماتی نظیر نگهبان،نظافت چی ،راننده و... بشدت رنج می برد بطوریکه که این واحد ها در یکسال گذشته اقدام به جذب کارگران موقتی و روز مزد بصورت غیر قانونی برای ادامه حیاتو کار نمودند که همین نحوه و شیوه بکارگیری و جذب معضلات اساسی حقوقی و محلی برای انان بهمراه داشته است ،و علیرغم پیگیری های مکرر و ملتمسانه مدیران این واحد ها از ستاد و ریاست دانشگاه برای رفع این مشکل و صدور مجوز بکارگیری از طریق شرکت های خدماتی بصورت قانونی ،اما متاسفانه تا کنون مدیریت دانشگاه از رفع این معضل عاجز و ناتوان بوده است.

پایان بخش اول
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
متاسفانه اوضاع دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بسیار اسف بار شده است. و در این هفت ماه پسرفت در همه زمینه ها وجود دارد.
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
قطعا تمام مطالب بالا درست هست من کارمند دانشگاه هستم همه ی موارد بالا را بهبه عینه لمس می کنم
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
وضع مراکز بهداشتی درمانی های شهری و روستایی از بیمارستانذها اسف بار تر است
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
با سلام خود دکتر ایلامی مدیر خوبی هستند ولی در معاونین بسیار اشتباه کردند . معاون بهداشتی که فردی اصولگرا و مخالف سیاست های دولت هستند. با انتصابات و واگذاری ردیف های مدیریتی به طیف مخالف دولت دارند یکتازی میکنند و نیروهای طرفدار دولت و توانمو به حاشیه رانده شدن و به جرات عرض میکنم حتی اگر خود رییسی هم قبول میشد به این شکل عمل نمی کرد . بطور مثال در انتصاب مدیر گسترش . رییس روابط عمومی و کارپرداز دقت نمایید . یا ردیف های کارشناس مسؤل اموزش سلامت و. کارشناس مسول ازمایشگاه و. رییس گروه بهداشت محیط و کارشناس مسول کارگزینی در حال واگذاری به چه کسانی هستند؟؟؟؟؟!!!! گور پدر طرفداران دولت پس شایسته سالاری چه شد؟؟ اقای ایلامی معاون بهداشتی شما ضعیف و ناتوان هست .تا بیشتر از این مضحکه عام و خاص نشدید فکری کنید ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
لطف علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
وضعیت مدیریت شبکه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی را ببین . بی انگیزگی و رکود و تعطیلی انها مشهود هست . هیچ برنلنه ای وجود ندارد
فعالان سیاسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
اولا دکتر ایلامی تاثیرات مثبت او را مردم احساس کردن دوما چمن غیر از بدهی چه ارمغانی داشت که روز معارفه اقرار به عدم‌توانایی کرد
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
از نظر کارشناسی اینجانب تمام هزینه های که باعث بدهکاری دانشگاه شده از اختیارات بی جا دکتر چمن به معاونین مالی نسبت به هزینه کرد بدون کارشناسی در حوزه بیمارستانها و مراکز درمانی
در نتیجه سند کارپردازی از اعتبارات دانشگاه در زمان دکتر ایلامی داره پاس میشه
نکته دیگر عدم پرداخت مطالبات بیمه به دانشگاه از 3سال پیشه که صدای وزیر بهداشتو هم داراورده چه ربطی به مدیریت جدید داره
جوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
ببینید مدیران فرصت سوز چمن و تلاش های شبانه روزی تیم مدیریت دکتر ایلامی
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
خدا وکیلی ایلامی به شخصه ادم خوبی هست ولی معاونینش افتضاحن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار