با خرید شلوارهای جدیدی که با همکاری گوگل و شرکت Levi تولید خواهند شد دیگر برای پاسخ دادن به تماس دریافتی، لازم نیست گوشی را از شلوارتان خارج کنید.
کد خبر: ۴۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 18 June 2015
گوگل و شرکت Levi به دنبال بافت و عرضه شلوارهای جین جدیدی هستند که دسترسی به برخی امکانات گوشی را بدون دست زدن به آن ممکن می‌کند. اجرای این طرح بخشی از ابتکار عمل بزرگ‌تر گوگل موسوم به طرح Jacquard است که در قالب آن نقوشی هوشمند و الکترونیک به بافت پارچه اضافه می‌شود و از این طریق می‌توان با لمس شلوار گوشی همراه را که در داخل جیب شلوار قرار دارد کنترل کرد.

البته هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این نوع شلوارها یا زمان عرضه آنها در دسترس نیست. همچنین مشخص نیست از چه نوع نخ و الیافی برای بافت‌شان استفاده می‌شود. اما بر اساس اطلاعاتی که گوگل منتشر کرده از این شلوارها می‌توان برای پخش و قطع موسیقی و حتی کنترل صدای موسیقی در حال پخش نیز استفاده کرد.

البته به غیر از گوگل ده‌ها شرکت بزرگ و کوچک دیگر در حال طراحی البسه‌ای هستند که به گوشی همراه وصل شده و امکانات فراوانی را در دسترس علاقمندان قرار می‌دهند، اما ظاهرا گوگل قصد دارد با همکاری یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شلوار جین از رقبا جلو بزند. این شرکت قصد دارد اپلیکیشن‌هایی را نیز طراحی کند که صرفا با این نوع شلوارها سازگاری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار