مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد که ظرف چهار ماه گذشته نیز شمار گردشگران خارجی در استان با رشدی بیش از 55 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 95 افزون بر یکهزار و 50 نفر بوده است.
کد خبر: ۴۸۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ 19 August 2017

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد گفت: شمار گردشگران خارجی این استان در دولت یازدهم حدود هفت برابر افزایش یافته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمود باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که شمار گردشگران داخلی در این مدت و ظرف سه سال گذشته تاکنون نیز حدود 15 درصد رشد داشته است.
وی تعداد گردشگران خارجی اسکان یافته در مناظر و مناطق بکر و گردشگری استان در سال 95 را حدود 2 هزار و 150 نفر دانست و افزود: شمار گردشگران داخلی نیز در این مدت 2میلیون و 900 هزار نفر بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد که ظرف چهار ماه گذشته نیز شمار گردشگران خارجی در استان با رشدی بیش از 55 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 95 افزون بر یکهزار و 50 نفر بوده است.
باقری با بیان اینکه امکانات و زیرساخت ها جوابگوی نیاز خیل عظیم گردشگران نیست، تصریح کرد: هم اینک هشت هتل 2 ستاره، 2 هتل چهارستاره و یک مجتمع جهانگردی در استان وجود دارد.
وی به طرح در حال اجرای هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح 100 تخت به تعداد تخت های رسمی گردشگر پذیر و هتل های چهارستاره ای در سطح استان اضافه خواهد شد.
باقری میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را افزون بر 45 درصد ذکر کرد و گفت: حدود 110 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای شتاب بخشی آن تخصیص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحولات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در استان عنوان کرد: افزون بر 110میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت در مرداد ماه سال گذشته در این زمینه تخصیص یافت.
باقری افزود: حدود 26 طرح در بخش‌های مختلف برای این میزان اعتبار تعریف شده که 50 میلیارد ریال آن برای ساخت چهار پارک اسکان اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت که 42 طرح در حوزه گردشگری با سرمایه گذاری افزون بر یکهزار میلیارد ریال در این استان توسط بخش خصوصی در حال اجراست.
وی اظهار داشت: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین 10 تا 90 درصد است.
وی تصریح کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف شامل ساخت هتل، هتل آپارتمان و اردوگاه‌های تفریحی و گردشگری است.
وی افزود: سال گذشته بیش از 140 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های در حال اجرای بخش خصوصی در کهگیلویه و بویر تخصیص یافت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار