مگر با فتو شاپ و اسکن، بازی رسانه ای راه نینداختید؟ پس چرا مغلطه میکنید؟ مگر پیامهای منطقیان در رد لیست ها نشانه ی سردرگمی اصلاحات نبود؟
کد خبر: ۴۴۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۵ 25 June 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
تزریق نفاق در شورای جدید دهدشت؛
یادداشـــتی انتقادی به قلم یعقوب درویشیان
این روزها تعدادی از آقایان بااستفاده از رسانه های مجاچ زی به جای احترام به انتخاب و منتخبین مردم تلاش می کنند تا نظراتشان را به جامعه تحمیل کنند.
ابتدا روی سخنم با اصحاب رسانه است که از مسیر اعتدال خارج شده اند و به بیراهه ی اغفال میروند. غافل از وظیفه ی رسانه ای شان که آگاهی بخشی وبسط منابع توسعه و رفاه و فرهنگ سازی میباشد،به مثابه ی بوق های تبلیغاتی عده ای سیاستمدار و فئودال عمل میکنند.
در روزهای داغ تابستان دهدشت اخیرا مطالبی به قلم دو دوست رسانه ای خاطر جامعه را مخدوش داشته است که حاکی از اعمال زر و زوربر تفکرات رسانه ها میباشد تابستر رابرای انتصاب افرادی پراگماتیسم و خودبزرگ بین فراهم نمایند.
این روزها فشارهای حزبی وقومیتی برمنتخبین مردم به حدی رسیده است که برخی برای تأمین منافع و ارضای خود برتربینی شان ،از رسانه هابه عنوان یک ابزار فشار و گاهی تخریب استفاده میکنند.
بعداز یک مصاحبه ی غیر اصولی که مصاحبه شونده با طرح یک سوال به مستند سرایی شائبه برانگیز پرداخته بود و در ادامه با تسویه حساب حزبی و خانوادگی در حد چند طرح گنگ بیاناتی داشتند و متاسفانه با لابی گری در چند سایت محلی منتشر شد تا افکارعمومی جریحه دار شود، مجددا انتشار مطلبی با رنگ و بوی مطالبه گری حزبی نیز به احساسات مردم شریف کهگیلویه و اقوام و نخبگان آسیب میزند. مطلبی که تا معارفه ی شهردار جدید دهدشت پیش رفته است.
نویسنده بیان کرده اند: که عدم حمایت حزبی اصلاح طلبان از شورای قبل باعث بروز مشکلات عدیده ای گردید.این تفکر یک فرافکنی بزرگ و دروغی هولناک بیش نیست، زیرا قبل از آنکه قومیت گرایی باعث تنش و اختلاف درشورای چهارم باشد دخالت های بی جا وزیاده خواهی احزاب باعث بی ثباتی در شورای چهارم شد.
در شورای چهارم، جبهه ی اصلاحات با دخالت غیراصولی و چانه زنی نامتعارف برای معرفی اسفندیاربرخه باعث بروز ناهماهنگی و نابسامانی گردید و زمانی که شکست خوردند به سیاست تفرقه و دسته بندی اقلیت، اکثریت روی آوردند.
استقلال شورای چهارم در نپذیرفتن گزینه ی تحمیلی احزاب قابل ستایش است هرچند بعدها این شورا به سمت قومیت گرایی پیش رفت و سیاست نامناسب اصلاحات و مقاومت قوم گرایی اعضا،به چالش و تقابل منجر گردید. قومیت گرایی کُنشی دفاعی بود که یک قومیت در برابر سیاست اصلاح طلبان از خود نشان داد هرچند در ادامه تمام نهادهای دولتی و مدیران اصلاحات با تخلفات شهردارو شورا همسو یا بی تفاوت شدند.
تحمیل برخه به شورای قبل آغاز تنش بود و در این دوره نیز دست های پنهانی دارند همان بازی برخه یا تنش را طراحی و اجرا میکنند. در دوره ی قبل معرفی و رد برخه ، چهار سال دهدشت را به مناقشه کشاند و اینک نیز همین سناریو دارد کلید میخورد.
نویسنده یادآور شده است که اعضای شورای پنجم وامدار جبهه ی اصلاحات میباشند، حال آنکه این مطلب غیر واقعی و نامعقول مینماید زیرا، انتخاب شورا بیشتر عشیره ای بود تا حزبی‌. حزب چه فعالیت مثبتی انجام داد؟ مگر نه اینکه حتی نتوانستند یک لیست مشترک و جامع ارائه بدهند؟ اگر منتخبین با حمایت پایگاه فکری اصلاحات بوده پس بقیه ی اعضا در چه رتبه ای قرار دارند؟ پیشکسوتان اصلاحات چرا پذیرفته نشدند؟ مگر پیام ها و تلفن های منطقیان را در رد حمایت از اشخاص در روز انتخابات فراموش کرده اید؟ بیاید و منصفانه تلاش های جوانان و بزرگان و اتحاد اقوام را به نفع شخص خاصی مصادره نکنید‌ . تغییر را بپذیرید و دست از تحمیل بردارید.
صریح عرض کنم، روز انتخابات چند لیست از طرف منطقیان معرفی شد؟
مگر با فتو شاپ و اسکن، بازی رسانه ای راه نینداختید؟ پس چرا مغلطه میکنید؟ مگر پیامهای منطقیان در رد لیست ها نشانه ی سردرگمی اصلاحات نبود؟
در پتانسیل بالای طیف اصلاحات در دهدشت شکی نیست اما بحث قومیت و عشیره ها عملا از ایجاد لیست مشترک اصلاحات در شورا جلوگیری کرد هرچند اصلاح طلبان در پستوهای لابی از چند نفر حمایت کردند. دوم درگیر بودن طیف اصلاح طلبان با انتخاب ریاست جمهوری از قدرت مانور آنان کاست.
اینک که افرادی با همت شهروندان و اتحاد وهمدلی مردم با عنوان منتخب به شورای پنجم راه یافته اند بیائید و مصادره شان نکنید. افرادی که باتلاش و سابقه ی درخشان شان در فعالیت های اجتماعی به کرسی شورا رسیده اند متعلق به عموم مردم هستند و به طیف خاصی تعلق ندارند. در سلیقه و سابقه ی سیاسی منتخبین دخول نمیکنم ولی معروض میدارم: بعد از نپذیرفتن شهرداری برخه در شورای چهارم ، برخه عملا منتظر نشست تا هرپست مدیریتی را تصاحب نماید تا اصلاح طلبان دست پر مهره تری داشته باشند. از تلاش برای شهرداری تا مدیریت آبفای شهری و مجددا در زمان احتمالی عزل و استیضاح تخشا و دوباره در زمان فعلی..
اعضای شورای پنجم منتخبین مردم هستند و مورداعتماد جامعه. قرار است شهر بیروح و آسیب دیده ی کهگیلویه را به ساحل نجات برسانند، پس لطفا از حاشیه بپرهیزید.اعضای شورا برخه را نپذیرفته اند جز یک نفر که در مقابل منطقیان وامدار مانده است.
اصلاحات جریان ریشه داری است با طرفداران فراوان اما:
مردم را عوام ندانید و خودتان را خواص قلمداد نکنید. مردم را ابزار قرار ندهید.برای تسویه حساب های شخصی ، کسی را به جامعه تحمیل نکنید. بگذارید منتخبان مردم خودشان انتخاب کنند و پاسخگوی اعتماد مردم باشند.
دولت همیشه همسو هست و خدمتگزار. تقابل بی معناست . دهدشت شهردارهمسو نمیخواهد شهردار خدمتگزار میخواهد.
امیدواریم جریان اصلاحات در کهگیلویه به خواسته های مردم و منتخبانشان احترام بگذارد و چوب حراج را از سر شهرداری بردارند. مردم به صداقت و تخصص منتخبانشان در شورای پنجم ایمان دارند.
« برخه» ها راجای دیگری منصوب بفرمایید.
آن که باد بکارد ،طوفان درو خواهد کرد..

یعقوب درویشیان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بابک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
خدابه خیرش کند
بلاد شاپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
جناب درويشيان خيلي دل پري داري از استاد منطقيان
برادر جان اينكه امروز نماينده شما درمجلس ميباشد وشما قلم فرسايي ميكني محصول سكوت منطقي وعاقلانه منطقيانها ميباشد ،ودرحدي نيستي ونخواهي بود كه در مورد استاد اظهار نظر كني،ضمناً ضعف قوم وطايفه ات در انتخاب شهردار براي ازاد كردن املاكشون را به گردن كسي ننداز
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
من آقای درویشیان را نمیشناسم اما به نظرات احترام میگزارم چون شورا براساس طایفه وعشیره انتخاب شده نه براساس گروه سیاسی ضمنا" آقای برخه به درد شهرداری دهدشت نمیخورد خودتان راخسته نکنید چون اگه قراربرخه باشه همون شهردارقبلی خیلی بهتره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار