کد خبر: ۴۴۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 24 June 2017
نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه پنجم به پایان رسیده و برنامه ششم توسعه از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ به عنوان نقشه راه تصمیمات توسعه کشور ملاک عمل است.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد غلام محمد زارعی در شورای برنامه ریزی استان افزود: در برنامه ششم توسعه پیشنهادی مطرح و نحوه توزیع اعتبارات نفت مشخص شد .

وی بیان کرد: در این برنامه سهم نفت از دو درصد به سه درصد افزایش پیدا کرد که با این تصمیم که در کمیسیون تلفیق مطرح شد اعتبارات دو سوم نفت برای مناطق توسعه نیافته و یک سوم برای استان‌های نفت‌خیز اختصاص داده می‌شود .

همچنین غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنبال تضعیف حقی از کسی یا عملی خلاف قانون نیستیم، گفت: در خصوص اعتبارات دو درصد و سه درصد نفت با دقت تصمیم‌گیری شود که من در این خصوص از رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار استان و رئیس دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد گلایه دارم .

وی افزود: دیروز متوجه شدم که اعتبارات یک سوم مناطق نفت خیز و دو سوم مناطق توسعه نیافته مورد بحث مسئولان استان است که این جای تاسف دارد که اگر شائبه‌ای در مورد قانون بودجه وجود داشت باید به من می‌گفتید نه به تهران نامه می نوشتید.

تاجگردون بیان کرد: حق این نیست که اعتبارات مناطق نفت‌خیز گچساران و بهمئی به دیگر مناطق بخصوص شهر یاسوج اختصاص داده شود که طبق قانون این کار خلاف و اعتبارات متعلق به مناطق نفت خیز است .

عدل هاشمی پور، نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله سپاه و نیروهای مسلح به مواضع داعش در سوریه گفت: این پیروزی بزرگ را به فرمانده کل قوا، سپاه، نیروهای مسلح و مردم تبریک می‌گویم چرا که این حمله موفقیت‌آمیز صلابت و اقتدار نظام و نیروهای سپاه را نشان داد.

وی افزود: آقای تاجگردون مایه افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد است اما نیاز است قدرت تحمل همکارانم بالا برود چراکه در این زمینه ابهامی وجود دارد که باید برطرف شود .

هاشمی پور بیان کرد: در کمیسیون انرژی مجلس که حضور دارم اعتبارات دو درصد نفت به سه درصد افزایش پیدا کرد .

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان و مدیران به اندک اعتبارات اختصاص یافته دلخوش نکنند، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد از سایر منابع اعتباراتی را جذب کنیم .

هاشمی تصریح کرد: از آقای تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت انتظار می‌رفت در مدت چهارسال حضور خود در مجلس به عوارضات نوسازی چاه‌های نفت شهرستان بهمئی توجه کنند و از حق این شهرستان دفاع و مبلغی را در این زمینه اختصاص دهد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته برای اولین بار پنج میلیارد و 500 میلیون تومان به شهرداری لیکک اختصاص داده شد که انتظار می‌رفت آقای تاجگردون و آقای زراعی برای احقاق حق شهرستان بهمئی که 20سال ضایع شده بود و تنها حق آلایندگی داده می شد، کمک می‌کردند .

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 50 درصد اعتبارات استانی و نفت تحقق پیدا کرده، عنوان کرد: خیلی دلمان را به این اعداد و ارقام خوش نکنیم بلکه باید دنبال تامین منابع از محل دیگری باشیم .

هاشمی پور تاکید کرد: با الفاظ بازی می‌شود اما امیدوارم با شاخص‌ها بازی نشود و حق شهرستان‌ها محفوظ بماند و ضایع نشود .

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی به پروژه‌های اولویت‌دار با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص داده شود، افزود: برای سد کوه‌بُرد پنج میلیارد تومان هزینه شد و یک میلیارد هم پول اراضی مردم است، این سد ساخته شد اما سیل آن را با خود برد و تنها 20 درصد عملیات این سد پیشرفت داشته اما سد ایلی‌آباد لنده 70 درصد پیشرفت دارد که اختصاص اعتبار برای این سد در اولویت باشد .

همچنین سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تذکر نماینده گچساران و باشت به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وارد نیست و ایرادی به این سازمان نیست اگر شائبه و مشکلی وجود دارد از سازمان مدیریت کشور است که برای پایان دادن به مشکلات پیرامون این موضوع بعد از 10 روز تصمیم نهایی در خصوص توزیع اعتبارات استان هم از سهم دو سوم نفت و هم سهم یک سوم گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ امروز پنجشنبه، یکم تیر ماه با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس، مسئولان استانی و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد که بیش از ۵ ساعت به طول انجامید .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار