رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد : متاسفانه شکاف قابل تاملی بین نرخ بیکاری جوانان و زنان کهگیلویه و بویراحمد در چندساله اخیر با نرخ بیکاری جوانان و زنان کشور ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۴۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 19 June 2017
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد بر اساس برنامه ششم باید سالانه 7 هزار شغل در این استان ایجاد شود تا نرخ بیکاری در سال 1400 به هفت درصد برسد.

به گزارش ایلنا،"علی‌حسن‌نوروزی"در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد در اتاق بازرگانی یاسوج گفت: براساس برنامه ششم قرار است سالانه 720 هزار میلیاردتومان در کشور برای ایجاد اشتغال ایجاد شود .

وی با تشریح آمارهای نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد از سال 90 تاکنون، یادآور شد: سال 95 را می‌توان بهترین سال کاهش نرخ بیکاری در استان نامید.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به ازای هر شغل در این استان حدود 14 میلیارد و 300 میلیون ریال در بخش های مختلف هزینه می‌شود.

نوروزی تعداد فرصت‌های شغلی که قرار است در برنامه ششم توسعه در کشور ایجاد شود را 995 هزار فرصت ذکر و خاطرنشان کرد: در صورت همراهی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد شاهد کاهش مطلوب نرخ بیکاری در این برنامه خواهیم بود.

وی گفت: متاسفانه شکاف قابل تاملی بین نرخ بیکاری جوانان و زنان کهگیلویه و بویراحمد در چندساله اخیر با نرخ بیکاری جوانان و زنان کشور ایجاد شده است.

رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی آمارها در این ارتباط، اظهارداشت: نرخ بیکاری زنان و جوانان در سال گذشته 38.9 درصد را در استان نشان می دهد که بسیار قابل تامل است.

نوروزی افزود: شکاف بیکاری جوانان و زنان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به کشور بسیار بالا بوده بگونه ای که معمولا این نرخ در استان, 2 برابر نرخ کشوری است.

وی از بالارفتن نرخ مشارکت در کهگیلویه و بویراحمد اظهار رضایتمندی کرد و یادآور شد: پیش‌بینی ما در برنامه ششم از نرخ بیکاری عددی معادل 39.5 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار