شاید زمان آن فرارسیده باشد که مسئولان سازمان گردشگری استان بجای برگزاری انواع جشنواره‌ها، هشدار فعالان این حوزه را جدی بگیرند و در کنار برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت ها، از برطرف کردن این نیاز ضروری که به آبروی صنعت گردشگری استانمان گره خورده است، غافل نشوند .
کد خبر: ۴۴۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 19 June 2017
با وجود وعده‌های همیشگی مسئولان این معضل همچنان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین معضلات گردشگران داخلی و خارجی پابرجا مانده است. وعده‌ای که با کمی درایت و اختصاص بودجه می‌تواند مرتفع شود، همچنان پس از بیش از ده سال نقل محافل گردشگری است تا شاید روزی فرجی شود و این معضل رخت از حوزه گردشگری برکند.

کمبود سرویس‌های بهداشتی در اماکن گردشگری و تفریحی کهگیلویه و بویراحمد شوخی نیست، بلکه مشکلی جدی است که هم دغدغه گردشگران و هم فعالان این حوزه بوده و حتی مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این سال ها جسته و گریخته به وجود این مشکل اعتراف کرده اند، اما مشکل این است که در این سال ها هیچ گاه عزم جدی برای حل آن وجود نداشته است.

قدم زدن در طبیعت بکر استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد و استفاده از منابع طبیعی خدادادی آن دل از هر گردشگر داخلی و خارجی نخواهد برد وقتی قرار باشد این افراد کیلومترها برای پیدا کردن یک دستشویی سالم و تمیز، این پا و آن پا شوند و در نهایت پس از چند ساعت به سرویس بهداشتی برسند که آن چنان کثیف و غیربهداشتی است که رغبتی برای استفاده کردن از آن نمی‌ماند و دست آخر هم کلافه و عصبی با لحنی اعتراض‌آمیز حرف های محبت آمیزی ! را نثار مسئولان ذیربط می‌کنند .

به هر حال آنچه واضح است مشکل دستشویی در تمامی شهرهای استان بویژه یاسوج در این سال ها آن قدر ادامه دار بوده که گردشگران چاره ای جز پذیرفتن این واقعیت که این مشکل شاید هیچ وقت حل شدنی نباشد، کنار آمده اند، اما اینها برای گردشگر خارجی بیشتر به توجیه غیرمنطقی می‌ماند که برای‌شان پذیرفتنی هم نیست.

کمبود سرویس های بهداشتی، تمیز نبودن سرویس‌های موجود، نبود مواد شوینده، بوی نامطبوع و حتی قطع بودن آب برخی سرویس‌های بهداشتی، اتفاقات ناخوشایندی است که می‌تواند خاطره بدی در ذهن گردشگر داخلی بگذارد و گردشگر خارجی را نیز از سفر به استان دلزده کند.

شاید زمان آن فرارسیده باشد که مسئولان سازمان گردشگری استان بجای برگزاری انواع جشنواره‌ها، هشدار فعالان این حوزه را جدی بگیرند و در کنار برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت ها، از برطرف کردن این نیاز ضروری که به آبروی صنعت گردشگری استانمان گره خورده است، غافل نشوند ./ایلنا

گزارش: مجید مریدی - یاسوج

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پاتاوه دنا مارگون سادات محمودی لوداب زیلایی کهگیلویه و بویراحمد
|
Canada
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
متاسفانه در پاتاوه که ورودی و معرف استان از سمت تهران و اصفهان و غرب و شمال و جنوب و شرق کشور هست،سرویس بهداشتی وجود ندارد.امکانات روشنایی در کنار پل تاریخی پاتاوه وجود ندارد.معابر در پاتاوه روشنایی ندارند.در پاتاوه پلیس راه وجود ندارد.شخص استاندار و فرماندار دنا و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و ریاست میراث فرهنگی دنا باید پاسخگو باشند.متاسفانه پاتاوه همواره محروم بوده و هست.استانداری باید پاسخ دهد که چرا پاتاوه نسبت به باشت و لیگ و لنده و سایر روستاهای گچساران و دهدشت باید امکاناتش کمترباشد.متاسفانه پاتاوه بسیار بسیار محروم واقع شده.و آبروی استان رفته.چون بسیاری از مسافران استان های دیگر از پاتاوه عبور می کنند اما متاسفانه روشنایی وجود ندارد و سرویس بهداشتی وجود ندارد.و هزاران مشکل و معضل دیگر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار