منتخب شورای اسلامی شهر یاسوج : اعتبارات حوزه شهری جوابگوی ساماندهی محل دفن زباله های شهری نبوده و باید از اعتبارات دولتی در این زمینه استفاده کرد.
کد خبر: ۴۴۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 18 June 2017
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: کلیات طرح ساماندهی محل دفن زباله های شهری یاسوج طراحی و تدوین می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ دکتر فرشاد نگین تاجی روز یکشنبه در بازدید جمعی از منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی یاسوج از محل دفن زباله شهری یاسوج در منطقه دشتروم افزود: کلیات این طرح برای تصویب در صحن علنی شورای اسلامی آینده به رأی گذاشته می‌شود.
وی اظهار داشت: پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج برنامه جامعی برای ساماندهی مجموعه محل دفن زباله دارد تا این معضل چندین ساله برای همیشه مرتفع شود.
نگین تاجی با اشاره به اینکه ساماندهی محل دفن از در آمد های شهرداری و عوارض های دریافتی شهروندان خارج است گفت: ساماندهی دفن زباله ها نیازمند اعتبارات ملی، استانی و بهره گیری از توان بخش خصوصی است.

وی افزود: باید زمینه ورود بخش خصوصی به طرح فراهم شود و تسهیلاتی در اختیار این بخش قرار گیرد.
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: با این حال شورای اسلامی از هر گونه طرح و برنامه در یاسوج با هدف ارتقاء شاخص های شهری استقبال و پشتیبانی می‌کند.
وی اظهار داشت: شورای اسلامی آمادگی دارد تا تسهیلات ویژه ای به منظور آبادانی و رفاه مناطق شهری و اشتغالزایی در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.
نگین تاجی تعامل با ارگان ها و نهادهای دولتی و نظارتی را ضروری دانست و افزود: تعامل مدیریت شهری با محیط زیست و ارگان های دیگر به ارتقاء شاخص های شهری کمک شایانی می‌کند.
منتخب دیگر شورای اسلامی شهر یاسوج نیز گفت: اعتبارات حوزه شهری جوابگوی ساماندهی محل دفن زباله های شهری نبوده و باید از اعتبارات دولتی در این زمینه استفاده کرد.
کیوان آشنا افزود: ساماندهی محل دفن با بهره گیری از علم روز، توان بخش خصوصی ، اعتبارات ویژه و همکاری بین بخشی امکان پذیر است.
وی تاکید کرد: همه کسانی که از ظرفیت منطقه دشتروم استفاده می کنند باید برای درساماندهی آن مشارکت کنند.
آشنا اظهار کرد: با آغاز بکار شورای جدید کارگروه ویژه ای در شورا با هدف ساماندهی محل دفن زباله شهری یاسوج تشکیل می شود.
به گفته وی مدیران شهری، شورا و مسوولان حوزه بهداشتی اعضای این کارگروه خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
اگر در مبداء زباله ها تفکیک شود، تمام این مشکلات قابل حل است. زباله آشغال نیست، بسیاری از آن مواد قابل بازیافت است. در کشورهای اروپائی مثل آلمان برای جداسازی زباله ها مخزن های فلزی جداگانه در نظر گرفته اند، یکی برای کاغذ و مقوا، یکی برای شیشه ها، یکی برای پلاستیکها، یکی برای مواد غذائی، یکی برای قوطی های فلزی.دورریز زبالۀ تر تبدیل به کمپوست میشود.بقیه هم که قابل بازیافت هستند.زباله ثروت است نه ضایعات که طبیعت زیبای زاگرس را آلوده کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار