مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مناطق گرمسیری در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود 47 هزار تن گندم از کشاورزان مناطق گرمسیری خریداری شده است.
کد خبر: ۴۳۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲ 04 June 2017
مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: میزان گندم خریداری شده در مناطق گرمسیری استان تاکنون 15 درصد افزایش نسبت به این میزان در مدت مشابه سال گذشته داشته است.

سید علی‌صادق فروزنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مناطق گرمسیری در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود 47 هزار تن گندم از کشاورزان مناطق گرمسیری خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 82 هزار هکتار گندم دیم و 24 هزار هکتار گندم آبی در کهگیلویه و بویراحمد کشت شد، گفت: با توجه به بارش‌های امسال پیش‌بینی کرده‌ایم میزان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان افزایش داشته باشد.

این مسوول با اشاره به اینکه تاکنون 33 هزار تن از گندم‌های خریداری شده در سامانه بانکی ثبت شده است، خاطرنشان کرد: ارزش کل میزان گندم خریداری شده حدود 44 میلیارد تومان است که تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان از طریق بانک پرداخت شده است.

فروزنده یکی از نگرانی‌های کشاورزان را فروش محصول خود عنوان کرد و بیان داشت: مسوولان مربوطه در این حوزه سعی کرده‌اند با خرید گندم و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان این نگرانی را رفع کنند.

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دو نوع گندم دروم و معمولی توسط کشاورزان استان کشت می‌شود، گفت: امسال هر کیلو گندم دروم با قیمت یک هزار و 330 و هر کیلو گندم معمولی با قیمت هر کیلو یک هزار 300 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی حدود 14 مرکز خرید تضمینی گندم در این ایام، افزود: در مراکزی که حجم کاری بالا و شلوغ است نیروها به صورت دو شیفت حضور داشته و کار خرید گندم را انجام می‌دهند.

این مسوول با عنوان اینکه تاکنون حدود 47 هزار تن گندم از کشاورزان مناطق گرمسیری استان خریداری شده است، گفت: این در حالیست که میزان گندم خریداری شده در مدت مشابه سال گذشته حدود 31 هزار و 500 تن بوده است.

فروزنده ضمن ابراز خوشحالی از افزایش میزان گندم خریداری شده در سال جاری، گفت: میزان گندم خریداری شده در مناطق گرمسیری استان تاکنون 15 درصد افزایش نسبت به این میزان در مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی کهگیلویه و بویراحمد را یکی استان‌های خوب و مستعد در کشت و تولید گندم دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان زمینه ادامه و توسعه صنعت کشاورزی در استان را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار